تعمیر و نگهداری گیربکس اتوماتیک 207

در این قسمت از معرفی مختصر خودروی 207 و همچنین نگهداری گیربکس اتوماتیک 207 برای شما می گوییم، در صورت کسب آگاهی و اطلاع از این موضوع تا پایان با ما همراه باشید. شما می توانید با اطمینان خاطر تعمیر گیربکس خودرو خود را به مجموعه ی حرفه ای ما بسپارید.

خودروی پژو 207

پژو 207 که از خانواده 206 می باشد مشابه تمامی خودروهای داخلی است و در طراحی بدنه هیچ تغییری ایجاد نشد‌ه است و شکلی مشابه خودروهای ایرانی دارد، پژو 207 صندوقدارهایی با گیربکس اتوماتیک و دستی جمع آوری کرده است.

بر خلاف برخی شایعات، 207 جدید نه تنها تفاوت فنی محسوسی با خانواده پژو 206 و رانا ندارد، بلکه از نظر فنی یک محصول ایرانیزه شد‌ه و با سری قبلی 207 نیمه فرانسوی متفاوت است.

پژو 207 اتوماتیک و سایر محصولات جدید ایران خودرو با گیربکس های 6 سرعته جدید تولید می شوند.

نحوه مراقبت از گیربکس اتوماتیک 207

خودروهایی مانند 207 که از گیربکس اتوماتیک استفاده می کنند باید به خوبی محافظت شوند در غیر این صورت نه تنها برای این قطعه بلکه برای قطعات مجاور نیز مشکلات جدی ایجاد می کند. راه های ساده ای برای نگهداری گیربکس اتوماتیک 207 وجود دارد که می توان از آن برای مدت زمان طولانی تری استفاده کرد. مجموعه ی ما در نظر دارد این راهکارها را به اطلاع شما رانندگان عزیز برساند.

تعویض روغن کثیف گیربکس

البته همه خودروها به خصوص خودروهای سدان مانند 207 که از گیربکس اتوماتیک استفاده می کنند باید توجه داشته باشند که روغن گیربکس کثیف می تواند عملکرد خودرو را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. بی توجهی به این مشکل حتی می تواند باعث آسیب جدی به سایر قطعات نزدیک گیربکس شود. ناگفته نماند که همراه با روغن گیربکس باید هر از چند گاهی فیلتر آن را تمیز کرد و یا اگر تمیز نشد باید تعویض شود. به طور معمول خودرویی مانند 207 هر 60 تا 70 هزار کیلومتر نیاز به تعویض روغن گیربکس دارد.

خودرو را به طور ناگهانی شتاب ندهید

درگیر شدن با گیربکس اتوماتیک 207 می تواند در دراز مدت به آن آسیب جدی وارد کند. این درگیری را می توان با افزایش ناگهانی دور موتور ایجاد کرد. همچنین توصیه می کنیم هرگز وسیله نقلیه خود را در حالت رانندگی قرار ندهید.

شل بودن تجهیزات ممنوع است

بسیاری از دارندگان خودرو به استفاده از دنده خنثی در موقعیت های مختلف رانندگی در جاده ها و مسیرها عادت دارند. این امر باعث آسیب به پمپ روغن خودرو و آسیب به گیربکس و سایر قطعات مجاور آن می شود. به خاطر داشته باشید که اگر این کار را به طور منظم انجام دهید، گیربکس وسیله نقلیه شما نیاز به یک سرویس عمده دارد.

از خودرو در حالت آماده به کار استفاده کنید

توصیه می کنیم قبل از رانندگی خودرو را به خوبی گرم کنید. وقتی ماشین سرد است و بلافاصله پس از احتراق رانندگی می کنید، بدون شک فشار زیادی به گیربکس وارد می شود و ممکن است صداهایی مانند جیغ به گوش شما برسد. کارشناسان تیم ما پیشنهاد می کند که پس از احتراق، خودرو را برای چند دقیقه در حالت آماده به کار قرار دهید تا پس از گرم شدن به حرکت درآید.

بدون گاز در دور آرام

بسیاری از دارندگان خودرو عادت دارند در شروع حرکت و زمانی که خودرو کاملاً متوقف شد‌ه است، بنزین را به شدت فشار دهند.این کار به گیربکس می فرستد.انجام این کار در دراز مدت باعث فرسودگی گیربکس می شود.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک 207

گیربکس 207 هم بعد از مدتی استفاده دچار مشکل می شود. با توجه به اهمیت و بحرانی بودن این قسمت باید برای رفع مشکلات آن به کارگاه مراجعه کنید.

اما نشانه هایی وجود دارد که نشان دهنده ایراد در گیربکس خودروی شماست که در ادامه به آنها می پردازیم.

گیربکس در حالت D

ضربه زدن هنگام تعویض دنده

از تنظیمات انتخابگر

عدم تعویض گیربکس با افزایش سرعت و ماندن در یک دنده خاص

در حالت اضطراری گیربکس

سوپاپ برقی گیربکس آسیب دیده

سپر نفتی آسیب دیده

حرکت آهسته وسیله نقلیه بر روی تپه ها یا حتی روی سطوح صاف

تعمیر گیربکس اتوماتیک 207

امروزه بازار 207 داغتر شد‌ه است و بسیاری از مصرف کنندگان مایل به خرید آن هستند. اما یکی از مشکلات این خودرو یافتن قطعات جایگزین سخت است. به هر حال چیزی که باعث می شود از این خودرو استفاده کنند گیربکس 4 سرعته اتوماتیک است.

هر ماشینی به دلایلی خراب می شود و این خرابی در تمام قسمت های آن حتی گیربکس قابل مشاهده است. خرابی گیربکس می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که در زیر به برخی از این علائم اشاره می شود. اما نکته مهم در اینجا اصلاح همه آنهاست که باید با دقت انجام شود.

در واقع تعمیر گیربکس 207 اتوماتیک باید توسط افراد متخصص و متخصص در این زمینه انجام شود. زیرا کار هر استادی نیست و می تواند حال او را بدتر کند. به همین دلیل توصیه می کنیم با توجه به حساسیت بالای گیربکس 207 اتوماتیک، برای رفع مشکلات به بهترین سرویس گیربکس اتوماتیک 207 مراجعه کنید.

در این میان مرکز ما یکی از مراکز معتبر تعمیر گیربکس انواع خودروهای داخلی و خارجی و یکی از پیشگامان این عرصه می باشد که متشکل از صنعتگران ماهر و متخصص می باشد. استادان ما با نهایت دقت و درایت گیربکس خودرو را عیب یابی می کنند و پس از یافتن ایرادات و اظهار نظر آن را تعمیر می کنند. پس جای نگرانی نیست کارشناسان ما کار خود را به بهترین نحو انجام می دهند. زیرا برای تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو از دستگاه های مدرن و مدرنی استفاده می کنند که تعمیرگاه های کمی به آن مجهز شد‌ه اند.

روغن کاری گیربکس 207

ما باید تأیید کنیم که موتور 207 ما از نشت روغن گیربکس رنج می برد. از کجا می توانیم با این موضوع آشنا شویم؟ برای پیدا شدن نشت روغن از گیربکس، راه های بی پایان و علائم زیادی وجود دارد. مهمترین علامت، نتیجه ضعیف نصب گیربکس بر روی دستگاه شما خواهد بود. در صورتی که گیربکس اتوماتیک موتور از بازی باز ایستد، می توان فرض کرد که گیربکس مشکل دارد. تا زمانی که ابزار دریافت می شود، اگرچه حرکت نمی کند، ممکن است با صدای عجیبی روبرو شوید. این صدای باز می تواند به شما در رفع اختلال گیربکس کمک کند. تعویض دنده موتور نشانه دیگری شد‌ه است که اگر با آن برخورد کردید نباید به راحتی از کنار آن بگذرید.

علت نشت روغن گیربکس

می تواند دلایل زیادی داشته باشد. گاهی اوقات این اتفاق این تصور را ایجاد می کند. که گیربکس فرسوده شد‌‌ه است. گاهی اوقات ممکن است برخورد ناخواسته به سطح قطعات گیربکس وارداتی به آنها آسیب رساند‌ه باشد. گاهی اوقات ممکن است گیربکس خودروی شما به دلیل عدم بررسی به موقع از کار افتاد‌ه باشد. در هر یک از مفاد فوق، بهتر است در اسرع وقت به یک مرکز خدمات مراجعه کرد‌ه و برای عیب یابی با آنها مشورت کنید. عدم بررسی به موقع می تواند آسیب جدی تری به گیربکس شما وارد کند.

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک 207

دلایل اهمیت تعویض به موقع روغن عبارتند از:

افزایش عمر قطعات گیربکس

عملکرد گیربکس نرم و بهتر

کاهش دمای گیربکس

در نهایت صدای گیربکس را کاهش دهید

معمولا زمان مناسب برای تعویض روغن گیربکس توسط شرکت سازنده خودرو تعیین می شود، اما به طور کلی می توان گفت که پس از طی 80 تا 100 هزار کیلومتر، روغن خودروی خود را تعویض کنید. همچنین به یاد داشته باشید که روغن گیربکس با روغن موتور متفاوت است و اگر نشتی داشته باشد زیر خودرو لکه می بینید.

هزینه تعمیر گیربکس پژو 207

هزینه تعمیر گیربکس اتومات پژو 207 بستگی به خرابی آن دارد…قبل از بررسی گیربکس و عیب یابی نمی توان هزینه تعمیر آن را به طور دقیق گفت.کارشناسان ابتدا آن را بررسی  می کنند و سپس اطلاع رسانی می کنند.

 

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *