حالت های گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران شرح کوتاهی از حالت های گیربکس را انتشار میدهد. گیربکس اتوماتیک تعویض دنده را از دنده 1 به بالا به طور خودکار انجام می دهد، یعنی تعویض دنده سنگین و سبک یا تغییر نسبت گیربکس را به صورت خودکار انجام می دهد. این گیربکس ها با توجه به شرایط خیابان یا جاده (سربالایی یا سرازیری) و میل راننده (میزان فشار روی پدال گاز یا ترمز و …) دنده را تغییر می دهند.
خودرویی که از گیربکس دستی استفاد‌ه می کند مجهز به سه پدال گاز، ترمز و کلاچ میباشد و رانندگان همیشه برای استفاده از کلاچ یک پای خود را کنار می اندازند و از پای دیگر برای فشردن گاز یا ترمز گرفتن استفاد‌ه می کنند.

مزایای گیربکس اتوماتیک

اما خودروهای با گیربکس اتوماتیک کلاچ ندارند و فقط دو پدال گاز و ترمز دارند. بنابراین پای چپ رانندگان آزاد است و فقط با پای راست یا گاز را میفشارند یا ترمز می کنند.
اشتباهی که گروهی از رانندگان تازه کار در خودروهای اتوماتیک مرتکب می شوند این است که از پای راست برای فشار دادن پدال گاز و از پای چپ برای ترمز بهره میبرند و این اشتباه علاوه بر آسیب احتمالی به گیربکس باعث بروز حوادث رانندگی می شود. بنابراین ترمز و پدال گاز را باید با پای راست کنترل کرد و پای چپعکس العمل یا کاری انجام ندهد.

حالت های گیربکس اتوماتیک

وقتی از گیربکس اتوماتیک استفاده می کنیم، می توانیم دسته دنده را در چند حالت قرار دهیم.

در تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران حالت های مختلف گیربکس را مورد بررسی قرار داده است که در ادامه آنها را به تفضیل توضیح خواهیم داد. شکل زیر یک مدل دسته دنده اتوماتیک را مشاهده می کنید. در این گیربکس ها می توانید یکی از حالت های D,N,R,P را انتخاب کنید. برای انتخاب هر حالتی باید خودرو را متوقف کرده و پای خود را روی ترمز بگذارید سپس دسته دنده را از حالتی به حالت دیگر ببرید. در مطلب فوق عملکرد هرقست در تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران به تفکیک بررسی خواهد شد.

شکل یا حالت D گیربکس

انتخاب حالت D به معنای حرکت به جلو است. با انتخاب این حالت (هنگامی که پدال ترمز را فشار می دهید)، خودرو تمایل به حرکت به سمت جلو دارد و معمولاً لرزش خفیفی دارد. هنگامی که پای خود را از روی پدال ترمز برمیدارید، خودرو با سرعت کم شروع به حرکت می کند، با فشار دادن پدال گاز، سرعت خودرو افزایش مییابد و به طور خودکار به دند‌ه بعدی می رود. سرعت شما کم باشد یا زیاد، شتاب بگیرید یا ترمز کنید، فرقی نمی کند، ماشین به طور خودکار دند‌ه را سبک یا سنگین می کند و شما فقط باید روی اهرم گاز فشار آورده و گاز بدهید تا شتاب مورد نظر شکل بگیرد یا سرعت را حفظ نمائید یا ترمز کنید تا سرعت را کم کنید و متوقف نمائید، این نوع وسایل نقلیه خود دنده را عوض میکنند.

حالت گیربکس N

این حالت هم همینطور است، در حالت N هیچ ارتباطی بین موتور خودرو و چرخ ها وجود ندارد. در این موقعیت می توان در اسیست های خود(مثال پشت چراغ قرمز و …) بهره مند شد.

حالت گیربکس R

دنده عقب خودروهای اتوماتیک با وضعیت R نشان داد‌ه شد‌ه است، برای استفاد‌ه از دند‌ه عقب مانند وضعیت D ابتدا باید کاملاً متوقف شوید، ترمز را فشار دهید و سپس اهرم دنده را در وضعیت R قرار دهید. مکث دو ثانیه ای روی پدال ترمز به آرامی رها می شود تا ماشین به آرامی به عقب برگردد، اگر سریعتر باشد می توانید پدال گاز را هم فشار دهید.

حالت های گیربکس اتوماتیک

وضعیت یا حالت P گیربکس

در خودروهای با گیربکس دستی برای ثابت نگه داشتن خودرو در هنگام پارک کردن و پیاده شدن از خودرو. علاوه بر ترمز دستی، خودرو را در دنده 1، دنده عقب و یا دنده های دیگر قرار می دهید تا خودرو نکند. حرکت می کند و پایدارتر است. خودروهای اتوماتیک در موقعیت P برای پایداری بیشتر خودرو در حالت پارک ایجاد گردیده است. و می توانید هنگام پارک خودرو خود را در حالت P قرار دهید. تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران این حالت ها را مورد بررسی و تحقیق قرار داد‌ه است.
دنده های اتوماتیک خودرو در اشکال و مدل های مختلفی برقرار می شوند.
برخی از آنها روی ریل حرکت می کنند و در موقعیت های مختلف قرار می گیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *