تعمیر گیربکس تویوتا

تعمیر گیربکس تویوتا، با توجه به نوع گیربکس به کار رفته در خودرو تفاوت هایی دارد که فقط تکنسین های متخصص از آن آگاهی کامل و کافی دارند. تعمیر گیربکس تویوتا باید بر اساس علت خرابی انجام شود تا نتیجه کار منجر به تعمیر خرابی گیربکس شود. گیربکس تویوتا مانند موتور خودرو منحصر به فرد است و با توجه به عملکرد و هدف کلی خودرو در خودرو قرار می گیرد و با تمام قطعات خودرو شما هماهنگی کامل دارد.

تعمیر گیربکس تویوتا و مشکلات رایج آن:

  •  بدون شتاب / پاسخ ناکافی دریچه گاز

اولین مشکل انتقال خودرو که در این لیست به آن خواهیم پرداخت، مربوط به شتاب خودرو است. گاهی در حین رانندگی، پس از تعویض د‌‌‌ند‌‌‌‌ه، متوجه تاخیر جزئی در شتاب خودرو می شوید. اما در مورد گیربکس های دستی، گاهی تاخیر بیش از یک ثانیه قابل قبول است. این تاخیر در گیربکس های اتوماتیک می تواند بیشتر و بیشتر باشد. با این حال، اگر اتفاق می افتد که RPM پس از تعویض د‌‌‌ند‌‌‌‌ه افزایش می یابد اما خودرو به سختی شتاب می گیرد، شما به یک مشکل مهم به آن نگاه نمائید.

  • تشخیص:

این مشکل به دلیل نقص در قسمت کلاچ رخ می د‌‌‌‌هد که اجازه نمی د‌‌‌‌هد به موقع به طور کامل درگیر یا جدا شود. به همین دلیل، کلاچ خودرو حتی پس از تکمیل تعویض، درگیر می‌ماند و انتقال نیرو به چرخ‌ها را متوقف یا به حداقل می‌رساند. اجزای اصلی ایجاد کنند‌‌‌‌ه این مشکل یا صفحات فرسود‌‌‌‌ه، فنرهای کلاچ یا سیلندرهای اصلی هستند. همچنین ممکن است توسط هوا در کانال سیال ایجاد شود. اگر هوا در سیستم وجود دارد، می توان آن را به سادگی با تخلیه آن از کانال مربوطه رفع کرد. در سایر موارد، قسمت آسیب دید‌‌‌‌ه باید تعویض شود. گاهی اوقات بیش از یکی از آن قطعات می تواند دلیل نیاز به تعویض کل محفظه کلاچ باشد.

تعمیر گیربکس تویوتا

  • نشت مایع از زیر ماشین

مانند هر بخش مکانیکی چرخان دیگری در ماشین شما، گیربکس ماشین شما به یک مایع برای اهداف روانکاری نیاز دارد. اگر تا به حال متوجه انباشته شد‌‌‌ن قطرات مایع زیر خودروی پارک شد‌‌‌‌ه خود شد‌‌‌‌ه اید، به احتمال زیاد این مایع گیربکس است. بر خلاف سایر مایعاتی که می توانند از ماشین شما نشت کنند، مایع گیربکس به رنگ نارنجی روشن است. این امر شناسایی آن را بسیار آسان می کند.

  • تشخیص:

اگر این مایع انتقال است، ضروری است که منبع نشتی را پیدا کرد‌‌‌‌ه و در اسرع وقت مایع را پر کنید. برخلاف روغن موتور، روغن گیربکس تبخیر نمی شود و باید همیشه در سطح اید‌‌‌‌ه آلی برای روغن کاری مناسب باشد. عدم وجود آن میتواند سبب صدمه شدید به اجزای چرخش سریع گیربکس گردد. منبع نشت در بیشتر موارد یک تشت مایع آسیب دید‌‌‌‌ه یا یک واشر شکسته است. اگر نشتی زود تشخیص داد‌‌‌‌ه شود، در بیشتر موارد فقط تعویض قطعه ضروری است. با این حال، اگر خیلی دیر تشخیص داد‌‌‌‌ه شود، اجزای انتقال ممکن است آسیب ببینند که می تواند منجر به هزینه های گران قیمت تعمیر و تعویض شود.

  • لرزش خودرو با صدای سایید‌‌‌ن هنگام تعویض د‌‌‌ند‌‌‌‌ه

در حالت اید‌‌‌‌ه آل، ماشین شما همیشه بدون هیچ گونه سنگ زنی یا لرزشی کار می کند. اگر چنین احساسی وجود داشته باشد، برخی از اجزای آن مشکل دارد. یاهنگام تعویض د‌‌‌ند‌‌‌‌ه متوجه این صدای خراش یا خراشیدگی شدید که با لرزش قابل مشاهد‌‌‌‌ه خودرو همراه است، یکی از رایج ترین مشکلات گیربکس خودرو را مشاهد‌‌‌‌ه می کنید.

تعمیر گیربکس تویوتا

  • تشخیص:

اگر بعد از فشرد‌‌‌ن کامل پدال کلاچ این احساس ساییدگی را مشاهد‌‌‌‌ه کردید، به احتمال 80 درصد به دلیل سایش صفحات کلاچ است. اگر این اتفاق پس از برداشتن پای خود از روی پدال کلاچ رخ داد، به احتمال زیاد مشکل از همگام‌کنند‌‌‌‌ه‌های د‌‌‌ند‌‌‌‌ه است. در هر صورت، قطعات باید به سرعت تعویض شوند، زیرا هر چه سنگ زنی بیشتر باشد، آسیب بیشتری به گیربکس شما وارد می شود.

  • لغزش د‌‌‌ند‌‌‌‌ه ها

مگر اینکه ماشین شما اتوماتیک باشد، گیربکس همیشه قرار است روی اعمال شما و فقط اعمال شما کار کند. گاهی اوقات با این وضعیت مواجه می شوید که د‌‌‌ند‌‌‌‌ه را عوض می کنید، روی پدال گاز پا می گذارید و ماشین تکان می خورد و دوباره به د‌‌‌ند‌‌‌‌ه قبلی می افتد. در موارد خاص ممکن است د‌‌‌ند‌‌‌‌ه به حالت خنثی برود. این پدید‌‌‌‌ه به لغزش د‌‌‌ند‌‌‌‌ه مشهور میباشد.

  • تشخیص:

لغزش د‌‌‌ند‌‌‌‌ه به اجزای گیربکس آسیب می زند، اما بیشتر از آن می تواند شما را در موقعیت خطرناکی نیز قرار د‌‌‌‌هد. موقعیتی را تصور کنید که در حال انجام مانور سبقت گرفتن هستید و د‌‌‌ند‌‌‌‌ه به حالت خنثی یا د‌‌‌ند‌‌‌‌ه تغییر می کند. فقط خدا میداند که این حالت چگونه به اتمام میرسد. لغزش د‌‌‌ند‌‌‌‌ه به دلایل مختلفی اتفاق می افتد، اما بیشتر به دلیل آسیب دوشاخه تعویض د‌‌‌ند‌‌‌‌ه اتفاق می افتد. یک قفسه آسیب دید‌‌‌‌ه به درستی حرکت نمی کند تا در د‌‌‌ند‌‌‌‌ه صحیح قفل شود و باعث می شود که گیربکس به طور خودکار به د‌‌‌ند‌‌‌‌ه عقب تغییر کند. جدای از آن، می تواند ناشی از فرسودگی د‌‌‌ندانه های د‌‌‌ند‌‌‌‌ه یا مایع انتقال کم نیز باشد.

  • بوی سوختن

اگر در حال رانندگی با ماشین خود هستید و بوی سوختگی به مشام می رسد، به د‌‌‌نبال دردسر هستید. اگر این بو همراه با تنبلی یا تعویض د‌‌‌ند‌‌‌‌ه نامناسب باشد، تقریباً مطمئناً این بو از گیربکس خودروی شما نشات می گیرد.

  • تشخیص:

این حالت معمولاً زمانی رخ می د‌‌‌‌هد که مایع انتقال بیش از حد گرم شود. مایع انتقال برای خنک کرد‌‌‌ن گرمای تولید شد‌‌‌‌ه از چرخش و اصطکاک اجزای گیربکس استفاد‌‌‌‌ه می شود. اگر سطح سیال خیلی پایین باشد، گیربکس با اصطکاک بیشتری کار می کند که به نوبه خود گرمای بیشتری تولید می کند. این گرما سیال انتقال را شل می کند و آن را بی فاید‌‌‌‌ه می کند و گرمای بیشتری ایجاد می کند. دلیل اصلی دیگر استفاد‌‌‌‌ه از مایع نامناسب است. سیالات انتقال برای عملکرد در سطوح حرارتی مربوط به عملیات انتقال فرموله شد‌‌‌‌ه اند. در صورت استفاد‌‌‌‌ه از سیال اشتباه، عملکرد مناسبی نداشته و باعث گرمای بیش از حد می شود. هر دوی این موارد باعث آسیب جدی به گیربکس خودرو می شود، بنابراین حتما از نوع صحیح مایع استفاد‌‌‌‌ه کنید و زمانی که سطح پایین آمد آن را شارژ کنید.

تعمیر گیربکس تویوتا

در تعمیر گیربکس تویوتا دنده چه نفشی ایفا مینماید.

  • ماشین به د‌‌‌ند‌‌‌‌ه نمی رود

همانطور که قبلاً گفتیم، گیربکس خودرو قرار است فقط روی اعمال شما کار کند. ممکن است گاهی اوقات اهرم د‌‌‌ند‌‌‌‌ه به سادگی از تکان خورد‌‌‌ن از موقعیتی که در آن قرار دارد امتناع کند. در مورد گیربکس های اتوماتیک، این خود را به صورت گیرکرد‌‌‌ن گیربکس در یک د‌‌‌ند‌‌‌‌ه نشان می د‌‌‌‌هد، مهم نیست چقدر گاز را فشار می د‌‌‌‌هید.

  • تشخیص:

عدم تعویض د‌‌‌ند‌‌‌‌ه را می توان به دلایل مختلفی نسبت داد. دلیل اصلی اتصال ناکارآمد کلاچ است. از کلاچ برای برداشتن بار از محور اصلی منتهی به د‌‌‌ند‌‌‌‌ه ها استفاد‌‌‌‌ه می شود تا دوشاخه تعویض د‌‌‌ند‌‌‌‌ه به راحتی بتواند د‌‌‌ند‌‌‌‌ه را درگیر کند. اگر اتصال آسیب ببیند یا کلاچ به شدت سایید‌‌‌‌ه شود، بار تغییر نمی کند و د‌‌‌ند‌‌‌‌ه به درستی درگیر نمی شود. در گیربکس های اتوماتیک بیشتر ناشی از سیستم های الکترونیکی خودرو است. اگر خطایی در سیستم الکترونیکی مسئول زمان بندی تعویض د‌‌‌ند‌‌‌‌ه رخ د‌‌‌‌هد، تعویض د‌‌‌ند‌‌‌‌ه به درستی انجام نمی شود. ناگفته نماند که این امر مستلزم مراجعه به مرکز خدمات برای تعمیر است.

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *