تعویض و قیمت گیربکس اتوماتیک

حتما می دانید که گیربکس ها به دو صورت دستی و اتوماتیک طراحی و تولید می شوند. در ادامه در رابطه با تعویض و قیمت گیربکس اتوماتیک صحبت خواهیم کرد. امروزه بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا تمایل دارند از جعبه دنده های اتوماتیک در طراحی های خود استفاده کنند.

تعویض و قیمت گیربکس اتوماتیک

در واقع همان چیزی است. تعویض گیربکس اتوماتیک در خودروهایی که طراحی کارخانه ای برای آنها انجام شده است با گیربکس دستی. هزینه تعویض گیربکس اتوماتیک با توجه به مدل خودرو، مدل گیربکس و دستمزد تعمیرکار تعیین می شود.

هزینه تعویض گیربکس اتوماتیک

امروزه جایگزینی گیربکس های دستی با گیربکس های اتوماتیک آسان است. اما در مورد هزینه تعویض گیربکس یک نکته وجود دارد. هزینه تعویض گیربکس بر دوش صاحب خودرو چقدر است سوالی است که بسیاری از افراد از خود می پرسند. هزینه تعویض گیربکس شامل هزینه خرید گیربکس، هزینه خرید قطعات لازم و میزان دستمزد تعویض گیربکس می باشد.

تعویض گیربکس یک کار فنی است که نیاز به دانش و آگاهی بالایی دارد. به همین دلیل برای تعویض گیربکس حتما باید از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید. کسی که در این کار تجربه داشته باشد و با پیچیدگی های آن آشنا باشد. در ادامه توضیحات مختصری در مورد هزینه های جاری تعویض گیربکس ارائه می دهیم.

خرید گیربکس اتوماتیک

اولین مرحله برای تعویض گیربکس هزینه خرید گیربکس مناسب است. گیربکس های اتوماتیک در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند. بنابراین انتخاب گیربکس مناسب چندان ساده به نظر نمی رسد. باید به درستی تحقیق کنید و ببینید کدام گیربکس برای ماشین شما مناسب است. گیربکس مدل Al4 معمولا در خودروهای داخلی استفاده می شود.
• هزینه قطعات مورد نیاز: گیربکس های اتوماتیک ساختار متفاوتی نسبت به گیربکس های دستی دارند و برای نصب نیاز به تجهیزات اضافی خواهند داشت. هزینه تعویض گیربکس های اتوماتیک شامل خرید این تجهیزات می باشد. به علاوه گیربکس ها به روغن مناسب خود نیاز دارند که برای هر گیربکس متفاوت است.
• هزینه تعویض گیربکس: میزان دستمزد تعمیرکارانی که در زمینه تعویض گیربکس فعالیت می کنند ممکن است متفاوت باشد. اما نکته ای که در این بین وجود دارد تجربه و دانش تعمیرکاران است. در واقع این که یک تعمیرکار حاضر است با هزینه کمتر گیربکس را برای شما تعویض کند، نمی تواند معیار خوبی برای تصمیم گیری باشد.

هزینه تعویض گیربکس اتوماتیک

در بین خودروهای داخلی اگر قرار باشد خودرویی را به عنوان نماینده خودروهای دیگر معرفی کنیم و در مورد گیربکس آن صحبت کنیم می توان به پژو اتوماتیک اشاره کرد که شرکت فرانسوی پژو در تولیدات خود در گذشته از گیربکس اتوماتیک استفاده کرده است. در واقع گیربکس AL4 یکی از این گیربکس هاست که قبلا بر روی خودروهای این شرکت تست شده است. بنابراین می توان از این گیربکس بر روی سایر محصولات پژو با خیال راحت استفاده کرد. ساختار داخلی گیربکس al4 با خودروهای پژو، مگان، سیتروئن و … سازگاری دارد. این گیربکس که دارای 4 دنده جلو و یک دنده عقب است می تواند محدوده سرعت 220 کیلومتر بر ساعت را برای شما فراهم کند.
هزینه تعویض گیربکس برای شما شامل خرید گیربکس مناسب، خرید تجهیزات لازم و دستمزد تعمیرکار می باشد. تعمیرکاران معمولا مایلند گیربکس دستی را به عنوان بخشی از حقوق خود بپذیرند و هزینه مالک خودرو را تا حد مناسبی کاهش دهند.

هزینه تعویض گیربکس اتوماتیک

تعویض گیربکس خودرو به دلایل مختلفی قابل انجام است. به عنوان مثال، شما ممکن است از آن دسته افرادی باشید که دوست دارند یک ماشین اتوماتیک داشته باشند. یا اینکه ممکن است شخصی نتواند اتومبیل های دنده دستی را رانندگی کند. همچنین گاهی اوقات ممکن است گیربکس اتوماتیک شما آسیب دیده و نیاز به تعویض کامل داشته باشد. هزینه تعویض گیربکس برای خودروهایی که گیربکس آنها اتوماتیک است و اکنون فقط نیاز به تعویض دارد، ممکن است دیگر نیازی به خرید تجهیزات نداشته باشد. اما از طرفی حقوق تعمیرکار کمی بیشتر خواهد شد.

خرابی گیربکس اتوماتیک

چراغ موتور را بررسی کنید: اگرچه ممکن است این چراغ به طور خاص به شما نگوید که مشکل گیربکس دارید، اما می تواند به شما بگوید که مشکلی وجود دارد. اگرچه ممکن است معنای دیگری داشته باشد، حتی یک سنسور جریان هوا معیوب، یا مشکل در شمع های شما، ممکن است تنها نشانه ای باشد که شما مشکل دارید.

زمانی که دنده شما لیز می خورد مشکل بزرگی است. این یکی از مهمترین وظایف انتقال است. هنگامی که گیربکس شما از کار می افتد، می تواند به آن اجازه دهد تا به حالت خنثی برود و به شدت بر توانایی شما در کنترل شتاب تأثیر بگذارد. حتی ممکن است ماشین شما احساس کند که برای حرکت به فشار نیاز دارد. اگرچه این چیزی نیست که شما لزوماً بتوانید آن را ببینید، چیزی است که می توانید احساس کنید و باید از آن آگاه باشید. تعمیر گیربکس لغزنده نیز می تواند گران باشد،

نشت روغن

ماشین شما هرگز نباید مایعات به وضوح نشت کند. اگر این اتفاق بیفتد، مشکلی وجود دارد. مایع انتقال معمولا قرمز است و بوی شیرینی دارد. اگر نشتی وجود داشته باشد معمولاً از وسط ماشین است. این می تواند به دلیل مشکل در مهر و موم یا واشر باشد، اما همچنین می تواند ترک در محفظه گیربکس شما یا محفظه زنگ آسیب دیده باشد.

گیربکس ضعیف

از آنجایی که دنده‌های خودروی شما همیشه در حال تعویض هستند، افزایش ناگهانی قدرت یا صداهای ساییدن ممکن است نشانه‌ای از مشکل گیربکس باشد. اگر احساس می‌کنید که خودروی شما دارای مقاومت است، تقریباً شبیه به سیم بانجی متصل است، پس باید خودروی خود را چک کنید. هر نوع لیز خوردن، مالش یا پریدن در حین شتاب یک مشکل انتقال است.
هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک در حال حاضر با توجه به نوع گیربکس و نوع خودرو متفاوت است و در سال های اخیر با توجه به تحریم های اعمال شده هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک نسبت به گذشته افزایش زیادی داشته است.

اگر به موقع متوجه ایراد گیربکس شوید هزینه تعمیر آن بسیار ناچیز خواهد بود اما اگر دیر متوجه مشکل گیربکس وسیله نقلیه خود شوید و به کارشناسان گیربکس مراجعه نکنید، یک مشکل قوی وجود دارد. این احتمال وجود دارد که گیربکس شما با مشکلات زیادی مواجه شود که هزینه تعمیر آن برای شما هزینه بر خواهد بود. عظیم خواهد بود.

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *