نحوه تعویض گیربکس هیوندای

گیربکس یکی از اجزای حیاتی یک خودرو است که مسئول انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها می‌باشد. در صورتی که گیربکس خودرو هیوندای شما به مشکل بخورد یا نیاز به تعویض داشته باشد، می‌توانید این کار را با رعایت تعهد به راهنمایی‌های صحیح و تکنیک‌های مناسب انجام دهید. در این مقاله، ما به شما نحوه تعویض گیربکس هیوندای خود را به صورت گام به گام با شما بررسی خواهیم کرد .البته که تعویض گیربکس خودروی هیوندای نیاز به یک تیم متخصص و با سابقه نیاز دارد.

تشخیص صحیح مشکل گیربکس هیوندای می تواند هزینه و زمان تعمیر آن را کاهش دهد. مرکز تخصصی گیربکس تهران  با توجه به تجربه بالایی که در عیب یابی و تعمیر ایرادات گیربکس هیوندای دارد می تواند در اسرع وقت نسبت به عیب یابی اقدام کند. برای اشنایی با نحوه تعویض گیربکس هیوندای با ما همراه باشید.
اگر عیب یابی گیربکس هیوندای به درستی انجام نشود می تواند به سایر قسمت های خودرو آسیب برساند و در نهایت مجبور به تعویض قطعات یا کل گیربکس هیوندای شوید. پس تجربه و تخصص بالای تعمیرکاران انتقال نیرو را جدی بگیرید تا بتوانند در کمترین زمان و با صرفه ترین هزینه این قطعه مهم خودروی شما را تعمیر کنند.

علائم خرابی گیربکس هیوندای

1. ترک خوردگی گیربکس اتوماتیک خودرو
2. سر و صدا هنگام خلاص شدن از ماشین
3. روشن شدن چراغ چک خودرو
4. شنیدن زوزه یا سوت گیربکس اتوماتیک
5. نشت روغن
6. لرزش گیربکس
7. افزایش بوی سوزش
8. کاهش سرعت خودرو
9. چرخ دنده به بیرون پریدن

سرویس گیربکس هیوندای

گیربکس اتوماتیک هیوندای به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، به دقت و حساسیت بیشتری نسبت به خودروهای دارای گیربکس دستی نیاز دارد.

مراحل تعویض گیربکس هیوندای:

  1. آماده‌سازی:

    قبل از هر چیز، خودروی شما باید در مکانی آماده سازی شود برای تعویض یا (تعمیر گیربکس هیوندای ).برای این کار در مجموعه گیربکس تهران تمام امکانات و ابزار آلات فراهم است از جمله جک های هیدرولیکی برای بالا بردن خودروی شما . سپس، باتری خودرو را از برق کشیده میشود تا جلوگیری از برخورداری از برق برای ایمنی.

  2. بررسی گیربکس فعلی:

    متخصصین گیربکس تهران در اسرع وقت به بررسی گیربکس آسیب دیده خودروی هیوندای شما میپردازند  تا مشکلات و نیاز به تعمیر یا تعویض آن را تشخیص دهند. درصورتی که قطعاتی خراب یا سایر مشکلات وجود داشته باشد، باید آن‌ها را پیش از تعویض گیربکس تعمیر کنیم .

  3. خرید قطعات جدید:

    قبل از شروع به تعویض گیربکس، قطعات جدید و گیربکس مناسب را برای شما تهیه خواهیم کرد البته این موضوع موقعی اتفاق میفتد که قطعات خودروی هیوندای شما نیاز به تعمیر نداشته باشد . ما این اطمینان را به شما میدهیم تمامی قطعات خریداری شده دارای ضمانت اصالت کالا بوده و از این بابت با خیال راحت گیربکس خودروی هیوندای خود را به ما بسپارید .

  4. تخلیه مایع گیربکس یا همان روغن گیربکس : روغن گیربکس  فعلی ماشین شما باید تخلیه شود   و باید مطمئن شویم که هیچ گونه مایعات باقی‌مانده نیستند. برای این کار از دستگاه مناسبی مانند ساکشن هم میتوان استفاده کرد .
  5. برداشتن گیربکس قدیمی:

    با استفاده از ابزارهای مناسب، گیربکس قدیمی را از زیر خودرو جدا کنید. در این مرحله دقت بیشتری به نیت‌ها و اتصالات شود.

  6. نصب گیربکس جدید:

    گیربکس جدید را جای تعبیه شده در جلوی ماشین باید کار گذاشته شود و همچنین همه اتصالات و مهره‌ها به درستی نصب شده باشند .

  7. تزریق روغن گیربکس جدی : روغن گیربکس جدید را با مشخصات و توصیه‌های تولید کننده تزریق کنید. اطمینان حاصل کنید که سطح مایع درست باشد.
  8. تست و تنظیمات نهایی:

    پس از نصب گیربکس جدید، مجموعه گیربکس تهران  خودرو را تست کرده و اطمینان حاصل میشود که همه چیز به درستی کار می‌کند. درصورت لزوم، تنظیمات نهایی را انجام انجام میدهیم.

  9. تعمیر و نگهداری منظم: برای افزایش عمر گیربکس جدید، تعمیرات و نگهداری منظم را انجام دهید و مطمئن شوید که مایع گیربکس به موقع تعویض میشود و کارشناسان ما برای نگهداری بهتر گیربکس هیوندای خود به شما نکات و توصیه های لازم را ارائه میدهند.

 باید به موارد زیر توجه کنید:

روغن گیربکس هیوندای را در فواصل زمانی توصیه شده تعویض کنید.
• در صورت افتادن یا نشتی روغن گیربکس هیوندای، حتما علت را پیدا کنید.
• بهترین روغن برای استفاده در هیوندای ||| ATF ساخت آلمان است.
مواردی مانند مصرف گاز، ترک خوردن گیربکس، زوزه کشیدن گیربکس هیوندای را جدی بگیرید تا آسیب بیشتری به هیوندای شما وارد نشود.
از وسایل تزئینی مختلف مانند زنون و … به دلیل حساسیت بالای سیستم های الکتریکی خودروهای هیوندای خودداری کنید و شستشوی موتور برای هیوندای توصیه نمی شود.
روغن گیربکس هیوندای را به موقع تعویض کنید. در برخی مدل های هیوندای باید هر 45000 کیلومتر یا 3 سال یکبار و در برخی دیگر از مدل های هیوندای هر 120000 کیلومتر یا 5 سال یکبار تعویض شود.
در صورت مشاهده علائم مشکل در گیربکس اتوماتیک هیوندای، در اسرع وقت به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.

بررسی گیربکس هیوندای

بعد از موتور، گیربکس هیوندای مهمترین قطعه است، به همین دلیل باید به سلامت آن توجه کنید. گیربکس هیوندای بعد از مدت ها مشکل پیدا می کند اما به هر حال یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام داد این است که گیربکس اتوماتیک هیوندای را قبل از خراب شدن بررسی و سرویس کنید.
نحوه استفاده صحیح از گیربکس هیوندای
• خطاهای گیربکس هیوندای بسیار جدی است، پس در اسرع وقت به تعمیرگاه مراجعه کنید.
روغن گیربکس هیوندای را در زمان مقرر تعویض کنید.
• عمر قطعات گیربکس اتوماتیک هیوندای با حمل بار اضافی یا بکسل کاهش می یابد.
برای طول عمر بیشتر گیربکس های اتوماتیک هیوندای از رانندگی سریع خودداری کنید.
برنامه کامپیوتری گیربکس هیوندای را تا حد امکان به روز کنید.
• برای جلوگیری از کاهش عمر گیربکس هیوندای، باید پدال گاز را به آرامی فشار داد و از ضربه جلوگیری کرد.
طراحی گیربکس هیوندای بر اساس سایز رینگ و پارچه لاستیک است، بنابراین سایز آنها را تغییر ندهید.
• شستشوی موتور به دلیل حساسیت بالایی که دارد گزینه مناسبی برای ست گیربکس اتوماتیک هیوندای نیست.

افزایش طول عمر گیربکس اتوماتیک هیوندای

مراقبت از گیربکس هیوندای، استفاده از روغن گیربکس مناسب، تعویض روغن و فیلتر پس از پیمودن 40000 کیلومتر، عدم رانندگی طولانی مدت، جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گیربکس، تنظیم صحیح دنده، سرویس دوره ای خودرو هیوندای از مهمترین موارد است. عوامل افزایش طول عمر خودرو این است.

روغن مناسب برای گیربکس هیوندای

افزایش طول عمر قطعات گیربکس
روان و کارکرد بهتر گیربکس
کاهش دمای گیربکس
در نهایت صدای گیربکس را کاهش دهید
زمان تعویض روغن
در دفترچه راهنمای هیوندای زمان مناسب تعویض روغن گیربکس و موتور و … نوشته شده است. اما می توانید روغن هیوندای اتان را بعد از پیمودن 40000 کیلومتر تعویض کنید.

روغن واسکازین برای خنک سازی و روانکاری حرکات و اجزای داخل گیربکس هیوندای استفاده می شود. این روغن ممکن است آلوده باشد که وظیفه فیلتر گیربکس جلوگیری از این امر است.

اقدامات مهم در هنگام خرابی گیربکس هیوندای

اگر گیربکس شما در حالی که خارج از خانه هستید در دنده گیر کرده است، برای رفع مشکل موارد زیر را امتحان کنید:
ماشین را خاموش کنید و سوئیچ را بردارید.

20 ثانیه صبر کنید.
ماشین خود را روشن کنید و آن را برانید تا ببینید آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.
ممکن است گیربکس شما به حالت عادی برگردد. اما ممکن است یک مشکل اساسی در این زمینه وجود داشته باشد. اگر آنها را نادیده بگیرید، خودروی شما بارها با این مشکل مواجه خواهد شد.

با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که تعمیرگاه پاور گیربکس بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در استان تهران دارای تعمیرکاران متخصص و ماهر بوده و از بهترین و جدیدترین ابزار برای تعمیر انواع گیربکس خودروهای داخلی و خارجی استفاده می کند و شما می تواند با خیال راحت و بدون نگرانی این کار را انجام دهد.

عوامل و دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک هیوندای

روغن گیربکس کثیف
تغییر رنگ روغن
نشت روغن
سطح روغن پایین
کیفیت مناسب روغن
عدم رانندگی صحیح
تعویض نامناسب و نادرست روغن گیربکس

نحوه تعویض گیربکس هیوندای

اگر یکی از موارد زیر در هیوندای شما رخ داده باشد، به این معنی است که گیربکس هیوندای شما به احتمال زیاد ایراد دارد:
روغن گیربکس هیوندای کم یا بدون روغن
کیفیت و سلامت روغن گیربکس
• نشتی و روغن گیری از ناحیه گیربکس
• لغزش شدید یا خفیف هنگام حرکت
تاخیر در تعویض دنده
• چراغ چک را روشن کنید و خطا بدهید
صدای زوزه از گیربکس
• بوی سوختگی از ناحیه گیربکس
• حالت اضطراری گیربکس هیوندای مانند گیرکردن در دنده 2 و 3
کاهش قدرت موتور و شتاب هیوندای
اگر یک یا چند مورد از موارد فوق برای شما اتفاق افتاده است، در اسرع وقت با ما تماس بگیرید.
تعویض یا تعمیر گیربکس هیوندای
گیربکس یکی از مهم ترین قطعات هیوندای است که تعمیر آن می تواند خودروی شما را به حالت عادی بازگرداند. با توجه به هزینه بالای تعویض گیربکس هیوندای می توان گفت که تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک در اکثر موارد مقرون به صرفه تر است.
تعمیر توربین گیربکس هیوندای و تعمیر ساعت گیربکس هیوندای نیز به صورت تخصصی در تعمیرگاه گیربکس تهران انجام می شود.

قطعاتی از گیربکس هیوندای که در معرض خرابی هستند

مبدل گشتاور
پمپ روغن
مجموعه دنده های خورشیدی یا سیاره ای
بسته کلاچ
شفت خروجی در گیربکس اتوماتیک
تسمه ترمز
مخزن روغن گیربکس
پیچ دور گیربکس و واشر آب بندی آن
لیوان گیربکس
بلبرینگ
کلاه لبه دار
شفت تعویض دنده

نحوه تعویض گیربکس هیوندای

مهمترین موضوعی که در هزینه تعمیر گیربکس هیوندای تاثیرگذار است تعویض قطعات می باشد. هر چه تعداد قطعات بیشتر باشد، هزینه تعمیر گیربکس هیوندای بیشتر می شود. تعمیرگاه متخصص در این زمینه نیز به گونه ای عمل می کند که نیاز به تعویض قطعات را به حداقل می رساند. در این راستا تعمیرگاه تخصصی پاور گیربکس بهترین انتخاب است.

تمام تلاش تعمیرکاران پاور گیربکس این است که در اسرع وقت مشکلات گیربکس هیوندای شما را برطرف کنند. قبل از تعمیر کامل گیربکس توسط دستگاه تست می شود و پس از رضایت شما مراحل تعمیر گیربکس هیوندای آغاز می شود.

 

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *