نحوه ی مراقبت و تعمیر گیربکس هیوندا i40

در این بخش با مشخصات فنی خودروی هیوندا i40 و همچنین نحوه ی مراقبت و تعمیر گیربکس هیوندا i40 آشنا می شوید. با ما تا انتها همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این باره کسب کنید.
هیوندای i40
خودروی هیوندای i40 محصول کشور کره جنوبی است و در دو نوع استیشن و سدان طراحی و وارد بازار شده است. این خودرو در سال 2011 تولید شده و هم اکنون در حال ساخت می باشد. مدل های موجود در کشور مربوط به تولیدات 2014-2015 می باشد.

ررسی مشخصات فنی هیوندای i40

حجم موتور این خودرو 2 لیتر است و می تواند 175 اسب بخار با حداکثر قدرت در 6500 دور در دقیقه تولید کند. حداکثر گشتاور این خودرو به 214 نیوتن متر در 4700 دور در دقیقه می رسد. گیربکس آن اتوماتیک با 6 دنده است و شتاب گیری از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت 11.5 ثانیه زمان نیاز دارد.

حداکثر سرعتی که می توانید با این خودرو رانندگی کنید 208 کیلومتر بر ساعت است. ابعاد این خودرو 4740 میلی متر طول، 1815 میلی متر عرض و 1410 میلی متر ارتفاع است. فاصله بین دو محور نیز به 2 متر و 770 سانتی متر می رسد.ظرفیت باک این خودرو 70 لیتر است و به طور متوسط در هر صد کیلومتر به 7.6 لیتر سوخت نیاز دارد.

تعمیرات گیربکس اتوماتیک هیوندای i40 شامل خدماتی مانند:

تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندای i40
سرویس ادواری گیربکس اتوماتیک هیوندای i40
تعویض روغن گیربکس هیوندای i40
بازدید فنی گیربکس اتوماتیک هیوندای i40 با یک سال گارانتی
عیب یابی و مشاهده رایگان گیربکس اتوماتیک هیوندای i40
توصیه صحیح این است که با گیربکس اتوماتیک هیوندای i40 رانندگی کنید.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک هیوندای i40 شامل موارد زیر است، اما به طور کلی عبارتند از:

لغزش گیربکس هیوندای i40

اگر ماشین شما بدون هیچ دلیل مشخصی دنده را تغییر دهد و موتور شما شروع به لرزیدن کند، ممکن است مشکل لیز خوردن گیربکس داشته باشید. دور در دقیقه بالاتر از 3500 یا تاخیر در شتاب ممکن است لغزش انتقال را نشان دهد. این می تواند به دلیل سطح پایین مایع گیربکس یا فرسوده بودن تسمه یا دنده محرک باشد.

نشت روغن گیربکس اتوماتیک هیوندای i40

گیربکس ها واحدهای آب بندی هستند و هرگز نباید نشتی داشته باشند. اگر متوجه یک لکه قرمز روشن یا تیره در زیر ماشین خود شدید، یک تکه مقوا زیر ماشین قرار دهید و مشخص کنید که آیا نشتی فعال است یا خیر.همچنین رنگ مایع را بررسی کنید. اگر مایع قهوه ای تیره یا مشکی است، دما خیلی بالاست و باید گیربکس خود را چک کنید و در صورت لزوم بلافاصله گیربکس هیوندای i40 خود را تعمیر کنید.

صدای زوزه گیربکس اتوماتیک هیوندای i40

زمانی که گیربکس دستی یا اتوماتیک مشکل ایجاد می کند، هیچ رمز و رازی وجود ندارد. اگر صداهای غیرعادی مانند ناله، وزوز یا وزوز می شنوید، ممکن است انتقال شما مشکل داشته باشد.

نحوه ی مراقبت و تعمیر گیربکس هیوندا i40

حرکت ناگهانی یا عدم پاسخگویی خودرو هیوندای i40

گاهی اوقات خودرو از تعویض دنده امتناع می ورزد یا به کندی تعویض می کند. اگر هنگام تعویض دنده صدای بلندی می شنوید یا تعویض دنده را به سختی احساس می کنید، ممکن است گیربکس شما در مراحل اولیه خرابی باشد. هر گونه پاسخ تاخیری هنگام شتاب گیری یا تعویض دنده می تواند نشان دهنده این باشد که وسیله نقلیه شما مشکل گیربکس دارد. در اینجا باید گیربکس هیوندای i40 خود را تعمیر کنید.

موتور لایت هیوندای i40 را بررسی کنید

بدیهی به نظر می رسد، اما چراغ “چک موتور” اغلب نادیده گرفته می شود. حسگرهای موجود در موتور خودرو می توانند فعالیت غیرعادی انتقال را که نمی تواند تشخیص دهد، تشخیص دهد. وقتی چراغ چک موتور روشن است تعمیرات خودرو را به تاخیر نیندازید. اگر مشکل انتقال خود را در مراحل اولیه برطرف نکنید، می توانید به فاجعه منجر شوید.

این موارد نشان می دهد که گیربکس اتوماتیک هیوندای i40 مشکل دارد و باید هر چه سریعتر آن را برطرف کنید. با توجه به اینکه تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندای i40 امری تخصصی است باید در مراکز تخصصی انجام شود، مرکز گیربکس ما یکی از بزرگترین و تخصصی ترین مراکز تعمیر و سرویس گیربکس اتوماتیک می باشد و کلیه خدمات مرتبط با گیربکس اتوماتیک در این مرکز می باشد.

نحوه تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندای i40

با توجه به اینکه ممکن است فکر کنید گیربکس اتوماتیک ماشین شما خراب است، عیب مربوط به سایر قسمت ها مانند سیم کشی است. قبل از تعمیر خودرو باید تمامی تعمیرات و تغییرات را به مرکز اطلاع دهید.

می توانید تصور کنید که برای تعمیر گیربکس اتوماتیک مجبور نیستید آن را باز کنید. اما برای هر تعمیری در این قسمت باید گیربکس اتوماتیک به طور کامل از خودرو خارج شود. برای تعمیر گیربکس اتوماتیک مراحلی وجود دارد، اولین قدم باز کردن کامل جلوی هیوندای i40 است.زیرا تنها در این صورت یک یدک کش یا جک خودرو می تواند گیربکس را جدا کند.

تعمیر گیربکس هیوندای i40

پس از بیرون آوردن گیربکس از خودرو، نوبت به باز کردن آن می رسد. در این مرحله تمامی قطعات از گیربکس خارج شده و بررسی می شود. لطفا توجه داشته باشید که در این مرحله تمام قطعات سالم نیز برای شستشو آماده می شوند. شستشوی قطعات داخل گیربکس کاری بسیار تخصصی است که باید توسط متخصص انجام شود. زیرا این قطعات نباید با آب و بنزین تماس داشته باشند و برای شستشوی کامل از تمهیدات خاصی استفاده می شود.

قطعات لازم برای تعمیر گیربکس اتوماتیک توسط مجموعه یا مشتری ارائه می شود. پس از رسیدن قطعات صحیح، تمام قطعات روغن کاری شده و در محفظه گیربکس قرار می گیرند. لازم به ذکر است که به منظور کاهش هزینه های آتی بازگشایی گیربکس هیوندای i40، مواد مصرفی مانند فیلتر و روغن گیربکس نیز تعویض می شود.

گیربکس های اتوماتیک هیوندای i40 در طول زمان ممکن است دچار مشکلات مختلفی مانند ترک خوردن یا هدر رفتن بنزین شوند. در صورت بروز هر یک از این مشکلات تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندای i40 در سراسر کشور، به شما توصیه می کنیم به مرکز خدمات گیربکس مجموعه ی ما به عنوان یکی از مراکز معتبر تعمیر گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندای i40

هزینه و دستمزد تعمیرات گیربکس اتوماتیک هیوندای i40 یکی از سوالات متداول صاحبان این خودرو است. واقعیت این است که هزینه تعمیر چنین خودرویی به عوامل زیادی بستگی دارد.

مثلاً اگر مشکل خیلی شدید است، البته پس از تایید شما، گیربکس باید کاملاً جدا شود و مراحل تعمیر شروع شود.

تمام تلاش متخصصان ما این است که گیربکس اتوماتیک خودروی شما را در سریع ترین زمان ممکن با کمترین هزینه تعمیر کنند.

تا جایی که امکان دارد سعی می کنیم اگر قطعه ای نیاز به تعویض نداشته باشد، آن را تعویض نکنیم و مشکل گیربکس را فقط با پارت سرویس رفع کنیم.

به طور کلی برای تعیین قیمت و دستمزد تعمیرات، دستگاه باید گیربکس خودروی شما را تست کند و پس از مشخص شدن مشکل اصلی، پس از تایید شما، فرآیند تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروی شما آغاز می شود.

 

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *