مدرن ترین تعمیرگاه های گیربکس در تهران

مدرن ترین تعمیرگاه های گیربکس در تهران

گیربکس های اتوماتیک مدل های مختلفی دارند و هر نوع از این گیربکس ها از تکنولوژی خاصی بهره می برند. به عنوان مثال، گیربکس های CVT سرعت یک گیربکس اتوماتیک معمولی را ندارند. بنابراین تعمیر گیربکس های اتوماتیک باید توسط مراکز مطمئن و معتبر انجام شود.

برای انتخاب تعمیرگاه مناسب در تهران فاکتورهای مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها برای تعیین بهترین تعمیرگاه استفاده کنید. برای اطلاع از گیربکس های اتوماتیک، روش های شناسایی بهترین مرکز برای این نوع گیربکس و معرفی بهترین تعمیرگاه برای تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران، در این مقاله با ما همراه باشید.

گیربکس های اتوماتیک با چه مشکلاتی مواجه می شوند؟

گیربکس های اتوماتیک در طول زمان می توانند مشکلات مختلفی را تجربه کنند. ترک خوردن، تکان خوردن در حین رانندگی، عدم تشخیص دند‌ه، نشتی روغن و بوی سوختگی از شایع ترین مشکلاتی است که در خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک رخ می دهد.

مدرن ترین تعمیرگاه های گیربکس در تهران

کوبیدن گیربکس رایج ترین مشکل گیربکس های اتوماتیک و دند‌ه ای

مشکل کوبیدن یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در گیربکس های اتوماتیک و دند‌ه ای رخ می دهد.

این مشکل معمولا به دلیل کاهش سطح روغن در گیربکس رخ می دهد. اما شایان ذکر است که اگر زمان زیادی از عمر روغن گیربکس گذشته باشد احتمالاً این مایع کارایی خود را از دست داد‌ه است و باید آن را تعویض کنید. در برخی موارد، آسیب به قطعات داخل گیربکس می تواند باعث ضربه خوردن شود.

عدم تشخیص دنده ماشین

گیربکس های اتوماتیک باید پس از رها کردن ترمز پس از قرار گرفتن در D یا R شروع به حرکت کنند. در این بین اگر قطعاتی مانند انتخابگر دنده خراب شود، خودرو نمی تواند دنده و وضعیت گیربکس را تشخیص دهد و در نتیجه خودرو خودرو حرکت نمی کند.

دلایل رایج خرابی گیربکس

دیسک و صفحه از جمله لوازم مصرفی و لوازم جانبی خودرو هستند که در گیربکس دنده ای استفاده می شوند. با توجه به مکانیسم متفاوت گیربکس دنده ای با گیربکس های اتوماتیک و این مکانیزم متفاوت باعث شده است که خرابی هایی که در این دو گیربکس ایجاد می شود بسیار متفاوت بوده و عیب یابی گیربکس های اتوماتیک بسیار دشوارتر بوده و نیاز به دانش بالاتری دارد.

توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع روغن گیربکس نیز برای تعمیر گیربکس تعویض می شود و گاهی اوقات روغن نادرست خود یکی از دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک است. انواع مختلفی از روغن گیربکس اتوماتیک در بازار وجود دارد که هر کدام استانداردها و قیمت خاص خود را دارند. از جمله این روغن ها می توان به 75W80، 75W90، 85W90، ATF، MTF، AL4، GL5 و غیره اشاره کرد.

کیفیت قطعات نیز تاثیر مستقیمی بر میزان استهلاک گیربکس دارد. به عنوان مثال بیشترین خرابی مربوط به گیربکس خودروهای ایرانی و قدیمی مانند 206 اتوماتیک است. خودروهای چینی آسیب بسیار کمتری نسبت به گیربکس خودروهای ایرانی دارند. این خرابی ها در گیربکس خودروهای کر‌‌‌ه ای بسیار کمتر دید‌ه می شود. کمترین میزان خرابی گیربکس در خودروهای اروپایی و ژاپنی است.

تعمیر گیربکس اتوماتیک و دنده ای تفاوت دارد؟

یکی از سوالات مهم و متداول در مورد تعمیر گیربکس اتوماتیک این است که “آیا هزینه و روش تعمیر گیربکس های اتوماتیک با مدل های دنده ای متفاوت است؟” در پاسخ به این سوال باید بگوییم که گیربکس های اتوماتیک دارای تکنولوژی متفاوتی نسبت به گیربکس های دستی هستند. علاوه بر این، برخی از قطعات مورد استفاده در این گیربکس ها در جعبه دنده های دستی یافت نمی شوند. همه این موارد دست به دست هم می دهند، بنابراین تعمیر گیربکس های اتوماتیک نیاز به دانش خاصی در این زمینه دارد.

یکی دیگر از مواردی که به گیربکس های اتوماتیک و تعمیر آنها مربوط می شود این است که گیربکس های اتوماتیک از انواع مختلفی تشکیل شده اند و تعمیرگاهی که برای تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران به آن مراجعه می کنید باید بتواند انواع گیربکس های اتوماتیک را تعمیر کند. انواع مختلفی از گیربکس های اتوماتیک از جمله اتوماتیک AT، DCT، CVT و AMT وجود دارد.

گیربکس AT معمولی

گیربکس های AT ساده ترین نوع گیربکس های اتوماتیک هستند و در صورت خرابی هزینه های تعمیر بسیار کمتر از سایر خودروهای اتوماتیک می باشد. بسیاری از خودروهای موجود در بازار ایران از این نوع گیربکس استفاده می کنند. شایان ذکر است که گیفت AL4 مورد استفاده در پژو 206، مگان، ساندرو و ال نود نیز از نوع گیربکس AT است.

گیربکس دوکلاچه

گیربکس های DCT (گیربکس دو کلاچه) نوع دیگری از گیربکس های اتوماتیک هستند که از دیسک های کلاچ زوج و فرد برای تعویض دنده استفاده می کنند. قطعات گیربکس های دو کلاچه دند‌ه ها را در نرم ترین حالت ممکن تغییر می دهند و زمان تعویض دند‌ه نسبتاً کمتر از اتومبیل های AT است. با توجه به تکنولوژی پیچید‌ه انتقال، این خودروها باید در مراکز مجاز تهران تعمیر شوند.

مدرن ترین تعمیرگاه های گیربکس در تهران

گیربکس های CVT

گیربکس های CVT نسل جدید گیربکس های اقتصادی هستند. در این گیربکس ها دنده های معمولی و ساده تر دنده وجود دارد. در این گیربکس دند‌ه ای شبیه به پوسته خرچنگ وجود دارد و زنجیری که دور آن می چرخد ​​با فشار دادن پدال گاز از حالت سنگین به حالت سبک می رود. تعمیر این گیربکس ها نیاز به دانش تخصصی بالایی دارد و حتما باید این کار را به مراکز مجاز و البته حرفه ای در این زمینه بسپارید.

بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران

عوامل مختلفی وجود دارد که در کنار هم می تواند شما را بین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک خوب یا بد در تهران تشخیص دهد. از جمله این عوامل می توان به در دسترس بودن ابزار مناسب، دانش فنی بالا و استفاده از قطعات اصلی اشاره کرد.

استفاده از ابزار جدید و مناسب برای تعمیر خودرو

بهترین تعمیرگاه برای تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران باید از ابزار جدید و مناسب در کارگاه خود استفاده کند. این امر باعث می شود سرعت کار بسیار بالاتر رفته و در عین حال با استفاد‌ه از ابزار مناسب به قطعات دستگا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه آسیبی وارد نشود. بنابراین توصیه می کنیم حتما به کارگاهی بروید که از تجهیزات و ابزارهای مدرن برای تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران استفاده می کند

داشتن دانش فنی بالا

به عنوان بهترین تعمیرگاه که تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران، که می خواهد خودروی شما را تعمیر کند باید دانش فنی و تخصصی بالایی از تعمیر گیربکس اتوماتیک داشته باشد. توجه داشته باشید که بسیاری از مراکزی که خدمات تعمیر گیربکس خودروی شما را ارائه می دهند، دانش خاصی از گیربکس اتوماتیک ندارند. در ضمن برای رفع مشکلات این گیربکس ها باید به مراکز معتبر مراجعه کنید.

ارائه خدمات با قیمت مناسب

یک تعمیرگاه برتر همیشه باید خدمات خود را با قیمت مناسب ارائه دهد. برای تعمیر گیربکس با توجه به نوع گیربکس و خودروی شما تعرفه وجود دارد. همیشه باید این نرخ را قبل از رفتن به تعمیرگاه گیربکس در نظر داشته باشید.

تامین قطعات یدکی اورجینال

برای اینکه گروهی عنوان بهترین تعمیرگاه که تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران را انجام می دهد را به خود اختصاص دهد باید از قطعات یدکی اصل برای تعمیر گیربکس استفاده کند. زیرا قطعات تقلبی عمر خوبی ندارند و در عین حال عملکرد آنها به خوبی قطعات یدکی اصلی نیست.

مجموعه گیربکس تهران با چندین سال سابقه درخشان در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران یکی از معتبر ترین مجموعه های شناخته می شود. این مجموعه با دارا بودن امکانات بی نظیر و همچنین افراد متخصص و با تجربه باکیفیت ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه خواهد داد.

امیدواریم مطلب نحوه سنجش سطح روغن گیربکس برای شما مفید باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *