قیمت گیربکس اتوماتیک

معمولاگیربکس اتوماتیک  روش بهتری برای کاهش اضطراب رانندگی و بهبود عملکرد ایمنی جاده است. گیربکس اتوماتیک وظیفه انتخاب نسبت دنده و تعویض بین دنده ها را بر اساس الگوهای مختلف تعیین شد‌‌‌‌ه توسط راننده را بر عهده می گیرد. گیربکس های اتوماتیک های مدرن پنج، شش یا هفت دنده دارند. این مدل ها از کنترل الکترونیکی با طیف گسترده ای از حالت های رانندگی استفاده می کنند تا بازده کمتر مطلوب گیربکس اتوماتیک را در مقایسه با گیربکس دستی جبران کرده و سطح مطلوب مصرف سوخت را تضمین کنند.قیمت گیربکس به نوع اتومبیل شخص دارد

قیمت گیربکس اتوماتیک در ایران

گیربکس اتوماتیک در ایران به دلیل وارداتی بودن این گیربکس ها به قیمت ارز بستگی دارد. این عامل باعث می شود که قیمت گیربکس ناپایدار و دائما در حال تغییرمی باشد. به طور کلی قیمت گیربکس اتوماتیک بستگی به نوع خودرو دارد گیربکس استفاده شد‌‌‌ه در خودرو دست دوم یا دست دوم نیز در قیمت گیربکس نقش دارد،گیربکس های دست دوم گیربکس هایی هستند که از خودروهای مشابه و به دلیل کارایی بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

هزینه گیربکس دستی در مقایسه با گیربکس اتوماتیک کمتر است، اما گیربکس دستی در حال حاضر در خودروهای کمتری استفاده می شود. مشکل خرابی گیربکس اتوماتیک هرگز یک رویداد برنامه ریزی شد‌‌‌‌ه نیست. با این حال،مانند بسیاری از نقص های دیگر خودرو، این مشکل ممکن است رخ دهد. یکی از عواملی که تعمیرات را برای دارندگان خودرو استرس زا می کند هزینه آن است. در کل،هیچ انتظاری نیست. در حالی که بهترین دستورالعمل برای تعیین هزینه بازسازی شما وجود ندارد. عواملی وجود دارند که بر آن تأثیر می گذارند. حداقل آگاهی از این عوامل می تواند به شما کمک کند تا بودجه دقیق تری داشته باشید.

میزان خسارت

عامل اصلی که بر قیمت تأثیر می گذارد میزان خسارت است.آیا این معمولاً یک مشکل مداوم است که نتوانسته ایم آن را برطرف کنید یا چیزی است که به تازگی اتفاق افتاده است؟مشکلی که اغلب نادیده گرفته می شود نشت مایع است. مایع گیربکس دنده ها و گیربکس شما را روغن کاری می کند. نشتی مایع می تواند ماشین را بیش از حد گرم کند و باعث اصطکاک در چرخ دنده ها شود و باعث آسیب شود.

سبک گیربکس اتوماتیک

علاوه بر این وجود یا عدم وجود گیربکس اتوماتیک یا دستی عاملی است که در قیمت خودرو تاثیرگذار است.دلیل اصلی این امر این است که گیربکس های اتوماتیک ساختار پیچیده تری نسبت به مدل های دستی دارند.افزایش پیچیدگی به معنای کار و قطعات بیشتر و در نتیجه هزینه بالاتر است.اگر سبک گیربکس اتوماتیک دارید، مطمئن شوید که آماده پرداخت هزینه کمی بالاتر هستید.

در دسترس بودن خودرو

اگر حتی نمی توانید نگاه کنید که هر روز چند وسیله نقلیه شبیه خودروی خود می بینید، خوش شانس هستید. از طرف دیگر، اگر وسیله نقلیه شما یک خودروی کلاسیک، گران‌قیمت وارداتی یا سبک کمیاب دیگر باشد، تعمیر گیربکس شما احتمالاً گران‌تر خواهد بود. وقتی صحبت از این عامل می شود، معمولاً بیشتر به در دسترس بودن قطعه مربوط می شود تا نیروی کار. اگر تعداد صاحب وسایل نقلیه کوچک باشد، سازنده نمی تواند قطعات خودرو را انبوه تولید کند. هنگامی که نیاز به تعمیر گیربکس دارید، پیدا کردن آن برای یک تکنسین تعمیر برای شما ممکن است سخت و پرهزینه باشد که منجر به افزایش هزینه ها می شود. هر چه بیشتر در مورد عوامل موثر بر هزینه تعمیر بدانید،آمادگی بیشتری خواهید داشت مطمئن شوید که همه این عوامل را در مورد وسیله نقلیه خود در نظر می گیرید.

عوامل تاثیر گذار در قیمت گیربکس اتوماتیک

نوع برند خودرو

برند های مختلف در بازار از انواع متفاوتی از گیربکس ها استفاده میکنند.گیربکس های اتوماتیک در بازار انواع زیادی دارند و به انواع مختلف پنج دنده، شش دنده هفت دنده،هشت و نه دنده تقسیم می شوند.که هر کدام با توجه به کارایی در خودرو به کار برده می شوند این تفاوت ها در قیمت گیربکس اتوماتیک اثرگذار است و هرچه کیفیت و شتاب گیربکس بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است.

علاوه بر این مورد نوع خودرو نیز در قیمت گیربکس دخیل است. به عنوان مثال گیربکس های به کار رفته در ماشین های لوکس همواره از گران ترین گیربکس های موجود در بازار هستند.گیربکس های اتوماتیک سال به سال مدرن تر و به روزتر می شوند و این امری بدیهی است که با پیشرفته شدن گیربکس ها ساختار آنها نیز تغییر می کند و همین عامل باعث تفاوت قیمت گیربکس ها می شود. به روز شد‌‌‌‌‌ه است و سال ساخت گیربکس بر هزینه تعمیر و سرویس گیربکس تأثیر می گذارد.

سال تولید گیربکس

گیربکس های اتوماتیک سال به سال پیشرفته تر و به روز تر می شوند و این یک امر بدیهی است.همان طور که گیربکس ها پیشرفته تر می شوند ساختار آنها نیز تغییر می کند و همین عامل سبب تفاوت در قیمت گیربکس ها می شود. خودروهایی که به تازگی تولید می شوند.دارای گیربکس های به روز هستند و سال تولید گیربکس بر قیمت تعمیر و سرویس گیربکس تاثیرگذار است.

اهمیت گیربکس اتوماتیک در خودرو

موتور احتراق داخلی که در خودروهای مدرن استفاده می‌شود، فقط در محدوده سرعت موثر محدود به عنوان مثال 1500-5000 دور در دقیقه کار می‌کند و در این محدوده، گشتاور نسبتا کمی (نیروی چرخشی) تولید می‌کند. وقتی سرعت به زیر حد می رسد یا اگر بار خیلی زیاد باشد، موتور متوقف می شود و ماشین می ایستد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *