نحوه ی نگهداری و مراقبت از روغن گیربکس اتوماتیک تویوتا

اگر می خواهید درمورد چگونگی گیربکس اتوماتیک تویوتا و همچنین درمورد نحوه ی نگهداری و مراقبت از روغن گیربکس اتوماتیک تویوتا اطلاعات مفیدی کسب کنید تا انتها با ما همراه باشید. مجموعه ی حرفه ای ما جهت انجام امور مربوط به تعویض روغن گیربکس خودروی شما همراه مطمئن و قابل اعتمادی است.

گیربکس اتوماتیک تویوتا

یکی از اجزای اصلی یک وسیله نقلیه اتوماتیک گیربکس آن است که وظیفه انتقال نیروی موتور به چرخ ها را بر عهده دارد. با گیربکس اتوماتیک تویوتا، راننده با قرار دادن دنده در حالت Drive شروع به حرکت می کند و وظیفه گیربکس در اینجا انتخاب گشتاور مناسب است.
گیربکس اتوماتیک تویوتا همیشه بهترین حالت دنده را از طریق سنسورهای مختلف ایجاد می کند و از ضربه و ضربه جلوگیری می کند. بنابراین، حفظ آن بسیار مهم است.

فناوری جدید در گیربکس اتوماتیک تویوتا

شرکت تویوتا با معرفی گیربکس های هشت سرعته و ده سرعته اتوماتیک محبوبیت خود را افزایش داد. هدف از ارتقاء گیربکس اتوماتیک تویوتا، به حداقل رساندن تلفات انرژی و افزایش راندمان انتقال است.
دندانه دار شدن سطوح دنده در این گیربکس ها با استفاده از تکنیکی جدید باعث کاهش ضریب اصطکاک در گیربکس اتوماتیک تویوتا می شود.
از طرفی در داخل کلاژ از ابزارهای مخصوصی استفاده می شود و محل قرارگیری آن ها بسیار مهم است. زیرا باعث کاهش اصطکاک کلاژ می شود.

تمام این عملیات در نهایت باعث دستیابی به یکی از بهترین گیربکس‌های کارآمد در جهان شد. گیربکس های اتوماتیک جدید تویوتا فشرده تر و سبک تر از گیربکس های معمولی هستند. علاوه بر این، این گیربکس ها نیاز به سوخت خودرو را کاهش می دهند. چگالی کم آنها باعث حرکت بهتر در یک راه مستقیم یا در یک پیچ را فراهم می کند.
علاوه بر این، دنده ها و مبدل گشتاور با راندمان بالا در گیربکس اتوماتیک تازه توسعه یافته تویوتا دارای طیف وسیع تری از قفل های دنده هستند. واکنش سریع و کارایی پدال گاز با ایجاد شتاب و سرعت مناسب باعث می شود از رانندگی لذت بیشتری ببرید.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک تویوتا

1) نشت روغن: نشت روغن بیشتر به دلیل وجود شکاف در قسمتی از گیربکس است که در صورت رفع نشدن این مشکل سایر قسمت ها را تحت تاثیر قرار می دهد.
2) بوی سوختگی: گرم شدن بیش از حد گیربکس اتوماتیک تویوتا یا سوختن روغن گیربکس باعث ایجاد بوی سوختگی در خودرو می شود.
3) در صورت شنیدن صداهای غیرعادی هنگام ترمزگیری یا تعویض دنده، حتماً در اسرع وقت به کارگاه تویوتا مراجعه کنید.

اقدامات لازم در صورت خرابی گیربکس

مهمترین اقدام در صورت خرابی گیربکس اتوماتیک تویوتا، تغییر شرایط نامناسب جاده است. با انجام موارد زیر می توانید از آسیب رساندن به گیربکس خودروی خود جلوگیری کنید:
از حرکت با دنده خلاص در سرازیری‌ها خودداری کنید.
روغن گیربکس را مرتب چک کنید و برای تعویض از روغن مرغوب استفاده کنید.
از چرخ ها و لاستیک های استوک استفاده کنید وگرنه به گیربکس اتوماتیک تویوتا آسیب جدی وارد خواهید کرد.

روغن گیربکس

یکی از مایعات سیستم خودرو است که به اندازه روغن موتور اهمیت دارد و باید به موقع تعویض شود. روغن های مختلفی جزء قطعات خودرو محسوب می شوند که بی توجهی به تعویض آنها می تواند آسیب جدی به خودرو وارد کند. حالا روغن گیربکس هم نقش روانکاوی قطعات گیربکس را بازی می کند.

علائم هنگام تعویض روغن گیربکس (نحوه ی نگهداری و مراقبت از روغن گیربکس اتوماتیک تویوتا)

برای داشتن یک ماشین سالم همیشه به تابلوها توجه کنید. وجود این علائم شما را راهنمایی می کند تا سریعتر مشکل خودروی خود را پیدا کرده و برای رفع آن اقدام کنید.
اطلاعات مربوط به زمان تعویض روغن گیربکس معمولا روی محفظه جعبه های روغن نوشته می شود. اما به خاطر داشته باشید که ممکن است زمان آن رسیده باشد که روغن خودروی خود را زودتر از زمان برنامه ریزی شد‌ه تعویض کنید.
اگر متوجه تغییر رنگ روغن گیربکس شدید، آن را تعویض کنید. گاهی اوقات صداهای غیرعادی در هنگام تعویض دنده شنیده می شود یا دنده ها به سختی تعویض می شوند.

اینها نشانه هایی است که نشان می دهد زمان تعویض روغن گیربکس فرا رسیده است.

علائم زمان تعویض روغن گیربکس

ایجاد صداهای بلند ساییدن:

اگر متوجه شدید که گیربکس شما صداهای عجیبی می دهد، خودرو را متوقف کرده و روغن گیربکس را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که روغن  شما کم است یا رنگ آن قهوه ای یا مشکی است، در اسرع وقت آن را تعویض کنید.

لغزش دنده:

روغن کثیف یا کم گیربکس می تواند منجر به کمبود نیروی هیدرولیک شود. برای ایجاد فشار کافی برای ماندن در دنده صحیح، گیربکس باید تمیز باشد. هنگامی که انتقال بسیار کثیف است، آلاینده ها می توانند تداخل داشته باشند و باعث لغزش شوند.

موج ماشین را افزایش دهید:

آیا متوجه شد‌ه اید که خودروی شما بدون دلیل موجه عقب می نشیند یا ناگهان به جلو حرکت می کند؟ تعویض روغن  می تواند به رفع این مشکل کمک کند، اما اگر مشکلات همچنان ادامه داشت، توصیه می کنیم با یک مکانیک حرفه ای مشورت کنید.

کاهش سرعت حرکت وسیله نقلیه:

نشانه دیگری که نشان می دهد ماشین شما ممکن است نیاز به تعویض روغن گیربکس داشته باشد این است که خودرو پس از تعویض دنده برای یک یا دو ثانیه سرعت خود را کاهش دهد.

مشکلات تعویض دنده:

یک خودرو به روغن گیربکس تمیز نیاز دارد تا به راحتی در سیستم انتقال جریان یابد. گیربکسی که زباله های زیادی دارد باعث واکنش کند می شود و در نتیجه هنگام رانندگی، دنده را خیلی سریع یا دیر عوض می کند.

بوی نامطبوع سوختگی:

اگر بوی نامطبوع سوختگی از گیربکس استشمام می شود، احتمال زیادی وجود دارد که روغن گیربکس نیاز به تعویض داشته باشد. اگر متوجه سوختگی مایع در گیربکس خود شدید، به این معنی است که خود گیربکس مشکل دارد.

بهترین زمان برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

استفاده از روغن های دنده با کیفیت بالا عمر وسیله نقلیه شما را افزایش می دهد. روغن واسکازین در گیربکس های اتوماتیک علاوه بر روانکاری از اصطکاک جلوگیری می کند و دمای خودرو را کنترل می کند.
استفاده از روغن جعبه دنده با کیفیت به خنک شدن خودرو و کنترل اصطکاک دیسک کلاچ کمک می کند.
در کل بهتر است روغن گیربکس اتوماتیک را بعد از طی 60000 کیلومتر تعویض کنید. اگر طی 3 سال 60000 کیلومتر رانندگی نکرده اید، روغن گیربکس را تعویض کنید. با گذشت زمان، کیفیت آن اتوماتیک کاهش می یابد و باید تعویض شود.

تعویض به موقع 

تعویض به موقع روغن می تواند از آسیب و مشکلات جدی برای گیربکس جلوگیری کند. در این مطلب به روغن دنده تویوتا در مدل های مختلف موجود در بازار اشاره کرده ایم. به طور کلی خودروهای اتوماتیک به دلیل گرمای ایجاد شد‌ه نیاز به دقت و بازرسی بیشتری دارند.برای تعویض روغن خودرو خود می توانید به تعمیرگاه خودرو مراجعه کرده و از خدمات و امکانات عالی این مجموعه استفاده نمایید. خدماتی مانند سرویس رایگان خودرو در سراسر تهران، تعمیرات رایگان و گارانتی عیب یابی از جمله مواردی است که این مرکز تخصصی را کاملاً از سایر مراکز متمایز می کند. برای راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی مختلف با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *