تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروی سمند

یک ماشین از اجزای مختلفی ایجاد میشود که با هم کار می کنند تا ماشین به درستی کار کند. مهمترین اجزای هر خودرویی موتور، سیستم الکتریکی و گیربکس اتوماتیک است. اکثر خودروهای امروزی می توانند گیربکس اتوماتیک خود را برای بهبود عملکرد و جلوگیری از خرابی تعمیر کنند . یکی از بهترین شهر ها برای تعمیر گیربکس تهران است. می توانید به مراکز تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران مراجعه کنید و از خدمات آن ها بهره ببرید.

تعمیر گیربکس های اتوماتیک با گیربکس های دستی کاملا متفاوت است و با توجه به ساخت این گیربکس ها و قطعات داخلی مورد استفاد‌‌ه برای اتصال آن ها باید توسط متخصصین انجام شود.

 علائم خرابی گیربکس اتوماتیک

لغزش گیربکس

اگر ماشین بدون هیچ دلیل مشخصی دند‌ه ها را تعویض می کند و موتور شروع به غرش می کند، ممکن است مشکل لیز خوردگی گیربکس داشته باشید. این آسیب می تواند به دلیل کم بودن روغن گیربکس یا بدتر از آن، فرسودگی تسمه یا چرخ دند‌‌‌‌‌‌ه باشد.

حرکات تند یا عدم پاسخگویی

ممکن است خودرو از تعویض دند‌ه یا دند‌ه نرم خودداری کند. اگر هنگام تعویض دنده صدای جیغ می‌شنوید یا تعویض دنده را به شدت احساس می‌کنید، ممکن است گیربکس در مراحل اولیه خرابی باشد. تاخیر در شتاب یا واکنش تعویض دنده می تواند نشان دهنده مشکل در گیربکس خودرو باشد.

نشت روغن گیربکس اتوماتیک

گیربکس یک واحد آب بندی شده است و نشتی ندارد. اگر لکه های قرمز روشن یا تیره زیر خودرو وجود دارد، یک تکه مقوا را زیر خودرو قرار دهید تا ببینید آیا نشتی وجود دارد یا خیر. همچنین رنگ مایع را بررسی کنید. اگر مایع قهوه ای تیره یا سیاه است، خیلی داغ است و باید انتقال را بررسی کرد.

صدای زوزه از گیربکس اتوماتیک

گاهی اوقات مشکلات خودرو به قدری ظریف هستند که نیاز به یک فرد آموزش دیده برای مشخص کردن مشکل است. با این حال، اگر گیربکس دستی یا اتوماتیک مشکل ایجاد کند، هیچ رمز و رازی وجود ندارد. اگر صدای تقه، وزوز، زمزمه یا سایر صداهای غیرمعمول را می شنوید، گیربکس ممکن است منبع مشکل باشد.

چراغ موتور را بررسی کنید.

این کار بدیهی به نظر می رسد، اما چراغ “چک موتور” در بیشتر موارد نادیده گرفته می شود. سنسور های موجود در موتور خودروی شما ممکن است فعالیت غیرعادی را که از گیربکس شما قابل تشخیص نباشد، تشخیص دهد. وقتی چراغ چک موتور روشن است، تعمیر خودرو را به تاخیر نیندازید. عدم رسیدگی به مشکلات انتقال در مراحل اولیه می تواند فاجعه باشد.

این موارد نشان دهنده مشکل گیربکس اتوماتیک خودرو شماست و شما میتوانید با مراجعه به مراکز تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران تمام مشکلات را بررسی و رفع کنید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران

تعمیر گیربکس اتوماتیک

گیربکس اتومات مجموعه ای از قطعات است که باید در هماهنگی کامل کار کنند. ممکن است بیش از 1000 قطعه جداگانه وجود داشته باشد، از فنرهای کوچک تا چرخ دنده های سنگین.

هنگام بازسازی یک گیربکس اتوماتیک، “قطعات نرم” موجود مانند مهر و موم و دیسک های کلاچ با “قطعات سخت” موجود مانند دنده ها و پمپ ها مخلوط می شوند. به طور متوسط، انتظار می رود که یک گیربکس بازسازی شده 30000 تا 50000 مایل کار کند. اگر کار خیلی خوب انجام شود و تعمیر و نگهداری منظم انجام شود، بازسازی گیربکس می تواند تا زمانی که گیربکس اصلی دوام بیاورد (به طور متوسط 120000 تا 200000 مایل) کار کند.

گرما پاشنه آشیل گیربکس اتوماتیک است. گرمای بیش از حد نه تنها به دلیل نگهداری ضعیف، بلکه به دلیل سبک رانندگی و استفاد‌ه نیز ایجاد می شود. اگر در حال رانندگی هستید، دمای گیربکس همیشه در سمت گرم است و برای دور شدن از چراغ راهنمایی یا عبور از یک نفر باید دنده را عوض کنید.

این مورد برای رانندگی در مناطق کوهستانی و تپه ای نیز صدق می کند. بکسل کردن مرتب بارهای سنگین یا حمل بارهای سنگین در داخل یک وسیله نقلیه (که می تواند برای بسیاری از کاربردهای تجاری مورد استفاد‌ه قرار گیرد) نیز می تواند فشار زیادی را بر گیربکس بازسازی شده وارد کند.

اگر هر یک از این سناریوها برای شما صدق می کند، باید گیربکس خود را تقویت کنید و یک خنک کننده گیربکس کمکی نصب کنید. این به سیال انتقال اجازه می دهد تا گرمای بیشتری را قبل از بازگشت به گیربکس دفع کند.

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

هماگونه که گفته شد یکی از بهترین شهر ها برای تعمیر گیربکس اتوماتیک تهران است و گیربکس اتوماتیک یکی از اجزای ضروری و مهم در خودرو و حتی مهمتر از موتور در انتقال نیرو و شتاب به چرخ ها می باشد. بسیاری از مشکلات گیربکس خودرو در صورت تشخیص در زمان مناسب قابل حل است.

یکی از دغدغه ها و مشکلات اصلی صاحبان خودروهای خارجی در هنگام از کار افتادن گیربکس اتوماتیک خودرویشان، انتخاب مرکز مناسب برای تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروی لوکس خود است. بسیاری از خودروهای برند خارجی به دلیل کیفیت بالا در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارند و خودروهای لوکس نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای جهان نیز طرفداران زیادی دارند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندای

ماشین خارجی گیربکس اتوماتیک هیوندای یکی از با کیفیت ترین و مدرن ترین گیربکس های موجود در بازار است. یکی از بهترین شهرها برای تعمیر گیربکس اتوماتیک تهران است. گیربکس های اتوماتیک هیوندای متناسب با نوع مدل هیوندای به انواع مختلفی دسته بندی می شوند و تنها افراد متخصص و با تجربه در این موارد آگاهی دارند.

در هنگام حرکت خودرو، اصطکاک زیادی در داخل گیربکس ایجاد می شود که در نهایت باعث بروز مشکلات مختلفی در گیربکس هیوندای می شود. اصطکاک باعث گرم شدن دنده های گیربکس می شود . زمانی که سطح روغن گیربکس پایین می آید، دند‌ه ها به یکدیگر سایید‌ه می شوند و می شکنند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران

برای جلوگیری از آسیب داخل گیربکس، متناسب با مسافت پیمود‌ه شده و نوع خودرو، پیشنهاد می شود روغن گیربکس را در زمان تعیین شد‌ه توسط برند تعویض کنید. اگر خودروی هیوندای شما هنگام حرکت نکردن در حالت خنثی صدای غیرعادی می دهد، این نیز نشانه کم بودن روغن گیربکس است.

نشانه دیگری از نقص عملکرد گیربکس اتوماتیک هیوندای این است که صداهای عجیب و غریب از گیربکس در حالت خنثی می آید. .در صورت مشاهده هر یک از این علائم، باید سریعا خودروی هیوندای خود را برای تعمیر به مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران ببرید و گیربکس را چک کنید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا

یکی دیگر از برندهای فعال و باکیفیت خودرو در بازار، برند تویوتا است. خودروهای برند تویوتا به دلیل تنوع و کیفیت بالا جزو پرفروش ترین خودروهای بازار ایران هستند. یکی از  بهترین شهر های تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا تهران است. گیربکس های مورد استفاد‌ه در خودروهای تویوتا با توجه به مدل متفاوت است و برای تعمیر هر گیربکس دانش تخصصی لازم است.

این گیربکس اتوماتیک تویوتا در صورتی که به خوبی از آن مراقبت شود باید حداقل 6 تا 5 سال کارکرد مداوم داشته باشد. گیربکس اتوماتیک CVT تویوتا نیز کاهش ناگهانی دنده را در صورت نیاز به نیروی اضافی حذف می کند. CVT حتی در هنگام بالا رفتن از تپه ها به آرامی عمل می کند. این از “شکار دنده” معمولی گیربکس های اتوماتیک معمولی جلوگیری می کند.

علاوه بر این، CVT ها سبک تر و کارآمدتر هستند که به بهبود مصرف سوخت خودرو کمک می کند. بنابراین، بسیاری از خودروهای هیبریدی مجهز به CVT هستند. یک CVT می تواند حداکثر قدرت را از یک موتور کوچک برای شتاب گیری سریعتر و پاسخگوتر استخراج کند. بنابراین، CVT اغلب در خودروهایی با موتورهای چهار سیلندر کم مصرف استفاد‌ه می شود.

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *