رانندگان ماهر و حرفه ای که علاقه مند به گیربکس دستی هستند معتقدند در برخی موارد مانند جاده های پرپیچ و خم و خاص کنترل بیشتری بر مدیریت خودرو دارند و کنترل کننده خودرو هستند و امکان خطا با این قطعه مذکور دستی وجود دارد. با ما همراه باشید تا عیب ها و نواقص گیربکس های اتوماتیک را توضیح دهیم.

مصرف سوخت در نوع اتوماتیک بیشتر است. اما در مدل های جدید و نوین سیستم های هوشمند این امر تا حد زیادی بهبود یافته است. خودروهای با گیربکس اتوماتیک همیشه گرانتر از خودروهای دنده معمولی هستند. یکی دیگر از معایب گیربکس اتوماتیک این است که هزینه نگهداری و تعمیر آنها به میزان قابل توجهی بالاتر از گیربکس دنده ای است.

گیربکس اتوماتیک قطعات و پیچیدگی بیشتری نسبت به مدل دستی دارد و تعمیرات آن نیاز به دانش خاصی دارد. برای تعمیر گیربکس اتومات حتما باید به مراکز تخصصی تعمیر گیربکس اتومات در تهران مراجعه کنید. سیال مورد استفاده در گیربکس اتوماتیک عمر مفید کمتری نسبت به روغن گیربکس دنده ای دارد. معمولا شتاب اولیه و صفر تا 100 در خودروی دستی بیشتر و بهتر از خودروی اتوماتیک هم کلاس است.

معرفی دقیق تر عیب ها و نواقص گیربکس های اتوماتیک:

گیربکس اتوماتیک به دلیل تاخیر در تعویض دنده، همچنین حرارت و ضربه هایی که در حین کار به آن وارد می شود باعث می شود که زودتر نیاز به تعمیر داشته باشد.

توجه داشته باشید که اگر رانندگی با این خودروها را بلد هستید و همچنین سرویس دوره ای را در  زمان مناسب انجام می دهید، این نوع قطعات عمر مفید خوبی دارند.

تعویض دنده در دور موتور بالا انجام می شود.

زمانی که در ترافیک طولانی رانندگی می کنید یا سرعت را زیاد تغییر می دهید با این مشکل مواجه خواهید شد. این امر باعث می شود عمر خودرو کم شود، استهلاک گیربکس بیشتر شود و به موتور فشار وارد کند و بعد از آن مشکل بیشتری ایجاد کند. در این موارد باید هرچه سریع تر خودرو را به مرکز تعمیر گیربکس اتومات در تهران ببرید.

تعویض دنده با تاخیر انجام می شود.

برخی از کاربران بر این باورند که تعویض دنده با تاخیر انجام می شود. اما کارشناسان با این نظر موافق نیستند. آنها این را امری طبیعی می دانند زیرا سنسورهای هوشمند قادر به تشخیص هستند و وظیفه تنظیم دنده را بر عهده دارند. اما کاربران و رانندگان مبتدی نیز گاهی این تاخیر را احساس می کنند.

گیربکس اتوماتیک سوخت بیشتری مصرف می کند.

مصرف سوخت گیربکس اتوماتیک آنقدر زیاد نیست که قابل توجه باشد. اما به دلیل نوسان دور موتور و درگیر شدن مداوم کلاچ باعث می شود تا مصرف سوخت کمی بالاتر برود.

بر اساس برآوردهای کارشناسان و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت گیربکس های اتوماتیک در ایران حدود 0.5 تا 16 درصد بیشتر از گیربکس های دستی هستند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک هزینه بیشتری دارد.

پیدا کردن فردی که در تعمیر گیربکس اتوماتیک ماهر، با تجربه و همچنین آگاه باشد کمی دشوار است. با این حال قطعات کمی از این نوع گیربکس ها در ایران وجود دارد. همچنین دلایلی که در بالا به شما گفتیم باعث خرابی گیربکس می شود. در این زمان ماشین نیاز به تعمیر دارد و برای خسارات آن باید هزینه زیادی بپردازید. تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران با هزینه کمتری نسبت به جاهای دیگر انجام می شود.

علائم و مشکلات گیربکس اتوماتیک

  1. احساس لرزش در گیربکس
  2. خودرو با گیربکس درگیر نمی شود و حرکت نمی کند.
  3. وقتی دنده در حالت خنثی است، ماشین صداهایی تولید می کند: ناله، وزوز یا ضربه زدن.
  4. بوی سوختگی
  5. دنده از جای خود خارج شده است.
  6. کم بودن روغن گیربکس یا نشتی آن
  7. چراغ هشدار موتور خودرو روشن است.

عیب ها و نواقص گیربکس های اتوماتیک

هشدارها و علائم مشکلات گیربکس اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک خودروی شما از یک سیستم مکانیکی و کامپیوتری بسیار پیچیده تشکیل شده است. به همین دلیل هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو شما حتی از هزینه تعمیر موتور آن نیز بیشتر است (البته این بستگی به نوع خودروی شما دارد اما در بسیاری از موارد اینگونه است).

این بدان معناست که اگر یکی از این علائم ظاهر شد، بهتر است آن را جدی بگیرید تا اینکه آن را نادیده بگیرید و منتظر بمانید تا خود به خود ناپدید شود. اگر گیربکس نیاز به سرویس داشته باشد و شما به آن بی توجهی کنید می تواند هزینه و دردسر زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

 احساس لرزش در گیربکس

گیربکس اتوماتیک شما معمولاً هنگام تعویض از یک دنده به دنده دیگر به آرامی کار می کند. هنگام تعویض دنده خودرو نباید هیچ گونه ضربه، لغزش و لرزش احساس کنید. وقتی ماشین در تعویض دنده مشکل دارد، این علائم ممکن است در ابتدا بی اهمیت به نظر برسند، اما بهتر است در این مرحله به آنها توجه کنید. زیرا احتمالاً این علائم به مرور زمان بدتر خواهند شد. برای اطمینان بیشتر از سلامت گیربکس آن را به مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران ببرید.

اگر در حال حاضر این علائم ناخوشایند را هنگام تعویض دنده تجربه می کنید، وقت آن رسیده است که بررسی کنید. در حالت عادی وقتی گیربکس اتوماتیک باعث آسیب به دنده ها می شود، این آسیب به تدریج جدی تر می شود.

 خودرو با گیربکس درگیر نمی شود و حرکت نمی کند.

وقتی خودروی خود را در حالت رانندگی یا دنده عقب قرار می دهید، آیا فوراً پاسخ می دهد یا تاخیری در عملکرد وجود دارد؟ آیا وقتی ماشین را در حالت رانندگی یا دنده عقب قرار می دهید، گیربکس اصلا درگیر می شود؟ این دو موضوعی است که ممکن است نشان دهنده یک مشکل باشد.

این می تواند نشان دهنده وجود مشکل در روغن گیربکس خودروی شما باشد، به گونه ای که خاصیت محافظتی آن از بین رفته و غلیظ شده است. در این صورت تعویض روغن مناسب می تواند به شما کمک کند. مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران میتوانند تعویض روغن را به نحو احسنت انجام دهند.

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *