تعمیر گیربکس هیوندای ix55

مزایای استفاده از گیربکس های اتوماتیک

سال ها از اختراع گیربکس اتوماتیک و راه اندازی مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران میگذرد. آمدن آنها باعث نغییر برگی در تولید و تنوع خودرو ها شد. ولی این باعث حذف شدن خودروهای دنده از این صنعت برای همیشه نشد.

در واقع شاید اولین هدف و رویای شرکت های خودروسازی، نوآوری و پیشرفت تکنولوژی و علم بود تا گیربکس اتوماتیک به طور کلی جای خودروهای معمولی دنده را بگیرد، اما این طرح هرگز به نتیجه 100% نمی رسد.

همانطور که می دانید امروزه خودروهای دنده ای و ساده تولید می شوند. دلایل متعددی برای این اتفاق وجود دارد که به مزایا و معایب خودرو دنده اتوماتیک مربوط می شود، زیرا این اختراع بشر مانند همه اختراعات کامل و ایده آل نیست و نقاط مثبت و منفی خود را دارد.

مزایای استفاده از گیربکس های اتوماتیک

تفاوت گیربکس اتوماتیک با گیربکس دستی

برای درک مزایا و معایب گیربکس اتوماتیک، ابتدا باید به طور خلاصه نحوه عملکرد آن و تفاوت آن با یک دستگاه معمولی دنده را درک کنیم. در ماشین دنده ای، همانطور که می دانید همه چیز با دست و پا و دستور راننده انجام می شود. زمانی که سرعت خودرو افزایش می یابد، وقتی دنده بالا یا پایین می رود و در هنگام توقف خودرو، همه چیز با حرکت دادن پدال های گاز، ترمز، کلاچ و اهرم دنده در کابین انجام می شود که به صورت دستی توسط راننده کنترل می شود. در این قسمت بحث و سوال پیچیده یا ناآشنا وجود ندارد.

واقعیت این است که توضیح دقیق نحوه عملکرد جعبه دنده اتوماتیک به مقاله مفصلی در مورد تمام اجزای آن نیاز دارد که میتوانید برای اطلاعات بیشتر به یکی از مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران مراجعه کنید. اما برای توضیح مختصر، مهمترین تفاوت مکانیکی گیربکس اتوماتیک نسبت به نوع دستی، فرآیند تعویض دنده است. همانطور که می دانیم در ماشین دنده این کار با پدال کلاچ انجام می شود.
هنگامی که راننده پدال کلاچ را فشار می دهد، چرخ های گیربکس به طور موقت از نیروی چرخشی موتور جدا می شوند. سپس در همین مدت کوتاه با تغییر اهرم دنده وضعیت جدیدی در چینش این چرخ ها دنده ایجاد می کند. هنگامی که راننده پای خود را از روی کلاچ بر می دارد، نیروی ورودی از موتور به گیربکس قدرت و محدوده سرعت کم و بیش به خودرو می دهد. این مورد در برخی از خودروهای معمولی دنده که به جای پدال کلاچ دارای دسته کلاچ هستند وجود دارد.این دسته معمولاً پشت فرمان قرار دارد. بیشترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران قرار دارد

عملکرد گیربکس اتوماتیک

در خودروهای اتوماتیک، زمانی که دنده خودرو در حالت “drive” قرار دارد و پدال گاز فشرده می شود، تنظیم سرعت و تعویض دنده دنده بر عهده جعبه دنده است. دو مورد اصلی که این کار را انجام می دهند مبدل گشتاور و مجموعه دنده های سیاره ای و خورشیدی هستند.
مبدل گشتاور از دو قسمت تشکیل شده است. یک ملخ متصل به میل لنگ موتور. دو توربین متصل به محور ورودی درایو. با چرخش موتور پره ها می چرخند ​​و سیال را در یک محفظه بسته می چرخانند.
طبق مقاله تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران بین پروانه و توربین یک استاتور قرار دارد که به حرکت سیال کمک می کند تا ماشین را شتاب دهد و شتاب دهد. هنگامی که دور موتور بیشتر میشود، سیال در محفظه توربین بیشتر می چرخد ​​و قدرت و سرعت افزایش می یابد. سپس حسگرهای هوشمند مجموعه چرخ‌های سیاره‌ای دنده را کنترل می‌کنند که هر کدام شکل خاصی دارند و وظیفه دارند اتوماتیک را در سرعت و قدرت خروجی به چرخ‌ها تغییر دهند.

در مرکز این مجموعه یک چرخ خورشیدی دنده قرار دارد. همه آنها را درگیر می کند و هنگامی که سرعت کاهش می یابد، سیال برعکس عمل می کند و سرعت توربین را کاهش میابد. حتی زمانی که دیگر نیازی به مداخله موتور نیست و توربین و سیال در حال حاضر بالا هستند، موتور کاملاً از حلقه خارج می شود. بدین ترتیب با وجود سرعت و حرکت خودرو، موتور خاموش می شود.
در هنگام پارک، 2 چرخ دنده که قفل هستند با چرخ های دنده درگیر می شوند و پس از خاموش شدن موتور و قدرت از گیربکس قفل می شوند. پیشنهاد میشود در صورت بروز مشکل به یکی از مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران معتبر مراجعه کنید.

مزایای استفاده از گیربکس های اتوماتیک

مزایای گیربکس اتوماتیک

پس از درک مختصری از نحوه عملکرد این فناوری، وقت آن است که به مزایا گیربکس اتوماتیک نگاهی بیندازیم. برای برخی از مدل ها، ممکن است یک یا چند مورد از آنها قابل مشاهده نباشد یا جای آنها در دسته تغییر کند. همچنین با پیشرفت تکنولوژی هر روز، این اقلام یا بهبود می یابند یا با اقلام جدید جایگزین می شوند.
یکی از بهترین حس ها هنگام استفاده از گیربکس اتوماتیک این است که اگر راننده همیشه در جاده های شلوغ و شلوغ رانندگی کند، دیگر از تعویض دنده دستی و فشردن مداوم 3 پدال زیر پایش خسته نمی شود و پاهایش درد نمی کند. از این کارها به این صورت انجام می شود. جعبه دنده انجام می دهد.

  • تغییر دنده و سرعت در جعبه دنده اتوماتیک بسیار روان و بدون دردسر است.
  • تعویض دنده دنده بدون دخالت راننده و دخالت هوشمند انجام می شود. گیربکس همیشه بهترین دور موتور را برای این منظور انتخاب می کند، استهلاک کاهش می یابد و عمر مفید موتور افزایش می یابد.
  • در هنگام تعویض دنده دور موتور در اندازه صحیح قرار میگیرد. راندمان و کارایی خودرو و راننده در هنگام رانندگی به بهترین حد خود برسد.
  • میزان ساییدگی در گیربکس های اتومات بسیار کمتر از مدل های گیربکس های دستی است.
  • دنده خودروهای اتوماتیک اغلب به گونه ای طراحی می شود که ضریب ایمنی و سرعت مطمئنه در هنگام رانندگی در اولویت باشد.

مجموعه گیربکس تهران با چندین سال سابقه درخشان در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران یکی از معتبر ترین مجموعه های شناخته می شود. این مجموعه با دارا بودن امکانات بی نظیر و همچنین افراد متخصص و با تجربه باکیفیت ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه خواهد داد.

امیدواریم مطلب نحوه سنجش سطح روغن گیربکس از مجموعه گیربکس تهران برای شما مفید باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *