همه چیز در مورد گیربکس 206

گیربکس اتوماتیک 206 معمولاً زمانی دارای کارآیی مثبت است که خودرو روشن است و خودرو به 9 حالت تعویض دنده به صورت خودکار دسترسی دارد و با توجه به شرایط محیطی می‌تواند از سریع‌ترین تا کم مصرف‌ترین حالت را انتخاب کند و خودرو در این حالت راه‌اندازی شود. و به راه خود ادامه دهید.

گیربکس 206 اتوماتیک در حالت اسپرت

در این حالت خودرو در بالاترین سرعت خود قرار دارد و بیشترین مصرف سوخت را دارد.

گیربکس 206 اتوماتیک در حالت زمستانی

این حالت برای جاده های لغزنده در زمستان استفاده می شود و گشتاور موتور و چرخش لاستیک کاهش می یابد تا خودرو در جاده لغزش کمتری داشته باشد.

همه چیز در مورد گیربکس 206

علت آسیب رسیده به گیربکس اتوماتیک 206 و بازسازی گیربکس اتوماتیک 206

در صورت خرابی گیربکس 206 اتومات، خودرو یک سری مشکلات و علائم خواهد داشت که باید به آنها توجه کرد و در صورت مشاهده این علائم باید به تعمیرکار مطمئن و متخصص در این زمینه مراجعه کرد تا گیربکس اتوماتیک 206 تعمیر شود. و از آسیب جلوگیری کنید. بیشتر برای جلوگیری از لطمات وارده به گیربکس اتوماتیک از موراد زیر به شدت پرهیز گردد.

ضربه زدن به گیربکس اتوماتیک خودرو
ضربه زدن در دنده عقب
هنگام تعویض دنده 1 به 2 گاز هدر می رود
گرم شدن بیش از حد خودرو 206

ایرادات گیربکس اتوماتیک ماشین

در خودروهای 206 زمانی که در ترافیک گیر کرده اید و ماشین روشن است اما ثابت است و بعد می خواهید دنده را از 1 به 2 تغییر دهید و گیربکس ماشین شما داغ است، از گیربکس ماشین شما یک صدای ضربه و شوک می آید. و این مشکل در خودروهای جدید با گیربکس اتوماتیک جدید نیز پیش می آید و یکی از ایرادات گیربکس خودرو 206 می باشد اما می توانید با مراجعه به تعمیرگاه تخصصی و تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران این مشکل را برطرف کنید.
پژو 206 یکی از محبوب ترین خودروهای ایران در دو دهه اخیر است. گیربکس 206 از نوع تیپ ترونیک بوده و با مشارکت رنو فرانسه ساخته شده است. طراحی و تولید پژو 206 مطابق با استانداردهای روز دنیا بوده و شتاب بالا، قابلیت های دینامیکی خوب، سازگاری با محیط و مصرف سوخت پایین از ویژگی های گیربکس 206 است.

مشخصات گیربکس 206 (AL4).

همانطور که می دانید گیربکس پژو 206 مهمترین قسمت موتور این خودرو است. همچنین سرعت و قدرت تولید شده توسط موتور این خودرو توسط گیربکس کنترل می شود. در ادامه در قسمت تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران به توضیح مشخصات گیربکس 206، تفاوت انواع گیربکس 206 و مشکلات گیربکس 206 می پردازیم.
گیربکس 206 گیربکس اتوماتیک Al4 می باشد، این گیربکس پنج سرعته عرضی می باشد که دارای چهار دنده برای حرکت به جلو و یک دنده برای حرکت به عقب می باشد.
گیربکس 206 یک گیربکس الکترومکانیکی است که توسط یک واحد کنترل به نام EGS کنترل می شود. این گیربکس هوشمند قادر است الگوی تعویض دنده را با توجه به سبک رانندگی افراد انتخاب کند.
گیربکس های Al4 در بین سایر گیربکس های موجود کیفیت خوبی دارند. داشتن سیستم تعویض کلاچ سیاره ای، استفاده از دو سیستم دستی و اتوماتیک برای تعویض دنده و محدوده سرعت مناسب برای دنده ها از جمله ویژگی های مثبت گیربکس 206 است.

چه زمانی متوجه کم بودن روغن خودرو 206 میشویم؟

تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران توضیحاتی در مورد روغن این خودرو میدهد. در ادامه حرارت فراوان باعث آسیب وارده به گیربکس اتوماتیک خودرو میگردد. این گرما می تواند به دلیل سیال کم یا تخلیه زیاد روغن گیربکس باشد.
اگر گیربکس اتوماتیک 206 نشتی داشته باشد، خودروی شما مقدار زیادی روغن از دست می دهد و سطح سیال بسیار پایین می آید. در این حالت گیربکس بیش از حد گرم می شود و می لغزد و دور موتور افزایش می یابد.
سطح پایین روغن هم روی گیربکس و هم اجزای داخلی آن تاثیر می گذارد و عملکرد آنها را مختل می کند، بنابراین تعویض روغن را جدی بگیرید.

همه چیز در مورد گیربکس 206

روغن گیربکس 206 را چند وقت یکبار تعویض کنیم؟

تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران به شما توضیحات لازم را میدهد. همانطور که قبلا گفتیم بسیاری از افراد به اهمیت تعویض روغن موتور واقف هستند اما تعویض روغن گیربکس اتوماتیک را جدی نمی گیرند. با گذشت زمان، روغن گیربکس اتوماتیک 206 آلود‌ه می شود و سطح مایع کاهش می یابد.
اگر روغن گیربکس آلود‌ه یا کم باشد تعویض دند‌ه به تاخیر می افتد. و یا دند‌ه درگیر نمی شود، از طرفی دند‌ه ها و قطعات داخلی به دلیل نبود روغن فرسود‌ه می شوند.
به گفته کارشناسان توصیه می شود هر 100 یا 150 هزار کیلومتر گیربکس خودرو را چک کنید و هر 40 هزار کیلومتر روغن گیربکس را تعویض کنید.
بکسل بارهای سنگین، توقف و رفتن مداوم و شرایط نامساعد جوی روی روغن گیربکس اتوماتیک 206 تاثیر منفی می گذارد. اگر با این شرایط رانندگی می کنید، بهتر است به طور مرتب وضعیت روغن گیربکس خودرو را بررسی کنید تا دچار مشکل و تعمیرات پرهزینه و خسته کننده نشوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *