تعمیر و تعویض گیربکس هایلوکس

گیربکس ها رابط بین موتور خودرو و چرخ های خودرو هستند و آن ها هستند که نیروی تولید شد‌ه در موتور را به چرخ های خودرو منتقل کرده و آنها را به حرکت و چرخش وا می دارند. به عبارت دیگر وظیفه اصلی یک گیربکس انتقال نیرو از یک منبع دوار به قسمت دیگر می باشد، در صورت نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک حرفه ای، گیربکس تهران می تواند خدمات نصب و تعمیر گیربکس اتوماتیک را روی خودروی شما ارائه دهد. گیربکس ماشین شما یک سیستم مکانیکی پیچیده است که انتقال نیرو از موتور به میل لنگ را کنترل می کند. در ادامه با روش های تعمیر گیربکس ماشین بیشتر اشنا میشوید.

تعمیر گیربکس اتومات خودرو

بدلیل گرما و اصطکاک ناشی از قطعات متحرک زیاد گیربکس، به مرور زمان بیش از سایر قسمت های خودرو از کار می افتند. بنابراین مراجعه به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک و یا عوض کردن قطعات خودرو دوری ناپذیر است.
بنابراین بهتر است با مشاهده ایراد در گیربکس بلافاصله خودرو خود را به تعمیرگاه گیربکس اتومات در تهران ببرید تا تعمیرات گیربکس بر روی خودرو شما انجام شود.
در این مقاله مراحل و روش های تعمیر گیربکس اتومات ماشین در تهران را شرح می دهیم و عوامل مرتبط با خرابی گیربکس را مورد بررسی قرار می دهیم. تشخیص دقیق مشکلات گیربکس برای افراد عادی از طریق چشم و گوش دشوار و تا حدودی غیرممکن است.
به طور کلی، مشکلات مربوط به سیستم های مکانیکی معمولاً یک سرنخ واضح مانند صداهای بلند یا عملکرد نامناسب خودرو دارند. در نتیجه، خودروی شما نیاز به تعمیر گیربکس را دارد و آنها این سرنخ را دارند. سرنخ این است که احساس میکنند خودرو مشکلی دارد اما مشکل این است که آنها دقیقا نمی دانند مشکل کجاست. اگر خودروی شما دارای علائم خرابی مکانیکی است و نمی‌دانید مشکل از کجاست، خودرو خود را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران ببرید تا از بدتر شدن مشکل جلوگیری شود.
گیربکس اتوماتیک نیز متفاوت عمل می کند، بنابراین به جای ایجاد صدا، احتمالاً لرزش دنده را احساس خواهید کرد. در صورت بروز این مشکل باید به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران مراجعه کنید. زیرا هر چه مشکل بزرگتر باشد به قسمت های دیگر منتقل شد‌ه و ارزش بیشتری ایجاد می شود.

علائم خرابی گیربکس خودرو:

وسایل نقلیه حرکت نمی کنند یا دنده به سختی جابجا می شود. اولین مشکلی که در این مقاله به آن می پردازیم عدم تعویض دنده است که در حالت اول نمی توانید کلاچ خودرو را کاملاً فشار دهید. باید سطح روغن دنده را ببینید و سطح روغن باید پایین باشد. سایر شرایط می تواند شامل خرابی دسته دنده، خرابی سیم کلاچ، فرسودگی دیسک های کلاچ، مشکل فلایویل، خرابی صفحه انتخابگر، خرابی اهرم دنده باشد. نشتی احتمالاً قابل تشخیص ترین علامت است و باید در اسرع وقت برطرف شود. عدم توجه به نشت مایعات یکی از شایع ترین علل خرابی گیربکس است.
روش تعمیر گیربکس ماشین
روغن گیربکس یا روغن واسکازین مشابه خون در رگ های گیربکس است و به عنوان یک مایع هیدرولیک عمل می کند. بدون روغن موتور از کار می افتد و به طور کامل متوقف می شود. روغن واسکازین به رنگ قرمز روشن و بوی شیرینی دارد، اگر روغن تیره شد‌ه یا بوی سوختگی می دهد، وقت تعویض روغن است. برای بررسی سطح روغن در گیربکس، ماشین را روشن کنید و بگذارید گرم شود، سپس کاپوت ماشین را بالا بیاورید و نوار نشانگر را ببینید.
روغن واسکازین برخلاف روغن موتور نمی سوزد و فرسود‌ه نمی شود بلکه باید هر 50000 کیلومتر تعویض شود. اگر سطح روغن پایین باشد، در جایی نشتی وجود دارد که باید رفع شود. برای خودروهایی که دارای گیربکس دستی هستند، این علائم وجود ندارد.

تعمیر گیربکس دنده ای:

 برای این منظور باید به تعمیرگاه گیربکس دستی مراجعه کنید یا از مکانیک بخواهید هنگام تعویض روغن موتور، سطح روغن گیربکس را بررسی کند. گیربکس های دستی معمولاً با ایجاد صدایی دو قسمتی که هنگام تعویض دنده ضربه می زند. اگر پس از درگیر شدن کلاچ و تعویض دنده بین دو قطعه برخورد شود، این مشکل می تواند نشانه این باشد که ممکن است نیاز به تعویض یا تنظیم کلاچ داشته باشید. در مراکز تخصصی تعمیر گیربکس اتومات در تهران می توانید تمام این مشکلات را رفع کنید. این وضعیت همچنین می تواند ناشی از فرسودگی یا خرابی سیستم شتاب دهنده باشد.

چه زمانی باید گیربکس را تعمیر کنیم؟

تعمیر گیربکس اتوماتیک گران و زمان بر است، بنابراین بسیار مهم است قبل از رسیدن به زمانی که نمی توان مشکلات را مدیریت و حل کرد، به هر یک از آنها توجه کنید. همیشه اگر مشکل کوچک باشد بهتر است حل شود تا بزرگتر شود، زیرا مشکلات اصلی فقط به معنای هزینه بیشتر برای حل است. حتی بهتر است از بروز مشکلات جلوگیری شود.
بنابراین، حتی اگر متخصص خودرو نیستید، در اینجا لیستی از علائم هشدار دهنده وجود دارد که می تواند نشان دهنده مشکلات جعبه دنده اتوماتیک باشد:
  • رنگ و وضعیت روغن گیربکس (رنگ تیر‌‌ه و بوی روغن سوخته)
  •  سطح روغن پایین یا علائم نشتی
  •  دمای بالا
  •  گیربکس کشویی یا خوردن علف های هرز
  •  چراغ موتور روشن می شود
  •  مشکلات سخت افزاری
  • عدم حرکت خودرو
  • صدای غیرعادی از گیربکس
بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *