انواع گیربکس اتوماتیک

انواع گیربکس اتوماتیک و دانستن اینکه گیربکس اتوماتیک چیست یکی از نکات اساسی در زمینه آشنایی با تجهیزات و قطعات فنی خودرو می باشد. یکی دیگر از مزایای شناخت انواع گیربکس اتوماتیک، استفاده از بهترین نوع گیربکس اتوماتیک برای هر نوع خودرو است. انواع گیربکس اتوماتیک و تشخیص تفاوت گیربکس های دستی و اتوماتیک از دیگر نکات تکمیل کننده ویژگی های خودروهای دنده اتوماتیک است. تمایل مردم به داشتن اطلاعات در مورد عملکرد گیربکس های اتوماتیک باعث شده تا آموزش ها و تعاریف زیادی در رابطه با ساختار گیربکس های اتوماتیک ارائه شود.
اطلاعات فنی خودرو یکی از مواردی است که استفاده از خودرو را برای شما آسان می کند تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران شما را در این امر یاری میدهد. یکی از قطعات کاربردی در خودروها گیربکس است، داشتن اطلاعات خوبی در مورد گیربکس برای شما به عنوان یک راننده امتیاز مثبتی خواهد بود، در این مقاله در مورد انواع گیربکس اتوماتیک در خودروهای مختلف صحبت خواهیم کرد.

با توجه به گستردگی استفاده و تولید خودروهای گیربکس اتوماتیک، لازم است با ساختار این نوع گیربکس آشنا شوید. نگاهی به تفاوت بین گیربکس های اتوماتیک و دستی تاثیر زیادی در درک این سبک از گیربکس دارد.انواع گیربکس اتوماتیک

انواع گیربکس اتوماتیک در وسایل نقلیه

انواع گیربکس های اتوماتیک در خودروهای مختلف متفاوت است و در مدل های مختلف می توان آن ها را به جای گیربکس های دستی در بین قطعات خودرو قرار داد. در تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران دو عامل اصلی که در تفاوت بین دو نوع گیربکس اتوماتیک و دستی تاثیر بسزایی دارد به شرح زیر است:
وسایل نقلیه مجهز به گیربکس اتوماتیک دارای پدال کلاچ نیستند.
خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک نیازی به گیربکس دستی ندارند و زمانی که خودرو در حالت رانندگی قرار گرفت، افراد می توانند به صورت خودکار رانندگی کنند.
در این قسمت با انواع گیربکس اتوماتیک تحت عناوین زیر آشنا می شویم.
در واقع نوعی گیربکس اتوماتیک با ساختار دوکلاچه است. که از دو کوپلینگ مختلف استفاده می کند. این نوع گیربکس را می توان با عباراتی مانند گیربکس نیمه اتوماتیک، گیربکس دستی بدون کلاچ و گیربکس دستی اتوماتیک در میان متخصصان قطعات خودرو شناسایی کرد. اتصال هر کلاچ در ساختار این گیربکس به سیستم گیربکس زوج و فرد، عملکرد آن را از گیربکس دستی متمایز می کند. در این قسمت به طور جداگانه با ساختار انواع گیربکس اتوماتیک آشنا شدیم. در زیر نحوه شناسایی و تشخیص بهترین نوع گیربکس اتوماتیک را مورد بحث قرار خواهیم داد.

گیربکس اتوماتیک چیست؟

انواع گیربکس اتوماتیک و گیربکس های دستی دقیقاً یکسان عمل می کنند، اما به روش های کاملاً مجزا و متمایز، در واقع گیربکس های اتوماتیک سیستم کلاچ را در انواع خودروها حذف کرده و تعویض دنده را بسیار آسان می کنند. که در تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران به این موضوع کاملاً واقف میباشند این بدان معنی است که گیربکس اتوماتیک رانندگی با دو پدال گاز و ترمز را امکان پذیر می کند و به طور خودکار از دنده اول به بالاترین تغییر می کند. در ادامه با انواع گیربکس و تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران آشنا می شویم.

بهترین نوع گیربکس اتوماتیک

برای انتخاب بهترین نوع گیربکس اتوماتیک باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیریم. انتخاب مدل گیربکس اتوماتیک بر اساس نوع خودرو و قطعات آن است. بنابراین برای انتخاب گیربکس اتوماتیک مناسب باید به سازگاری آن با سایر اجزا و قطعات خودرو توجه کرد. بنابراین اساسا انتخاب بهترین گیربکس اتوماتیک بدون در نظر گرفتن موارد فوق اشتباه بوده و تنها یک تعمیرکار خوب و با تجربه می تواند به افراد در این زمینه کمک کند.

انواع گیربکس اتوماتیک

ساختار گیربکس اتوماتیک

اجزای مهم گیربکس اتوماتیک :
مبدل گشتاور (توربین، روغن انتقال و غیره).
کامپیوتر مرکزی (ECU)، شیرهای برقی یا شیر برقی.
کلاچ گیربکس اتوماتیک.

هر یک از این قسمت های اصلی که ساختار گیربکس های اتوماتیک را تشکیل می دهند

دارای اجزای مختلفی برای هدایت فرمان هایی هستند که در حین حرکت خودرو صادر می شوند.
• گیربکس نیمه اتوماتیک
• در جریان معرفی انواع گیربکس اتوماتیک با نوع DCT با سیستم نیمه اتوماتیک یعنی دو کلاچ در ساختار این نوع گیربکس آشنا شدیم. در واقع گیربکس نیمه اتوماتیک در تعداد محدودی از خودروها استفاده می شود

و خودروهایی با این نوع گیربکس و سایر کلاچ ها تقریبا نادر هستند. همانطور که از نام این نوع گیربکس پیداست، اصلا اتوماتیک نیست و بیشتر شبیه گیربکس دستی بدون پدال کلاچ است.
• تنها تفاوت بین گیربکس های دستی و نیمه اتوماتیک این است که نسخه نیمه اتوماتیک از محرک ها و کامپیوترها به جای کابل و لوله برای حرکت دنده ها استفاده می کند و در واقع هوشمندتر از گیربکس های دستی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *