همه چیز در مورد گیربکس سانتافه

توجه جدی به عیوب گیربکس و رفع ایرادات موجود در کمترین زمان ممکن (توجه داشته باشید که ادامه رانندگی با گیربکس معیوب باعث سرایت آسیب به سایر قطعات و در نهایت افزایش چندین برابری هزینه و زمان تعمیر می شود)
تعویض روغن گیربکس طبق برنامه و کیلومتر تعیین شده
خودروهای اتوماتیک از سیستم الکتریکی پیچیده تری نسبت به سایر خودروها برخوردارند، بنابراین توصیه می شود از وسایل برقی اضافی مانند چراغ زنون، آمپلی فایر و … استفاده نشود.
گیربکس اتوماتیک دارای سنسورهای حساس و مدارهای الکترونیکی می باشد، بنابراین شستشوی موتور برای آنها توصیه نمی شود.
توجه داشته باشید که با خودروهای اتوماتیک، حمل بار و مسافر اضافی و یدک کشی خودروهای دیگر باعث کاهش عمر قطعات گیربکس اتوماتیک می شود.
با گذشت زمان شرکت های خودروسازی معتبر برنامه های جدیدتری را برای نرم افزار گیربکس ارائه می کنند. توصیه می شود برنامه کامپیوتری گیربکس را هر دو سال یکبار به روز کنید. ارائه این خدمت در تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران صورت میپذیرد.
همچنین توصیه می شود پدال گاز را به آرامی حرکت دهید، فشار زیاد و نادرست پدال گاز باعث آسیب رساندن به گیربکس و کاهش عمر آن می شود.

همه چیز در مورد گیربکس سانتافه

گیربکس هیوندای سانتافه

تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران برای خودروهای هیوندای، از جمله هیوندای سانتافه، از گیربکس اتوماتیک (AT) استفاده می کنند. در واقع گیربکس های اتوماتیک نمونه ای جدید و به روز از گیربکس های دستی هستند. گیربکس هیوندای سانتافه به لطف تعویض اتوماتیک دنده و رها شدن کلاچ، تجربه رانندگی آرام و راحت تری را به مردم ارائه می دهد.

قطعات اصلی گیربکس اتوماتیک

1) مبدل گشتاور
2) کامپیوتر مرکزی (ECU)
3) گیربکس های اتوماتیک
4) شیرهای برقی یا نام دیگر آن سلونویید
این چهار قطعه در گیربکس هیوندای سانتافه با هماهنگی خاصی در کنار هم کار می کنند. نحوه کار این نوع گیربکسها به این صورت است که موتور نیرو را دریافت می کند. از این نیرو برای افزایش قدرت و افزایش سرعت چرخ ها استفاده می شود. توجه داشته باشید که نوع گیربکس در گیربکس هیوندای سانتافه هیدرولیک است.
همانطور که گفتیم در خودروهای اتوماتیک از کلاچ استفاده نمی شود. بنابراین در این خودروها به جای کلاچ از قطعه ای به نام مبدل گشتاور استفاده می شود. کامپیوتر هوشمند با استفاده از سنسورهای روی گیربکس و موتور، اطلاعاتی مانند موقعیت دریچه گاز، سرعت خودرو و سرعت موتور را دریافت می کند.
از راه رایانه (ای سی یو) شما ایراد و نقایص ماشین و یا گیربکس را با اطلاع میگردید. ECU اگر دارای نقصی یا هر ایرادی گردد آن را به گیربکس خبررسانی میکند.

تعمیرگاه گیربکس هیوندای سانتافه

هیوندای یکی از برند های کره ای فعال در بازار خودرو است که تعدادی از خودرو های این برند در ایران نیز عرضه می شوند، همانند سایر خودرو در حال حاضر گیربکس به کار رفته در خودرو های هیوندای از نوع گیربکس اتوماتیک است، یکی از مدل های پرطرفدار کماپنی هیوندای که در ایران هم طرفداران زیادی دارد، هیوندای سانتافه است.
هیوندای سانتافه دارای انواع مختلفی است و گیربکس به کار رفته در آن در حال حاضر از نوع گیربکس اتوماتیک است. با دقت به مهم بودن و چگونگی فعالیت گیربکس در بدون مشکل بودن ماشین خدمات و برطرف کردن ایرادات گیربکس هیوندای سانتافه مثل موتورش دارای اهمیت فراوانی میباشد. تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران یکی از مراکز پیشرو در ایران است که انواع تعمیرات مرتبط با گیربکس هیوندای سانتافه توسط افراد مجرب و متخصص این مجموعه انجام می شوند.

زنگهای خطر ساعت گیربکس سانتافه

گیرکردن دنده در دنده سه
در بخش خودکار ضربه وارد نمودن در جابجائی دنده ها و در حالت دستی دنده از دسترس خارج میشود.
البته باید دقت نمود که اغلب شیربرقی های ساعت گیربکس در اثر فعالیت زیاد آسیب دیده  و ضعیف می شوند که به مرور زمان باید عوض گردنند.

همه چیز در مورد گیربکس سانتافه

توصیه هایی برای استفاده صحیح از گیربکس اتوماتیک سانتافه

استفاده صحیح از گیربکس اتوماتیک سانتافه، افزایش طول عمر گیربکس را به دنبال دارد. اولین توصیه این است که سعی کنید برای پارک خودرو، وزن خودرو را روی گیربکس منتقل نکنید. رانندگان سانتافه اغلب ماشین را در P پارک می کنند و از ترمز دستی استفاده نمی کنند. این عمل باعث می شود که کل وزن خودرو به خصوص در هنگام سرازیری به گیربکس منتقل شود. توصیه دوم برای خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک است، پس از توقف کامل دنده، آن را در حالت N قرار دهید، سپس ترمز دستی را بکشید و سپس پدال را ول کرده تا از جابجا نکردن ماشین اطمینان حاصل کنید. در نهایت ترمز را نگه دارید و خودرو را در موقعیت P قرار دهید.
برای توقف کوتاه (کمتر از دو دقیقه)، فقط پای خود را روی ترمز نگه دارید و اگر بیش از دو یا سه دقیقه توقف کردید، دنده را در وضعیت N قرار دهید. برای آزمایش و راستی آزمایی از تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران بهرمند گردید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *