تعویض و قیمت گیربکس چانگان

گیربکس اتومبیل چانگان، خودرو چانگان ساخت کشور چین و مونتاژ ایران توسط شرکت خودروسازی سایپا می باشد. در ادامه با تعویض و قیمت گیربکس چانگان آشنا خواهیم شد. ماشین چانگان اولین بار در سال 2011 در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درآمد.  همچنین در اکتبر 2012 تولید انبوه خودروی چانگان در چین آغاز شد و در سال 2017 فیس لیفت خودرو چانگان به بازار عرضه شد.
فروش این خودرو در ایران به دلیل قیمت پایین و پرطرفدار بودن آن بالاست و به همین دلیل تصمیم گرفتیم در مورد نکات نگهداری از این خودرو و همچنین تعمیر گیربکس چانگان مقاله ای بنویسیم پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

تعویض و قیمت گیربکس چانگان

خودروهای چینی در ایران بسیار پرطرفدار هستند و انواع آن در داخل کشور به فروش می رسد و یا وارد می شود و از پرفروش ترین و پرطرفدارترین آن ها می توان به: چری، ام وی ام، اریزو، باسترن، تیگو، آزروچنگان، برلیانس اشاره کرد.

هزینه تعمیر گیربکس چانگان یکی از سوالات متداول صاحبان این خودرو می باشد. واقعیت این است که هزینه تعمیر چنین خودرویی به عوامل زیادی بستگی دارد.

اگر مشکل بسیار جدی است، گیربکس باید کاملاً جدا شود و تعمیر شروع شود (البته پس از تأیید شما). تمام تلاش متخصصان ما این است که گیربکس اتوماتیک خودروی شما را در سریع ترین زمان ممکن با کمترین هزینه تعمیر کنند.

گیربکس اتومبیل چانگانتعمیر گیربکس چانگان

انتقال نیروی موتور با استفاده از جریان بنزین به گیربکس که ساختار هیدرومکانیکی دارد از ویژگی های خودروهای چینی است که حساسیت آن را نسبت به سایر خودروها بیشتر می کند.
در واقع به زبان ساده تر می توان گفت که خودروهایی با گیربکس اتوماتیک چینی به راننده این امکان را می دهند که هر زمان که خواست خودرو را شتاب دهد یا به راحتی آن را کنترل کند.
تعمیر گیربکس چینی بسیار حساس است و باید توسط متخصص انجام شود وگرنه قطعاً انتظار خرابی زودهنگام گیربکس و حتی سایر قطعات و افزایش هزینه های نگهداری وجود دارد.
پس این نکته را در نظر داشته باشید، اما استفاده از قطعات اورجینال که با استانداردهای روز دنیا مرتبط هستند، مهم ترین ویژگی است که باید در نظر گرفت.

در صورت نشتی گیربکس چانگان

سه راه حل برای یادآوری به صاحبان خودرو
ریختن روغن گیربکس شاید میتواند به علل زیر صورت گیرد:
1. مهر و موم روغن گیربکس محکم نیست.
2. مهر و موم مخزن روغن گیربکس کهنه می شود.
3. مخزن روغن گیربکس آسیب دیده است.

مهر و موم روغن گیربکس

راه حل 1: تکنسین تعمیر و نگهداری وسیله نقلیه را بر روی یک بالابر بالا می برد، گیربکس را خارج می کند، مهر و موم روغن گیربکس را با ابزارهای مخصوص جدا می کند و یک مهر و موم روغن جدید را جایگزین می کند.

 نوار آب بندی روغن گیربکس

تکنسین تعمیر و نگهداری خودرو را روی آسانسور بلند می کند، تشت روغن گیربکس را خارج می کند. و بررسی می کند که آیا مهر و موم فرسوده شده است، سپس می توان خطا را تأیید کرد.
راه حل 2: تکنسین تعمیر و نگهداری وسیله نقلیه را روی یک بالابر بلند می کند، تشت روغن گیربکس را خارج می کند، نوار آب بندی را جدا می کند و مستقیماً آن را جایگزین می کند. در طول دوره گارانتی، تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران آن را به صورت رایگان جایگزین می کند. اگر خودرو در دوره گارانتی نباشد، هزینه تعویض در تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران حدود 100-200 یوان چین و هزینه تعویض در تعمیرگاه حدود 100 یوان چین خواهد بود.

 مخزن روغن گیربکس آسیب دید‌ه

تکنسین تعمیر و نگهداری وسیله نقلیه را در تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران را با بالابر بلند می کند و مشاهده می کند که آیا آسیب یا ترک ناشی از برخورد جسم در روغن پایین گیربکس وجود دارد یا خیر و سپس می توان خطا را تأیید کرد.
اگر مخزن روغن گیربکس آسیب ببیند باعث نشت روغن گیربکس از محل آسیب دید‌ه می شود که باعث نشتی گیربکس می شود. شایان ذکر است که این وضعیت بیشتر با فرض کشید‌ه شدن کف شاسی خودرو اتفاق می افتد.
راه حل 3: روغن گیربکس را تعویض کرده و نوار آب بندی روغن گیربکس را تعویض کنید (چون نوار آب بندی ثانویه است پس از بازکردن بسته بندی باید تعویض شود.)

گیربکس اتومبیل چانگان

تعویض و قیمت گیربکس چانگان

یکی از ویژگی های چانگان این است که در حالت اتوماتیک 4 سرعته و در حالت دستی 5 سرعته می باشد. لذا با توجه به سایر ویژگی های چانگان جهت جلوگیری از آسیب دیدن گیربکس و سایر قطعات آن می باشد. باید به طور منظم برای خدمات خودرودر تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران مراجعه کنید.
اما این نکته را در نظر داشته باشید که در بدترین شرایط نیز باید خودروی خود را به دست تعمیرکار ماهر بسپارید. زیرا در صورت تشخیص اشتبا‌‌ه و دستکاری سایر قطعات خودرو از عمر خودرو چانگان کاسته می شود. شرکت اتوداکار آماد‌ه سرویس و تعمیر گیربکس چانگان و سایر برندها با بالاترین کیفیت و گارانتی می باشد.
نکته جالب در مورد گیربکس چانگان این است که گیربکس چانگان ساخت شرکت Aisin Seiki ژاپن تولید کنند‌ه گیربکس تویوتا است. اما نمونه های مونتاژ شد‌ه آن در ایران کیفیت پایین تری نسبت به نمونه های خارجی و اصلی دارند. بنابراین، این امر حکم می کند که مراقبت و حساسیت بیشتری برای نگهداری خودرو خود به خرج دهید.

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس  cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *