همه چیز در مورد گیربکس ام وی ام

همه چیز در مورد گیربکس ام وی ام  قطعه مذکور یکی از پیچید‌ه ترین قطعات یدکی است که خود متشکل شد‌ه است از چند اجزای ریز و درشت . در واقع وجود گیربکس به خودروهای ام وی ام محدود نمی شود. بلکه هر خودرویی برای بدست آوردن قدرت حرکت نیاز به گیربکس دارد که در این قسمت به تعریف ساد‌ه و مختصر گیربکس و نقش آن در تمامی خودروها می پردازیم.
گیربکس جزء مهمی از خودرو است که قدرت و گشتاور تولیدی موتور را به چرخ های خودرو منتقل می کند و دلیل حرکت خودرو به حساب می آید. این سیستم نیز به اسم جعبه دنده نیز معروف است.
گیربکس قدرت تولید شد‌ه توسط موتور را کنترل و تنظیم می کند و از سرعت های ناخواسته خودرو در هنگام فرودها و در شرایط نامناسب جاد‌ه جلوگیری می کند. زمانی که به این قطعه کارآمد ماشین آسیب وارد میشود از تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران میتوان کمک دریافت نمود.

از دیگر ویژگی های گیربکس ام وی ام می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تنظیم جهت حرکت خودرو
• روشن نگه داشتن موتور بدون حرکت وسیله نقلیه

همه چیز در مورد گیربکس ام وی امچگونه مشکلات گیربکس وسیله نقلیه MVM را شناسایی کنیم؟

تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران اطلاعاتی در مورد مشکلات گیربکس در ادامه به شما میدهد. خرابی گیربکس ام وی ام می تواند باعث خرابی کامل خودرو شود و هزینه های زیادی را برای صاحب آن متحمل شود. البته مشاهده علائم خرابی زود هنگام قطعه می تواند زمان خرابی را کاهش دهد، در هزینه ها صرفه جویی کند و سلامت دستگاه MVM را بهبود بخشد، خرابی گیربکس می تواند دلایل زیادی داشته باشد.

بدون شتاب / پاسخ ناکافی دریچه گاز

اولین مشکل گیربکس این خودرو که در این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد، مربوط به شتاب خودرو است. در برخی شرایط رانندگی پس از تعویض دنده، شاهد کاهش جزئی شتاب خودرو خواهید بود. اما تاخیر بیش از یک ثانیه گاهی در گیربکس های دستی MVM قابل قبول است. این تاخیر را بیشتر می توان به گیربکس های اتوماتیک MVM نسبت داد. اما اگر موردی باشد که دورهای (گشتاور و قدرت موتور MVM) بعد از تعویض زیاد شود اما سرعت خودرو به سختی افزایش یابد، باید به تعمیرگاه مجاز گیربکس مراجعه کنید.
این مشکل ناشی از نقص در قسمت کلاچ است که اجازه نمی دهد به موقع درگیر یا جدا شود. به همین دلیل، می توان گفت کلاچ خودرو حتی پس از اتمام تعویض دنده فعال می ماند و انتقال نیرو به چرخ ها را متوقف و به حداقل می رساند. اجزای اصلی ایجاد کننده این مشکل یا صفحات فرسوده، فنرهای کلاچ یا سیلندرهای اصلی هستند که باید در اولین فرصت به ترمیم و تعمیر این قسمت های مهم وسایط نقلیه الخصوص ام وی ام پرداخت.تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران

ریختن مایع نارنجی روشن زیر وسایل نقلیه

مانند سایر اجزای مکانیکی چرخان در وسیله نقلیه شما، گیربکس MVM شما به مایع روان کننده نیاز دارد. اگر تا به حال متوجه چکیدن مایع زیر خودروی پارک شد‌ه خود شد‌ه اید، به احتمال زیاد این مایع گیربکس است. رنگ مایع ریخته شد‌‌ه این قطعه بر خلاف سایر مایعاتی که در موتور خودرو استفاده می شود و می تواند از خودرو شما نشت کند، نارنجی روشن است و به راحتی می توانید آن را از سایر قیمت ها تشخیص دهید. شما باید این مشکل گیربکس را زود تشخیص دهید، اگر خیلی دیر تشخیص داد‌ه شود، ممکن است قطعات گیربکس آسیب ببینند، که می تواند منجر به تعمیر یا تعویض گران قیمت گیربکس شود. تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران در بخش تعمیر میتواند یاری رسان مناسب برای خودروی شما باشد.

همه چیز در مورد گیربکس ام وی ام

لرزش ماشین ام وی ام با صدای آسیاب هنگام تعویض دنده

در حالت ایده آل، خودروی MVM x33s شما باید بدون صدا و لرزش باشد. اگر این احساس را دارید، سیستم انتقال شما مشکل دارد. اگر هنگام تعویض دنده به همراه تکان های آشکار خودرو متوجه این صدا یا صدای جیغ می شوید، یکی از مشکلات رایج در گیربکس خودرو را مشاهده می کنید. در هر صورت قطعات مربوطه باید سریع تعویض شوند، تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران شما را در رفع این مشکل راهنمایی مینماید. زیرا هر چه صداهای وارده و ذکرشده بیشتر باشد آسیب بیشتری به گیربکس شما وارد می شود.

لغزش و لیز بودن دنده

گیربکس این خودرو باید همیشه هنگام اعمال فشار کار کند. گاهی اوقات با موقعیتی مواجه می شوید که دنده را عوض می کنید، پدال گاز را فشار می دهید و ماشین تکان می خورد و به دنده قبلی برمی گردید. در برخی موارد امکان تعویض دنده به حالت خنثی نیز وجود دارد. این پدیده به لغزش دنده معروف است. و این به قطعات گیربکس آسیب می رساند، اما بیشتر از آن، می تواند شما را در موقعیت خطرناکی قرار دهد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *