تعمیر گیربکس سراتو

در زیر شما را با علائم خرابی گیربکس اتوماتیک سراتو و همچنین علائم تعمیر گیربکس سراتو آشنا می کنیم.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک

ایجاد سر و صدا

گاهی اوقات زمانی که خودرو در حالت دور آرام است، صداهای عجیبی می شنوید، این ممکن است مشکلی از گیربکس باشد. یکی از دلایل خرابی ناکافی یا تمیز روغن واشر یا گیربکس است. بنابراین ممکن است قسمت هایی از گیربکس مانند چرخ دنده ها، چرخ دنده های عقب، چرخ دنده ها و … فرسوده شوند و باعث ایجاد این صداها شوند. این یکی از دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک محسوب می شود و در صورت مشاهده باید سریعا به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید. زیرا عدم روغن کاری روی قطعات می تواند به سایر قسمت های خودرو آسیب برساند.

چراغ چک موتور را روشن کنید

گیربکس خودرو دارای سنسوری است که هر گونه مشکلی را به کامپیوتر خودرو منتقل می کند و در صورت بروز مشکل چراغ هشدار روشن می شود. متأسفانه بعضی ها اهمیتی به روشن شدن چراغ چک نمی دهند و به مشکلات کوچک آن توجه چندانی نمی کنند، در نتیجه کل ماشین خراب می شود.به صدای گیربکس اتوماتیک گوش دهید.

گاهی اوقات ممکن است صدای جیغ و سوت از ماشین خود بشنوید. این صداها ناشی از خرابی گیربکس اتوماتیک است و بیشتر اوقات ناشی از کمبود روغن است. در صورت مشاهده چنین مشکلی نگران نباشید زیرا مشکل آنقدر بزرگ نیست و به راحتی قابل حل است.

شما باید به مایع انتقال توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا اگر کم باشد باعث می شود آپلود خودکار ناموفق باشد. با بررسی روغن گیربکس می توانید روغن اضافه کنید و اگر به آن توجه نکنید باعث ایجاد دردسر زیادی برای ماشین شما می شود.

گاهی اوقات صدای گیربکس اتوماتیک به دلیل کمبود روغن نیست و مربوط به سایر قسمت های گیربکس است که در این صورت باید به تعمیرگاه تخصصی گیربکس مراجعه کنید تا آن را تشخیص داده و مشکل را برطرف کنند.

نشت نفت

گاهی اوقات روغن به دلیل سوراخ ها و شکاف های موجود در گیربکس خودرو نشت می کند. این نشت ها ممکن است در مناطقی مانند بستر روغن یا سایر قسمت ها رخ دهد. در این صورت قطعه آسیب دیده تعویض شده و مشکل برطرف می شود.مراقب باشید اگر این مشکل حل نشود روغن بیشتری نشت می کند و سطح روغن بیش از حد مجاز پایین می آید. به این ترتیب، صدای گیربکس اتوماتیک را دریافت خواهید کرد که بسیار ناخوشایند است.

گیربکس

معمولاً هنگام تعویض دنده، دنده ها به آرامی تعویض می شوند، اما گاهی اوقات ممکن است هنگام تعویض دنده دچار ضربه یا لرزش شوید. این یک وضعیت غیر طبیعی است که تحت هیچ شرایطی نباید آن را نادیده بگیرید. دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد، از جمله استفاده از روغن گیربکس بی کیفیت، آستر سیلندر آسیب دیده، چرخ دنده دیسکی فرسوده، کلاچ سوخته و غیره.

گاهی اوقات بسیاری از افراد مشکل را بی اهمیت جلوه می دهند و هیچ توجهی به آن نمی کنند و احساس می کنند مشکل طبیعی است و هیچ اتفاقی نمی افتد. اگرچه این کار کاملا اشتباه است اما می تواند آسیب زیادی به خودروی شما وارد کند و در نتیجه صاحبان خودرو با هزینه های گزافی مواجه شوند.

بوی سوختن

یکی دیگر از علائم خرابی گیربکس اتوماتیک بوی سوختگی ناشی از نشتی و کم بودن روغن است.این بسیار خطرناک است و به دلیل گرم شدن بیش از حد روغن گیربکس ایجاد می شود. دمای بالا بر عملکرد اجزای گیربکس تأثیر می گذارد و در عملکرد آنها اختلال ایجاد می کند، بنابراین استفاده از روغن مرغوب و بررسی منظم آن و تعویض آن در صورت لزوم ضروری است. به طور کلی، هیچ گیربکس اتوماتیک بدون روغن گیربکس وجود ندارد. زیرا این قسمت به روغن بستگی دارد.

شتاب ماشین

یکی دیگر از نشانه های خراب و سخت بودن گیربکس اتوماتیک خودرو کاهش شتاب است. با بروز این مشکل، بعد از تعویض دنده ها کمی تاخیر خواهید داشت که در اتومات ها کمی بیشتر از دنده های دستی اتفاق می افتد و به این دلیل است که کلاچ آسیب دیده و اجازه نمی دهد کلاچ به طور کامل درگیر شود. . بنابراین شیفتر دنده پس از رها کردن پدال فعال می شود و نیرو به چرخ منتقل می شود. دلیل دیگر این امر وجود هوا در کانال اصلی سیال است. در صورت وجود هوا در سیستم می توان آن را با هواکش تعمیر کرد اما در صورت آسیب دیدن قطعه باید تعویض شود.

دنده بیرون پرید

شاید اگر پای خود را روی کلاچ بگذارید و دنده را تعویض کنید، فقط آن را از کلاچ خارج کنید تا دنده از حالت اولیه خود خارج شود یا از شر آن خلاص شود یا به حالت اولیه خود برگردد.به این کار دنده می گویند و به قسمت های مختلف گیربکس آسیب می زند و بسیار خطرناک است.

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دارای مجموعه ای از بهترین و مجرب ترین تعمیرکاران گیربکس از چین، کره، آلمان، آمریکا، فرانسه، ایتالیا و غیره می باشد. به طور کلی، خودروسازان مختلف برنامه های نگهداری خودرو را ارائه می دهند. این مشکل در مورد گیربکس خودرو که مهمترین جزء آن است نیز صادق است. در گیربکس اتوماتیک، گشتاور از طریق جریان روغن و سیستم هیدروالکترومکانیکی منتقل می شود. به همین دلیل حساسیت بیشتری دارد. ساختار آپلود خودکار پیچیده تر از آپلود دستی است. به همین دلیل تعمیر این نوع گیربکس نسبت به نوع دستی دشوارتر بوده و نیاز به مهارت و دانش بالایی دارد. در صورت بروز مشکل بهتر است در مرحله اولیه به تعمیرگاه مراجعه کنید تا اقدامات لازم برای رفع مشکل و تعمیر گیربکس اتوماتیک انجام شود. در این صورت هزینه تعمیر کمتر می شود و تعمیر گیربکس زمان کمتری می برد.

ویژگی های گیربکس سراتو؟

سراتو دارای گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و موتور 4 سیلندر 156 اسب بخاری است.این خودرو دارای موتور جلو و دیفرانسیل جلو می باشد.

اگرچه کیا سراتو به اندازه برخی خودروهای کوچک پویا نیست، اما به لطف تعادل خوب بین راحتی و هندلینگ پاسخگو، رانندگی در شهر و در جاده های باز لذت بخش است. تنظیمات پیشرفته‌تر سیستم تعلیق به این معنی است که کیا سراتو تجربه رانندگی بهتری نسبت به مدل 2.0 لیتری ارائه می‌دهد. این خودرو در هاچ بک پنج در، هاچ بک دو در و هاچ بک چهار در موجود است.

در گذشته برند کیا به تولید خودروهای مقرون به صرفه و با کیفیت معروف بود. این عمدتا به این دلیل است که پس از راه اندازی خط تولید این برند برای اولین بار در ایالات متحده، خودروهای این برند با مشکلات زیادی مواجه شدند. از آن زمان تا کنون برند کیا خطوط تولید و اجزای مورد استفاده در تولید خودروهای خود را بهبود بخشیده است و در حال حاضر تمامی خودروهای تولید شده توسط برند کیا از کیفیت و دوام بالایی برخوردار هستند.

گیربکس کیا سراتو مانند هر گیربکس دیگری که در خودروهای کیا استفاده می شود از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است اما در صورت تعویض روغن توسط فرد غریبه با مشکلات زیادی مواجه می شود که شما را مجبور به تعویض گیربکس می کند.

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *