مراقبت های بعد از تعمیر گیربکس ام وی ام

در این مقاله تمامی مراحل  مراقبت های بعد از تعمیرگیربکس ام وی ام  را پس از تعمیر خواهید دانست و با گیربکس ام وی ام و نحوه عملکرد آن بیشتر آشنا خواهید شد. تا اطلاعات کافی در مورد خودروی مورد نظر خود را داشته باشید و باعث آسیب به خودرو نشوید.

گیربکس چیست و چه کاربردی دارد؟

گیربکس در خودرو به راننده این امکان را می دهد که در شرایط گوناگون با سرعت های متغییرخودرو را کنترل کند.
هر ماشینی برای کار کردن به یک ژنراتور و یک حامل برق نیاز دارد. ژنراتور در ان موتور یا پیشرانه است فرستنده سیستمی از مدارهای مختلف است که انتقال برق همزمان و پیوسته را انجام می دهد.

در واقع نیروی تولید شد‌ه توسط موتور باید از طریق سیستم انتقال قدرت به چرخ ها منتقل شود. سه قسمت اصلی این سیستم انتقال قدرت شامل کلاچ، گیربکس و دیفرانسیل است که در این میان گیربکس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اهمیت این قسمت از خودرو را می توان همان موتور یا ژنراتور دانست تعمیر آن نیاز به مهارت بالایی دارد و مراقبت از سلامت آن یکی از اولویت های تعمیر و نگهداری اولیه خودرو است.

خودروی ام وی ام یکی از خودروهای عرضه شد‌ه در ایران در سال های اخیر است که مورد استفاده افراد زیادی قرار می گیرد. با توجه به گرانی خودروها در ایران، نگهداری صحیح خودرو برای جلوگیری از آسیب ضروری است. یکی از اجزای اصلی هر خودرو به خصوص خودروی اتوماتیک گیربکس است. که نگهداری از گیربکس چه قبل و چه بعد از تعمیر نقش مهمی در سلامت و دوام آن دارد. درادامه با مراقبت های بعد از تعمیرگیربکس ام وی ام بیشتر اشنا خواهیدشد.

مراقبت های بعد از تعمیر گیربکس ام وی ام

گیربکس ام وی ام

ام وی ام یک برند خودروسازی چینی است که به تولید خودروهای اقتصادی معروف است. خودروهای ام وی ام در ابتدای ورود به ایران به دلیل شباهت به خودروهای امروزی از نظر ظاهری و استفاده از تکنولوژی روز مانند گیربکس اتوماتیک توانستند سهم زیادی از فروش بازار خودرو را به خود اختصاص دهند.

تعمیر تخصصی گیربکس ام وی ام

تولید گیربکس ام وی ام در ایران به دلیل تعداد خودروهای این برند در ایران بیش از هر خودرو دیگری انجام می شود. گیربکس اتوماتیک در خودروهای ام وی ام مانند اکثر خودروهای تولید شد‌ه امروزی استفاده می شود.

اشنایی با گیربکس ام وی ام

تعمیر گیربکس ام وی ام در ایران با توجه به تعداد خودروهای این برند در ایران به نسبت به سایر خودروها بیشتر استفاده می‌شود. خودروهای ام وی ام در مقایسه با خودروهای بنز و پورشه تفاوت چندانی در عملکرد ندارند. و بیشتر برای خودروهای شهری و جاده ای تولید می شوند و فاقد خودروهای اسپرت و مسابقه ای هستند.

گیربکس ام وی ام به عنوان رابط اصلی که نیروی تولید شد‌ه در خودرو را که توسط موتور خودرو ایجاد می شود به چرخ های خودرو منتقل می کند که پس از انتقال این نیرو، چرخ های خودرو می توانند به آرامی حرکت کنند. بنابراین اگر گیربکس ام وی ام مشکل داشته باشد، چرخ های خودرو به درستی کار نمی کنند، شتاب مورد نظر در خودرو ایجاد نمی شود و در عملکرد خودرو اختلال ایجاد می شود.

اب بندی یا مراقبت های بعد از تعمیر گیربکس ام وی ام

منظور از آب بندی، عملکرد و نصب صحیح قطعات و اجزای خودرو است، پس از مونتاژ قطعات و یا تعمیر جعبه در اثر برخورد اجزای مونتاژ شد‌ه، این قطعات به دلیل اصطحکاک در جای خود که قرار می گیرندنیازمند اب ندی و جا افتادن در جای خود است آب بندی می گویند و بعد از تعمیر یکی از کارهایی است که باید انجام شود.

اما اگر این قطعات به درستی در جای خود قرار نگیرند، فشارهای سنگینی که به آنها وارد می شود باعث می شود حرکت صورت نگیرد و این حرکت باعث شکسته شدن و یا ترک هایی ایجاد کند که باعث آسیب دیدن قطعه در کوتاه مدت از کار بیوفتند و عملا باعث ایجاد هزینه و آسیبهای بعضا جبران ناپذیری گردند.

آب بندی انجین خودرو

سه مرحله برای آب بندی در خودرو وجود دارد. ولی بعد از تعمیر چون متخصصی نیست که خودرو را اب بندی کند این امر به مشتری واگذار میگردد. متأسفانه می بینیم که اکثر افراد با تفکرات نادرست و بی اساس و بدون دانش فنی هستند. حتما بارها شنیده اید که عموم مردم به خصوص تعمیرکاران و مکانیک ها می گویند تا زمانی که خودرویتان خراب نشود رانندگی کنید.

آب بندی مناسب انجین باعث افزایش عمر موتور می شود. در این قسمت نحوه آب بندی صحیح و مراقبت درست از گیربکس ام وی ام توضیح داده شد‌ه است. هنگامی که شما خودرو ای را میخرید،کارخانه تولیدکننده روغنی را در موتور می‌ریزید. و این روغن یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین روغن‌های موتور است، زیرا اولین استارت موتور نیاز به روغن بسیار باکیفیتی دارد که بتواند اصطحکاک اولیه بین قطعات را کاهش دهد.

برخورد بین قطعات هنگامی که موتور برای اولین بار روشن می شود، موتور باید حدود 3 دقیقه در حالت عادی (به اصطلاح در محل) کار کند تا تمام اجزای آن پر شوند، سپس دور موتور به تدریج از 1000 دور در دقیقه افزایش می یابد. بیشترین1600 دور در دقیقه با افزایش مقدار روغن، فشار روغن، ذرات بسیار ریز به دلیل سایش در اولین شروع حرکت موتور روی سطح روغن از قطعات جدا شد‌ه و موتور را به مدت 5 دقیقه در حالت عادی قرار دهید.

مراقبت های بعد از تعمیر گیربکس ام وی ام

 

توصیه های بیشتر برای مراقبت های بعد از تعمیرگیربکس

پس از راه اندازی صحیح موتور و سوخت گیری، روغن موتور باید پس از طی حداکثر 300 کیلومتر با حداکثر دور موتور 2500 دور در دقیقه تا 3500 دور در دقیقه تعویض شود. یک نکته که وجود دارد این است. که در زمان آب بندی خودرو به دلیل استفاده از فیلتر روغن کاغذی نیازی به تعویض روغن موتور به صورت منظم نیست و روغن موتور باید پس از طی 4000 کیلومتر اول تعویض شود.
تنظیم تدریجی موتور و تجهیزات گیربکس جدید (گیربکس و دیفرانسیل) در خودرو بسیار مهم است که راننده باید از آن مراقبت کند زیرا در این صورت می توانید مطمئن باشید. که قسمت های مختلف خودرو کارآمدترین قسمت ها را خواهند داشت.

در دراز مدت و با کمترین هزینه این را نیز باید اضافه کرد. که عملکرد قطعات نه تنها برای موتور و چرخ‌ها، بلکه برای سایر قسمت‌های شاسی مانند چرخ‌ها و سایر قسمت‌های متحرک خودرو نیز حائز اهمیت است. این عملیات باید با دقت و به تدریج طی 2000 کیلومتر اول انجام شود.

نکته اخر

لازم به یادآوری است که در هنگام رانندگی، به عنوان مثال در سربالایی، در دنده چهار در سرعت های پایین، نباید فشار اضافی به موتور وارد شود. در چنین مواردی باید از سرعت کمتری استفاده کرد. و یکی از هشدار هایی که در مراقبت از گیربکس بعد از تعمیر میباشد این است. که در خودروهای دوگانه سوز تا قبل از طی ۸۰۰km اول به هیچ عنوان با گاز اقدام به رانندگی ننمائید.

مجموعه گیربکس تهران

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد. امیدواریم با خواندن این مقاله با مراقبت های بعد از تعمیرگیربکس ام وی ام کامل اشنا شد‌‌ه باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *