تعویض و قیمت گیربکس تویوتا کمری

بسیاری از افرادی که به سراغ تعویض گیربکس اتوماتیک تویوتا کمری می روند ممکن است پس از مدتی شاهد مشکلات مختلفی در این زمینه باشند. در اینجا باید تمام قطعاتی را که بر وضعیت گیربکس تأثیر می گذارد بررسی کرده و در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مانند گیربکس تهران مشکل آنها را حل کنند. این امر از مشاهده مشکلات تکراری در دراز مدت جلوگیری می کند. در این مقاله قصد داریم به تعویض و قیمت گیربکس تویوتا کمری و علائم خرابی گیربکس اتومات این خودرو بپردازیم.

 

علائم خرابی گیربکس

موتور تویوتا کمری

در بسیاری از موارد، یک گیربکس اتوماتیک دارای قطعات اصلی ای است که پیدا کردن آنها گاهی اوقات چالش برانگیز است. بنابراین ممکن است پس از تعویض گیربکس اتوماتیک متوجه شوید که خودروی شما مانند قبل کار نمی کند و در نتیجه مجبور به پرداخت هزینه اضافی شوید.

این امر بدیهی به نظر می رسد، اما چراغ “بررسی موتور” اغلب نادیده گرفته می شود. سنسورهای موجود در موتور خودرو ممکن است فعالیت غیرمعمولی را از گیربکس دریافت کنند که شما نتوانید آن را تشخیص دهید. وقتی چراغ چک موتور روشن است تعمیرات خودرو را به تاخیر نیندازید. عدم رفع مشکل انتقال شما در مراحل اولیه می تواند منجر به فاجعه شود.

این موارد نشان می دهد که گیربکس اتوماتیک تویوتا کمری مشکل دارد و باید هر چه سریعتر آن را تعمیر کنید. با توجه به اینکه تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا کمری امری تخصصی است باید در مراکز تخصصی انجام شود، مرکز تهران گیربکس یکی از بزرگترین و تخصصی ترین مراکز تعمیر و سرویس گیربکس اتوماتیک در ایران می باشد که کلیه خدمات مربوط به گیربکس اتوماتیک در این مرکز توسط کارشناسان متخصص انجام می شود.

 دنده عقب در خودروی تویوتا کمری

یکی از رایج ترین دلایل عدم دنده عقب رفتن خودروی تویوتا کمری مربوط به تعمیر گیربکس اتومات تویوتا کمری است، زیرا گیربکس تشخیص نمی دهد خودرو در دنده عقب است یا جلو. همانطور که ممکن است گاهی اوقات حالت P گیربکس تشخیص داده نشود، همین امر می تواند در دنده عقب و دنده جلو اتفاق بیفتد. در این صورت ممکن است قطعات دیگری غیر از سلکتور دچار مشکل شوند. اما رایج ترین قسمت سلکتور دنده است که نیاز به تعویض دارد.

 عدم پاسخگویی خودروی تویوتا کمری

گاهی اوقات خودرو از تعویض دنده امتناع می ورزد یا به آرامی دنده را تعویض می کند. اگر هنگام تعویض دنده صدای تندی می‌شنوید یا تعویض دنده ی سختی را احساس می‌کنید، ممکن است گیربکس شما در مراحل اولیه خرابی باشد. هر گونه پاسخ تاخیری در هنگام شتاب گیری یا تعویض دنده می تواند نشان دهنده این باشد که وسیله نقلیه شما مشکل گیربکس دارد. در اینجا باید اقدام به تعمیر و یا تعویض گیربکس تویوتا کمری خود کنید.

لغزش گیربکس تویوتا کمری

اگر ماشین شما بدون هیچ دلیل مشخصی دنده ها را تعویض می کند و موتور شما شروع به صدا می کند، ممکن است مشکل لغزش گیربکس داشته باشید. RPM بالای 3500 یا تاخیر در شتاب می تواند نشان دهنده لغزش انتقال باشد. این می تواند به دلیل روغن گیربکس کم یا فرسوده شدن تسمه یا گیربکس باشد.

نشت روغن گیربکس

گیربکس ها واحدهای بسته شده هستند و هرگز نباید نشتی داشته باشند. اگر متوجه یک نقطه قرمز روشن یا تیره در زیر ماشین خود شدید، مقداری مقوا زیر ماشین قرار دهید و مشخص کنید که آیا نشتی فعال است یا خیر. همچنین رنگ مایع را بررسی کنید. اگر مایع قهوه ای تیره یا سیاه است، دما بسیار بالا است و باید گیربکس خود را بررسی کنید و اگر لازم بود سریعا اقدام به تعمیر گیربکس تویوتا کمری  کنید.

صدای زوزه از گیربکس اتوماتیک تویوتا کمری

زمانی که یک گیربکس دستی یا اتوماتیک مشکل ایجاد می کند، هیچ رمز و رازی وجود ندارد. اگر صداهای غیرمعمولی مانند ناله، وزوز یا زمزمه می شنوید، ممکن است گیربکس شما مشکل داشته باشد.

تمام شدن روغن در گیربکس های اتوماتیک تویوتا کمری می تواند بسیار آزاردهنده باشد. عوامل مختلفی می تواند در این خرابی موثر باشد که از جمله آنها می توان خرابی سنسورهای گیربکس، نبود روغن در گیربکس، کثیفی فیلتر، خرابی دیسک کلاچ، خرابی ساعت گیربکس، خرابی شیر برقی، آسیب به صفحات های آزبست و سوختن باند ترمز ها نام برد.

تعویض و قیمت گیربکس تویوتا کمری

روغن گیربکس تویوتا کمری را بررسی کنید.

یکی از بهترین راه ها برای نگهداری گیربکس اتوماتیک، بررسی سطح روغن آن است. این روغن نشان دهنده ی سلامت گیربکس می باشد. بنابراین توصیه می کنیم در شرایط ایده آل هر 60000 کیلومتر و در شرایط نامساعد هر 50000 کیلومتر سطح روغن را اندازه گیری و روغن گیربکس را تعویض کنید. سطح روغن کمتر از حد معمول نشان دهنده نشتی است که می تواند جدی باشد.

به ظاهر روغن خودرو توجه کنید.

اگر روغن گیربکس تیره به نظر می رسد، احتمالاً مشکلی وجود دارد. به یاد داشته باشید که روغن خوب باید رنگ روشن و شفافی داشته باشد، نه شیری یا کدر. تولید کنندگان از مایعات با رنگ های مختلف استفاده می کنند، اما رایج ترین آنها قرمز است. اگر متوجه شدید که روغن کمی بوی سوختگی می دهد، در اسرع وقت آن را به یک مرکز خدمات حرفه ای ببرید تا در صورت بروز مشکلات جدی از آن جلوگیری کنید.

از سیستم خنک کننده خودرو مراقبت کنید.

سیستم خنک کننده ماشین شما نقشی حیاتی در سلامت موتور و گیربکس شما ایفا می کند و معمولا تصور می شود که موتور را از داغ شدن بیش از حد محافظت می کند. با این حال، سیستم خنک کننده شما روغن گیربکس شما را هم خنک می کند تا در هنگام رانندگی در دمای ایده آل قرار گیرد. بنابراین، بررسی و نگهداری سیستم خنک کننده را بخشی از برنامه سرویس و نگهداری گیربکس اتوماتیک تویوتا کمری قرار دهید.

 

قبل از قرارگیری تویوتا در وضعیت دنده دستی، ترمز بگیرید.

اگر قصد دارید دنده را تعویض کنید و آن را در وضعیت دستی قرار دهید، حتما توقف کنید، دنده را تعویض کنید و ترمز را رها کنید.

دنده ها را به موقع تعویض کنید.

هنگام حرکت وسیله نقلیه دنده را تعویض نکنید. اگر می خواهید دنده را از درایو یا D به دنده عقب یا R یا برعکس تغییر دهید، خودرو باید کاملاً متوقف شود. اگر این کار را در حین حرکت خودرو انجام دهید، گیربکس تحت فشار قرار می گیرد و با مشکل جدی مواجه خواهید شد.

در ترافیک کوتاه تویوتا کمری را خلاص نکنید.

خاموش و روشن کردن مجدد خودرو برای مدت کوتاهی باعث آسیب به قطعات گیربکس، افزایش دمای روغن و آسیب به باند های ترمز می شود. بنابراین برای نگهداری از خودرو اگر ترافیک کم و زمان آن کمتر از 2 دقیقه است، خودرو را خلاص نکنید. در صورت ترافیک طولانی، توصیه می کنیم خودرو را در حالت خلاص قرار دهید تا از افزایش دمای روغن جلوگیری شود.

از شتاب ناگهانی خودداری کنید.

یکی از مشکلاتی که باعث از کار افتادن گیربکس خودرو می شود شتاب گیری ناگهانی خودرو است. بسیاری از افراد دور موتور را تا ردلاین بالا می برند تا گیربکس اتوماتیک سریع حرکت کند و سپس دنده را در موقعیت درایو قرار میدهند. اگر قصد دارید به سرعت خودرو را شتاب دهید، توصیه می کنیم ابتدا در حالی که پدال ترمز را فشار می دهید، خودرو را در وضعیت درایو قرار دهید. پس از آن پدال گاز را فشار دهید و پدال ترمز را آزاد کنید.

نحوه تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا کمری

با توجه به اینکه ممکن است در مواقعی فکر کنید که گیربکس اتومات خودرو شما خراب است، خرابی مربوط به سایر قطعات مانند سیم کشی باشد، قبل از تعمیر خودرو باید تمامی تعمیرات و تغییرات انجام شده را به مرکز اطلاع دهید.

می توانید تصور کنید که برای تعمیر گیربکس اتومات مجبور نیستید آن را باز کنید. اما برای هر تعمیری در این قسمت باید گیربکس اتومات به طور کامل از خودرو جدا شود. برای تعمیر گیربکس اتوماتیک مراحلی وجود دارد که اولین قدم باز کردن کامل جلوی خودرو تویوتا کمری  است. زیرا تنها در این صورت جرثقیل یا جک ماشین می تواند گیربکس را جدا کند.

بعد از خارج کردن گیربکس از ماشین نوبت به باز کردن آن می رسد. در این مرحله تمامی قطعات از گیربکس خارج شده و بررسی می شود. توجه داشته باشید که در این مرحله تمامی قطعات سالم نیز برای شستشو آماده می شوند. شستشوی قطعات داخل گیربکس کار بسیار تخصصی است که باید توسط متخصص انجام شود. زیرا این قطعات نباید با آب و بنزین تماس داشته باشند و برای شستشوی کامل از تمهیدات خاصی استفاده می شود.

لوازم یدکی لازم برای تعمیر گیربکس

اتوماتیک توسط مجموعه یا مشتری تهیه می شود. پس از رسیدن قطعات صحیح، تمام قطعات روغن کاری شده و در محفظه گیربکس قرار می گیرند. لازم به ذکر است برای کاهش هزینه های آتی بازگشایی گیربکس تویوتا کمری ، مواد مصرفی مانند فیلترها و روغن گیربکس نیز تعویض می شود.

گیربکس های اتوماتیک تویوتا کمری  می توانند در طول زمان دچار مشکلات مختلفی مانند تقه زدن یا گاز هرز خوردن شوند. در صورت بروز هر یک از این مشکلات تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا کمری  در سراسر کشور به شما توصیه می کنیم به مرکز خدمات گیربکس تهران به عنوان یکی از مراکز معتبر تعمیر گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید.

 

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس  cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *