مقایسه تعویض گیربکس سانتافه و هیوندا

در این بخش شما را با مشخصات گیربکس سانتافه و هیوندا و همچنین در مورد مقایسه تعویض گیربکس سانتافه و هیوندا آشنا میکنیم. تا پایان ما را همراهی کنید.

تعویض گیربکس سانتافه

حمل و نقل خودرو بسیار پیچید‌ه است. تصمیم گیری برای بازسازی یا جایگزینی یک گیربکس بد ممکن است دشوار باشد. معمولاً عاملی است که تعیین می کند کدام عناصر بد یا شکسته هستند. در طول بازسازی، تکنسین‌های ما در تعمیرگاه فورد گیربکس هیوندای سانتافه شما را جدا می‌کنند. هر قسمت را کاملا تمیز و بازرسی می‌کنند. این امر مستلزم دانش قانع کننده نه تنها در مورد قطعاتی که باید تحویل داد‌ه شود. بلکه هزینه تعمیر و نگهداری نیز می باشد.
همچنین مستلزم دانستن اینکه کدام قسمت ها حاوی جزئیات هستند. تکنسین های متخصص ما در توزیع تخصص دارند و می توانند این فرآیند را سریع و کارآمد به پایان برسانند.

تعویض گیربکس سانتافه گزینه ساده تری است. اما در کوتاه مدت هزینه بیشتری خواهد داشت. قیمت نباید تنها نگرانی شما باشد، به خصوص هنگام تحقیق در مورد گیربکس در سانتافه با مونتاژ جدیدترین و سازگارترین قطعات توسط تکنسین ماهر آموزش دید‌ه در کارخانه می توانید در دراز مدت در هزینه خود صرفه جویی کنید.

با مشاورین خدمات ما تماس بگیرید. ما به طور مرتب تخفیف های ویژه تبادل تحویل و خدمات ویژ‌ه تحویل را تبلیغ می کنیم تا به شما در صرفه جویی کمک کنیم.

مشکلات گیربکس اتوماتیک سانتافه (مقایسه تعویض گیربکس سانتافه و هیوندا)

گاز گیربکس اتوماتیک

کمبود روغن گیربکس وجود دارد و روغن کافی برای رسیدن به عقب محفظه کلاچ وجود ندارد

ترک گیربکس اتوماتیک

علت اصلی این مشکل می تواند خطای الکتریکی یا خطای ساعت یا کمبود فشار روغن ناشی از شکستگی یا پاره شدن موتور دنده باشد.

انصراف از ارسال خودکار

دنده پمپ روغن بریده شد‌ه، توربین خراب شد‌ه، سوپاپ آسیب دیده، روغن داخل گیربکس نبود و دنده های داخل گیربکس معیوب بوده است.

تاخیر در عملکرد گیربکس

گیربکس اتوماتیک سانتافه به گونه ای طراحی شد‌ه است که عمل تعویض دنده در یک ثانیه انجام می شود، اما اگر در تعویض دنده با تاخیر مواجه شدید، ممکن است به دلیل نشت روغن باشد.

سر و صدای ماشین در هنگام دورکاری

اگر هنگام خروج از خودرو صداهای غیرعادی می شنوید، مشکل ناشی از کم بودن مایع گیربکس یا کثیف بودن مایع گیربکس، یا فرسودگی قطعاتی مانند اکسل، چرخ دنده عقب یا چرخ دنده است.

روغن نشت می کند

نشت روغن یکی دیگر از دلایل مشکلات گیربکس اتوماتیک است که باید فورا آن را اصلاح کنید. زیرا در صورت تداوم نشت، می تواند به سیستم انتقال خودرو شما آسیب جدی وارد کند. رنگ روغن گیربکس قرمز و شفاف است، اگر رنگ آن تیره است باید آن را تعویض کنید.

بوی سوختگی از روغن گیربکس

اگر بوی سوختگی از روغن گیربکس می آید، باید فوراً مشکل را تشخیص داده و برطرف کنید. بوی سوختگی ناشی از گرم شدن بیش از حد روغن گیربکس است.

انتقال خودکار

صداهای خراش گیربکس اتوماتیک می تواند ناشی از صداهای فشار روغن یا نقص در دنده ها، دنده های سیاره ای و دنده های دیفرانسیل باشد.

نوع گیربکس اتوماتیک

یکی از نکات مهم در تعمیر گیربکس اتوماتیک، دانستن نوع آن است. گیربکس اتوماتیک هیوندای از یک مبدل گشتاور اتوماتیک تشکیل شد‌ه است.این شرکت در برخی از محصولات خود از جعبه دنده های دو کلاچه استفاده می کند که هم به صورت دستی و هم به صورت خودکار عمل می کنند. در این حالت از یک اهرم دوتایی برای تعویض دنده استفاده می شود. البته هیوندای در مدل های جدید خود از جعبه دنده های 6 و 8 سرعته استفاده کرده است.


علائم خرابی گیربکس اتوماتیک هیوندا (مقایسه تعویض گیربکس سانتافه و هیوندا)

علائم و نشانه های زیادی وجود دارد که نشان می دهد گیربکس نیاز به تعمیر دارد. در صورت مشاهده هر یک از علائم ذکر شد‌ه در زیر، باید در اسرع وقت رفع شود. بسیاری از مشکلات این بخش را می توان با یک راه حل ساده حل کرد، اما اگر به آن توجه نکنید و به مرور زمان به یک مشکل پیچیده تبدیل می شود که حل آن بسیار پرهزینه است. در زیر به برخی از نشانه های خرابی و نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندای اشاره می کنیم.

احساس لرزش یا سایش دنده

همانطور که می دانید گیربکس اتوماتیک هیوندا در هنگام تعویض دنده نرم و روان کار می کند، هیچ گونه لرزش و لغزشی احساس نمی کنید. این علامت ممکن است از نظر شما بی اهمیت باشد و زیاد به آن توجه نکنید اما یکی از نشانه های رایج شکست این قسمت است. نادیده گرفتن این مشکل می تواند ماشین شما را بدتر کند.

گیربکس با دنده عقب تعویض نمی کند

یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید این است که آیا هنگام استارت زدن خودرو فوراً واکنش نشان می دهد یا آن را در عقب قرار می دهید. یا وقتی ماشین را روشن می کنید گیربکس به دند‌ه عقب می رود؟ اینها برخی از علائمی است که نشان دهند‌ه خرابی این قطعه است و ممکن است مایع خاصیت محافظتی خود را از دست داد‌ه باشد که در این صورت باید برای رفع مشکل آن را با مایع جدیدی جایگزین کنید. خودتان این کار را نکنید، تعویض مایع باید توسط افراد متخصص انجام شود، زیرا قسمت بسیار حساسی است و اگر اشتباه کوچکی انجام دهید آسیب های جبران ناپذیری به بار می آورد.

همچنین، نقص در گیربکس هنگامی که وسیله نقلیه در حالت دند‌‌ه عقب درگیر نیست. هنگام استارت زدن خودرو، ممکن است ناشی از نقص در سیستم کامپیوتری آن باشد. گاهی اوقات، ریست کردن کامپیوتر ماشین ممکن است مشکل را حل کند. اما یک مکانیک حرفه ای بهتر می داند که چگونه آن را بدون آسیب رساندن به سایر اجزای ماشین تعمیر کند.

صدای گیربکس

یکی از عواملی که باعث از کار افتادن گیربکس اتوماتیک هیوندا می شود صدای آن است. صدا ممکن است صدای کوبیدن، ناله، کلیک و غیر‌ه باشد. صدای تق تق که در گیربکس شنید‌ه می شود اغلب به دلیل بیرون رفتن قطعه ای در داخل آن ایجاد می شود. اگر ماشین شما به طور ناگهانی این صدا را ایجاد کرد و تا به حال چنین سابقه ای نداشته است، به خرابی گیربکس مشکوک شوید و بلافاصله به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید.

بوی سوختن

یکی دیگر از نشانه های خرابی گیربکس بوی سوختگی است. خودروی شما تحت هیچ شرایطی بوی سوختگی ندهد. اگر این اتفاق افتاد، جای نگرانی نیست، باید فورا آن را تعمیر کنید. این روغن نقش بسیار مهمی در محافظت از سیستم مکانیکی و عملکرد روان این قسمت از خودروی شما دارد.

چرخ دنده ها

اگر ماشین شما به طور خودکار از کار بیفتد یا کشش را از دست بدهد، می توان گفت که خودرو با گیربکس اتوماتیک مشکل دارد. اگر در پشت فرمان متوجه لیز خوردن دنده شدید، برای جلوگیری از آن باید به آن گاز بدهید. پس از آن بلافاصله برای تعمیر خودرو به یک تعمیرگاه حرفه ای مراجعه کنید.

نشتی مایع گیربکس هیوندا

نشت مایعات نیز یکی از نشانه های معیوب بودن گیربکس هیوندای است. ریزش مایعات روی زمین می تواند ناشی از نشت مایع گیربکس در وسیله نقلیه شما باشد. این بسیار خطرناک و مخرب است و باید آن را برطرف کنید. حل این مشکل در ابتدا چندان سخت و پیچید نیست و پول زیادی نصیب شما نمی شود، اما اگر به آن توجه نکنید و هیچ اقدامی برای رفع آن انجام ندهید، می تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود.

چراغ چک موتور هیوندا روشن شد

چراغ چک موتور اغلب یک علامت هشدار دهنده است. که نشان می دهد مشکلی وجود دارد یا نشانه ای است. که ماشین شما در آینده نزدیک با مشکل مواجه خواهد شد. چراغ اخطار می تواند ناشی از مشکلات سایر قسمت های خودرو باشد، نه فقط گیربکس. بنابراین برای تشخیص مشکل باید یک سرویس کامل انجام شود.

از طرفی گیربکس اتوماتیک خودروهای هیوندای دارای سنسورهای زیادی است که می توانند وضعیت غیرعادی آن را تشخیص دهند که در این صورت به کامپیوتر خودروی شما سیگنال می دهند و سپس چراغ هشدار روشن می شود و از وجود مشکل خبر می دهد.

تعویض گیربکس با تجهیزات اتوماتیک

با توجه به اینکه خودروهای هیوندا دارای قطعات گران قیمت و حساس هستند. بهتر است برای تعویض آنها از تجهیزات تمام اتوماتیک استفاد‌ه شود. زیرا سوختن روغن باقی ماند‌ه در داخل گیربکس می تواند خودرو را با مشکلات جدی مواجه کند.

همچنین باید به یاد داشته باشید که در اثر تعویض دستی روغن مقداری روغن قدیمی در باک باقی می ماند که ممکن است روغن کمتری نسبت به تعویض روغن نیاز داشته باشد اما در مدل تعویض روغن اتوماتیک دقیقا برابر با ظرفیت اصلی گیربکس است. روغن جذب می شود، به همین دلیل توصیه می کنیم روغن خودرو خود را با تجهیزات اتوماتیک تعویض کنید.

 

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *