مضرات زیاد بودن روغن گیربکس

مضرات زیاد بودن روغن گیربکس یکی از معایبی است که بسیاری از افراد نمی دانند. پر کردن مایع گیربکس اغلب در بسیاری از مدل های خودرو یک کار دشوار است. به خصوص اینکه چقدر روغن باید بدون پر کردن گیربکس ریخته شود.

اگر می خواهید گیربکس خودروی شما بدون تعمیر و نگهداری اتوماتیک گیربکس به آرامی و تا زمانی که ممکن است کار کند، باید مایع گیربکس مناسب و مقدار مناسب را پر کنید.

در حالی که مایع گیربکس کم می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند، مایع انتقال بیش از حد نیز می تواند باعث آسیب شود و جنبه های منفی خود را داشته باشد.

در این مقاله، ما به مضرات داشتن مایعات بیش از حد گیربکس خودرو می پردازیم. ما همچنین به تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران نگاه خواهیم کرد.

معایب پر کردن بیش از حد سیال انتقال

خودروسازان توصیه های خاصی برای میزان استفاده از مایع گیربکس دارند و مهندسان خودرو و مراکز تعمیر گیربکس مقادیر مشخصی را برای همه روغن های خودرو تعیین می کنند تا از عملکرد صحیح اجزای مختلف آنها اطمینان حاصل کنند.روغن گیربکس مانند روغن موتور است، روغن باید دارای ویسکوزیته کافی برای گردش در قسمت های مختلف گیربکس باشد.

همچنین باید به مقدار مناسب استفاده شود تا تمام سطوح گیربکس روغن کاری شود.

روغن کاری سطوح فلزی از اصطکاک جلوگیری می کند و همچنین از قطعات در برابر سایش و خرابی ناگهانی محافظت می کند. همانطور که قبلا ذکر شد، پر کردن بیش از حد گیربکس با روغن باعث افزایش استرس و قطعات خودرو می شود.

یکی از معایب افزایش فشار روغن گیربکس آلودگی هوا است، زیرا دنده های چرخان گیربکس روغن را به داخل محفظه می پاشند که باعث ایجاد واکنش شیمیایی می شود که حباب های هوا یا کف ایجاد می کند.

وجود حباب های هوا در روغن گیربکس می تواند بر عملکرد و کیفیت روغن تأثیر بگذارد و باعث آسیب به سایر قطعات شود، بنابراین خودرو نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران دارد.

بیش از حد گرم شود

مایع انتقال وظیفه خنک نگه داشتن گیربکس را بر عهده دارد. اما زیاده روی نیز می تواند باعث گرم شدن بیش از حد شود.

وقتی گیربکس را شارژ می کنید، انباشتگی آن کمی نشتی می کند.اگر این مقدار به بیرون از گیربکس نشت کند، می تواند باعث پارگی درزگیرها و کاهش روغن کاری در گیربکس و در نهایت گرم شدن بیش از حد گیربکس شود.

افزایش فشار

مایع گیربکس بیش از حد باعث افزایش فشار درون گیربکس می شود. این فشار نه تنها می تواند باعث نشت نفت و گرمای بیش از حد شود، بلکه می تواند به آلودگی هوا نیز کمک کند.

آلودگی هوا به این دلیل اتفاق می‌افتد که چرخ دنده‌ها در حین چرخش به داخل روغن پرتاب می‌کنند که باعث واکنش شیمیایی می‌شود که حباب‌های هوا و کف ایجاد می‌کند. این شرایط توانایی سیال در روانکاری قطعات داخلی را کاهش می دهد و منجر به دو مشکل بعدی می شود.

سایش بیش از حد گیربکس

قطعات متحرک گیربکس برای عملکرد صحیح به مقدار مناسب روغن نیاز دارند. با پر کردن بیش از حد گیربکس، سطح روغن کاری ناهموار است و منجر به سایش سریعتر می شود.

هنگامی که گیربکس تحت فشار زیاد قرار می گیرد، متوجه مشکلات تعویض و عملکرد خواهید شد. حتی منجر به مشکل بعدی می شود.

خرابی گیربکس

خیلی بعید است که گیربکس شما یک شبه به دلیل مایع گیربکس اضافی از کار بیفتد.با گذشت زمان، ترکیبی از بسیاری از مسائل می تواند باعث شکست انتقال ها شود. فرقی نمی‌کند با نشتی، قطعات فلزی روغن‌کاری نشده یا افزایش فشار مواجه باشید، همه این موارد می‌توانند در نهایت به گیربکس آسیب بزنند تا زمانی که کار خود را متوقف کنند.

علائم مایعات انتقال بیش از حد

بالاتر از استاندارد

اگر فکر می کنید روغن زیادی در جعبه دنده خود دارید، می توانید به راحتی با نگاه کردن به میله اندازه گیری، مشکل را تشخیص دهید. می توانید میله اندازه گیری را بیرون بکشید و سطح روغن را بررسی کنید، اما این همیشه قابل اعتماد نیست و همه خودروها نشانگر اندازه گیری ندارند.

وقتی ماشین در حال کار است و گرم می شود، مایع گیربکس نازک تر می شود. اگر می خواهید روغن گیربکس خود را با یک میله اندازه گیری چک کنید، بهتر است ابتدا موتور خود را گرم کنید.

مشکل جابجایی

اگر در تعویض دنده مشکل دارید، ممکن است روغن زیادی در گیربکس داشته باشید. هنگامی که فشار افزایش می یابد، کف و هوا تشکیل می شود که بر روانکاری قطعات داخلی تأثیر می گذارد.

این مخلوط می تواند مشکلات دیگری مانند مشکل در تعویض دنده بدون روغن کاری مناسب ایجاد کند.همچنین ممکن است متوجه تعویض سخت و لیز خوردن بین دنده ها شوید.

نشت روغن گیربکس

گاهی اوقات اولین علامت مشکل نشت مایع گیربکس زیر خودرو است. روغن دنده معمولا قرمز رنگ است بنابراین تشخیص آن سخت نیست. نشتی معمولاً به دلیل خرابی درزگیر به دلیل فشار و تجمع بیش از حد رخ می دهد.

صدای عجیب

گیربکس نباید صداهای عجیبی ایجاد کند. اگر شروع به شنیدن صدا، وزوز یا ناله کردید، می تواند نشانه ای از مشکل باشد.

از آنجایی که گیربکس بسیار نزدیک به موتور است، تشخیص صدا از کجا می آید. با این حال، این صدا ممکن است با علائم دیگری همراه باشد. معمولاً وقتی سطح روغن کم است صدای ناله یا زمزمه به گوش می رسد و صدای ساییدن نشان می دهد که دنده ها به دلیل روغن کاری ناکافی به یکدیگر ساییده می شوند.

بیش از حد گرم شود

وقتی مقدار نامناسبی روغن در گیربکس باشد، باید بیشتر کار کند. این حرکت به موتور فشار وارد می کند.

بسته به شرایط سخت، گیربکس ممکن است بیش از حد گرم شود و باعث گرم شدن بیش از حد موتور شود.برای اولین نشانه مشکل مراقب دماسنج باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *