همه چیز در مورد گیربکس تویوتا کمری

شرکت تویوتا با معرفی گیربکس های هشت سرعته و د‌ه سرعته اتوماتیک محبوبیت خود را افزایش داد. هدف از ارتقاء گیربکس اتوماتیک تویوتا، به حداقل رساندن تلفات انرژی و افزایش راندمان انتقال میباشد.

در تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران روی این نوع گیربکس ها بررسی صورت گرفته شد‌ه است.
دندانه دار شدن سطوح دند‌ه در این گیربکس ها با استفاده از تکنیکی جدید باعث کاهش ضریب اصطکاک در گیربکس اتوماتیک تویوتا می شود.
از طرفی در داخل کلاچ از ابزارهای مخصوصی استفاده می شود و محل قرارگیری آن ها بسیار مهم است. زیرا باعث کاهش اصطکاک کلاچ و کاهش 50 درصدی گشتاور کلاچ در حین چرخش می شود.
تمام این تلاش‌ها در نهایت منجر به دستیابی به یکی از بهترین گیربکس‌های کارآمد در جهان شد. گیربکس های اتوماتیک جدید تویوتا کمری فشرده تر و سبک تر از گیربکس های معمولی میباشند. علاوه بر این، این گیربکس ها نیاز به سوخت خودرو را کاهش می دهند. چگالی کم آنها امکان حرکت بهتر در یک خط مستقیم یا در یک پیچ را فراهم می کند.
علاو‌ه بر این، دند‌ه ها و مبدل گشتاور با راندمان بالا در گیربکس اتوماتیک تاز‌ه توسعه یافته تویوتا دارای طیف وسیع تری از قفل های دند‌ه هستند. واکنش سریع و کارایی پدال گاز با ایجاد شتاب و سرعت مناسب باعث می شود از رانندگی لذت بیشتری ببرید.

یکی از مهمترین نکات در مورد تعمیر و نگهداری گیربکس اتوماتیک تعویض روغن گیربکس در زمان مناسب است.

تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران به این نکات توجه مینماید. تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تویوتا کمری می تواند به صورت دستی یا با استفاده از دستگاه تمام اتوماتیک انجام شود. با روش تعویض روغن گیربکس دستی تویوتا، نیمی از روغن تخلیه می شود و نیمی دیگر در داخل بسته هیدرولیک و محفظه توربین باقی میماند. در این صورت باید گفت از این روش پرهیز کنیم. در روش دوم که همان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تویوتا کمری است، روغن گیربکس کاملا تخلیه می شود و در نهایت تعویض دنده به آرامی و نرم انجام می شود و این باعث افزایش شتاب خودرو می شود که همگی باعث افزایش طول عمر گیربکس اتوماتیک می گردد. تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران در ادامه میزان روغن مورد نیاز این خودرو را مشخص مینماید.

همه چیز در مورد گیربکس تویوتا کمری

حجم روغن گیربکس اتوماتیک تویوتا کمری

ظرفیت روغن گیربکس اتوماتیک تویوتا حدود 7.3 لیتر است. برای تعویض روغن گیربکس با دستگاه تمام اتوماتیک باید یک لیتر روغن داخل گیربکس بریزید.
بهتر است روغن گیربکس اتوماتیک تویوتا کمری را بعد از طی 50 یا 60 هزار کیلومتر تعویض کنید. ضمناً فیلتر روغن این گیربکس پس از طی 100000 کیلومتر باید تعویض شود.

مزایای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تویوتا کمری در زمان مناسب

عملکرد روان گیربکس اتوماتیک
افزایش عمر قطعات
خنک نگه داشتن گیربکس اتوماتیک
کاهش سر و صدا
کاهش هزینه های تعمیر و آسیب

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک تویوتا

1)نشت روغن بیشتر به دلیل وجود شکاف در قسمتی از گیربکس است که در صورت رفع نشدن این مشکل سایر قسمت ها را تحت تاثیر قرار می دهد.
2) گرم شدن بیش از حد گیربکس اتوماتیک تویوتا کمری یا سوختن روغن گیربکس باعث ایجاد بوی سوختگی در خودرو میشود.
3) در صورت شنیدن صداهای غیرعادی هنگام ترمزگیری یا تعویض دند‌‌ه، حتماً در اسرع وقت به کارگا‌ه تعمیر تویوتا کمری مراجعه کنید.
مهمترین اقدام در صورت خرابی گیربکس اتوماتیک تویوتا، تغییر ناگهانی حالت ها و شرایط نامناسب جاده است.

همه چیز در مورد گیربکس تویوتا کمری

با انجام موارد زیر میتوان از لطمه دیدت به گیربکس خودروی خود جلوگیری کنید:

حرکت با دند‌ه خلاص در قسمت های دارای سرازیری پرهیز کنید.
روغن گیربکس را مرتب چک کنید و برای تعویض از روغن مرغوب استفاده کنید.
از رینگ و لاستیک استاندارد استفاده کنید در غیر این صورت آسیب جدی به گیربکس اتوماتیک تویوتا وارد می شود.
از ماشین خود به عنوان یدک کش استفاده نکنید.

گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تویوتا

1) این نوع گیربکس اتوماتیک تویوتا راندمان انتقال قدرت بالایی دارد. مصرف سوخت بیشتر، وزن سبک و چگالی کم از دیگر ویژگی های این گیربکس است.
2) محدوده قفل دنده در این گیربکس وسیعتر است تا رانندگی مطابق میل افراد انجام شود.
مشکل در گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تویوتا کمری
1) گاهی اوقات در مدل های تویوتا که دارای گیربکس هشت سرعته اتوماتیک هستند، تعویض دنده ها مشکل است. این در حالی است که تویوتا هنوز راه حلی برای این مشکل پیدا نکرده است.
2) ممکن است پس از چندین هزار مایل رانندگی بدون دریافت کد هشدار، گیربکس خود را تکان دهد. در صورت مشاهده این مشکل، آن را جدی بگیرید و آن را تعمیر کنید.
3) گاهی با افزایش دور موتور، تعویض دند‌ه با تاخیر انجام می شود. در این صورت بهتر است خودرو را به تعمیرگاه وسایل نقلیه (تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران) ببرید تا ماژول کنترل در گیربکس اتوماتیک تویوتا را بررسی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *