مقایسه گیربکس خارجی و داخلی

خیلی ها می گویند خودروهای ایرانی بی کیفیت هستند، برخی بررسی ها نشان می دهد که تعداد ایرادات خودروهای داخلی در سه ماه اول به طور متوسط ​​3 برابر خودروهای خارجی است. در ایران به طور متوسط ​​4.6 خودرو از 100 خودرو در سه ماه اول به دلیل نقص فنی به تعمیرگاه مراجعه می کنند، در حالی که این تعداد در دنیا 1.5 است. همین عامل باعث می شود مصرف کنندگان ایرانی در ابتدای خرید چندین بار به تعمیرگاه گیربکس دستی مراجعه کنند که بی شک نارضایتی را افزایش می دهد.در ادامه با مطالب بیشتری درمورد مقایسه-گیربکس-خارجی-و-داخلی اشنا میشوید.
کیفیت قطعات و لوازم جانبی خودرو که در تعمیرگاه های خودرو استفاده می شود نیز در برخی موارد خوب نیست. زیرا باعث می شود تا کاربران برای همان مشکل چندین بار به تعمیرگاه مراجعه کنند که نارضایتی آنها را افزایش می دهد.
وضعیت نامناسب کیفیت الکتریکی خودروهای تولید انبوه ایرانی و روحیه بد مردم، باور گزارشی از کیفیت خودروهای ایرانی را بسیار سخت کرده بود. با این حال طی سال های اخیر گزارش و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تا حدودی مشخص کرده است که کدام خودروهای ایرانی کیفیت ساخت بهتری دارند.البته یکی از نقاط ضعف این گزارش همین نکته است که به کیفیت ساخت خودروهای ایرانی، کیفیت و دوام خودروها می پردازد.

مقایسه گیربکس

از طرفی در گذشته امتیاز منفی هر خودرو مشخص می شد که نشان می داد هر خودرو در کدام قسمت خودرو چه تعداد نقص فنی داشته است، اکنون این روند گزارش دهی از امتیاز منفی به ستار‌ه مثبت تبدیل شد‌ه است.
بهترین وضعیت کسب 5 ستاره ایمنی است، طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، از 5 ستاره کیفیت، تنها چند خودرو موفق به کسب سه ستاره ایمنی شدند.
 در مقایسه-گیربکس-خارجی-و-داخلی در بین خودروها تنها 3 خودرو به کیفیت دست یافتند. که اکثرا ساخت داخلی پایین و قیمت بالایی دارند. و تنها دو خودرو تندر 90 و رانا با ساخت داخلی بالا و قیمت مناسب موفق به کسب 3 ستاره کیفیت شدند.
تندر 90 اولین نسل خودروی لوگان است که به طور مشترک توسط رنو، ایران خودرو و سایپا ساخته شده است. تاکنون حدود 60 درصد از این خودرو تولید داخل است. این محصول اولین سرمایه گذاری مشترک خارجی در صنعت خودروی ایران پس از انقلاب است. درادامه با مقایسه-گیربکس-خارجی-و-داخلی بیشتر اشنا میشوید.

مونتاژ در ایران

 درمقایسه-گیربکس-خارجی-و-داخلی رانا با نشان ایران خودرو نیز عرضه می شود و دومین خودروی دارای نشان ایرانی مبتنی بر پژو 206 است.
یکی دیگر از مشکلات پیش روی صنعت خودرو ایران از نظر کیفی، حضور پرتعداد شرکت های چینی است. در حال حاضر بیش از 20 مدل خودروی چینی در ایران مونتاژ می شود که اکثراً از برندهای درجه دو چینی هستند.
از این خودرو تنها جکج 5 مونتاژ شد‌ه در کرمان خودرو، برلیانس H330 مونتاژ شد‌ه در پارس خودرو و نیو ام وی ام 315 ساخت شرکت ادمیرز خودرو دارای دو ستار‌ه کیفی هستند. خودروهای چینی مونتاژ شد‌ه در ایران دارای حداقل کیفیت یعنی یک ستاره هستند، مشکل خودروهای چینی کیفیت پایین، خرابی زودرس و ایمنی پایین آنهاست. این محصولات اگرچه ظاهری مدرن و امروزی دارند، اما بیشتر بر روی پلتفرم های قدیمی توسعه یافته اند. و کپی برداری از محصولات شرکت های بزرگ خودروسازی جهان هستند.
این محصولات عمدتاً از نظر ایمنی در مؤسسات ایمنی مردود بوده و در واقع تابوت های متحرک هستند. البته دلیل اصلی بی کیفیتی خودروهای ساخت ایران به دلیل رقابت ناپذیر بودن بازار ایران است. که در بسیاری از نقاط بازار چاره ای جز خرید خودروهای بی کیفیت و تک ستاره باقی نگذاشته است.

سطح کیفی در ایران

مردم مجبور به خرید خودروهای پراید و تیبا هستند. و نبود رقیب باعث شد‌ه تا گزارش هایی مبنی بر کیفیت پایین محصولات آنها برای خودروسازان ایرانی کمتر مورد توجه قرار گیرد.
این در حالی است که در کشورهای پیشرفته با صنعت خودرو وضعیت کاملا متفاوت است. و گزارش کیفی منفی می تواند منجر به افت فروش یک محصول شود. در این کشورها کیفیت خودروها توسط شرکت ها و سازمان های غیردولتی و حتی نشریات بررسی می شود. معروف ترین گزارش کیفیت خودروهای جهان JD Power در آمریکا است که در این گزارش به بررسی تعداد بازدید یک خودروی مدل یا ساخت از پمپ بنزین در یک دوره سه ماهه می پردازد.
 یکی از روش هایی که میتوان مقایسه-گیربکس-خارجی-و-داخلی را متوجه شد این روش است. تفاوت این روش با روش ایرانی در این است که در واقع کیفیت و دوام خودرو را بررسی می کند نه کیفیت مونتاژ خودرو. نتایج کلی این مطالعه هر ساله به صورت عمومی منتشر می شود. و نتایج دقیق تر در قالب بسته های اطلاعاتی به شرکت های خودروسازی و سازمان های مختلف فروخته می شود.

مثالی از مقایسات

 درباره موضوع مقایسه-گیربکس-خارجی-و-داخلی مثالی زدیم که دردامه به ان می پردازیم به عنوان مثال تویوتا با این روش می تواند بفهمد که در کجا ضعیف تر است. و رقیبش هیوندای در چه مواردی خودروهایش خراب می شود که باعث رقابت شدید و بهبود کیفیت محصولات خودروسازان می شود. با توجه به بازار رقابتی، خودروسازان از هر فرصتی برای درک نقاط ضعف خود و مخالفان خود استفاده می کنند، نتایج این مطالعات نیز به عنوان یک عامل تبلیغاتی فروش موثر توسط خودروسازان مورد استفاده هیچ یک قرار می گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *