تعمیر گیربکس AL4

گیربکس AL4 یکی از بهترین گیربکس های اتوماتیک است که امروزه در برخی خودروها استفاده می شود. در ادامه توضیحات مختصری در مورد طراحی، تعمیر گیربکس AL4 و عملکرد آن و همچنین آشنایی با انواع قطعات این نوع گیربکس و تعمیروتعویض گیربکس اتوماتیک AL4 در اختیار شما قرار می دهیم.

روز به روز افراد بیشتری تمایل به استفاده از خودروهای با گیربکس اتومات دارند. این مشکل به دلیل وجود انواع گیربکس اتومات است که رانندگی با این نوع خودروها را بسیار لذت بخش کرده است. که در ادامه هم در مورد تعمیر گیربکس AL4 و مشخصات گیربکس صحبت میکنیم.

مشخصات گیربکس AL4

گیربکس اتومات AL4 یک گیربکس عرضی پنج سرعته است. که چهار دنده برای جلو رفتن و یک دنده برای عقب رفتن دارد.

1-محدوده سرعت این دنده بین صفر تا 70 کیلومتر بر ساعت است

2-محدوده سرعت دوگانه از 70 تا 120 کیلومتر در ساعت

3-محدوده سرعت دنده سه 120 تا 170 کیلومتر در ساعت

4-محدوده چهار سرعته از 170 تا 220 کیلومتر در ساعت

نحوه تعویض گیربکس AL4 

اگر می خواهید به هر دلیلی گیربکس دستی خودروی خود را به گیربکس اتومات ارتقا دهید، یکی از بهترین روش هایی که می توان توصیه کرد. برای تعمیر و تعویض گیربکس  مونتاژ گیربکس AL4 است. مونتاژ این گیربکس و نصب آن به گونه ای است که در تعمیرگاه تخصصی بدون نگرانی از مشکلات و معایب به خوبی انجام می شود. البته در هنگام مونتاژ گیربکس اتومات باید از یک تعمیرکار حرفه ای و با تجربه کمک گرفت.تعمیرو تعویض به علاوه نصب گیربکس اتومات در خودرو کاری فوق العاده سخت و پیچیده است و نیاز به دانش و آگاهی بالایی دارد.

در ساخت گیربکس اتوماتیک AL4 از سیستم مبدل گشتاور کنترل شده الکترونیکی استفاده شده و همه چیز به صورت الکترو هیدرولیکی مدیریت می شود.

تعمیر گیربکس AL4

اجزای اصلی گیربکس al4

۱- مبدل یا مبدل گشتاور

۲- پمپ هیدرولیک گیربکس یا پمپ روغن گیربکس

۳- مجموعه دنده های سیاره ای، کلاچ ها و ترمزهای گیربکس که در واقع مکانیزم واحد هیدرولیک گیربکس هستند.

۴- دیفرانسیل داخلی

۵- دپینیون رابط بین گیربکس و دیفرانسیل است و نقش دنده کاهش را دارد.

۶- حسگرها و واحد کنترل کامپیوتر

کیفیت گیربکس AL4

به نظر می رسد گیربکس های al4 در بین گیربکس های رایج موجود در کشور از کیفیت خوبی برخوردار باشند. داشتن سیستم تعویض دنده کلاچ سیاره ای، استفاده از سیستم های دستی و اتوماتیک برای تعویض دنده و محدوده سرعت مناسب برای دنده ها از هر نظر برای خودروهای ساخت داخل مناسب می باشد. گیربکس al4 از نظر کیفیت کلی یکی از گیربکس های تیپ ترونیک است که در بین گیربکس های اتومات در بازارهای جهانی از مقبولیت بالایی برخوردار است. بنابراین، کیفیت کلی گیربکس های al4 را می توان مثبت ارزیابی کرد. و معمولا نسبت به کیفیت این گیربکس تعمیر و تعویض گیربکس اتوماتیک  AL4 بسیار کم پیش می آید، در این مدل از گیربکس ها سه حالت کلی رانندگی در نظر گرفته شده است. حالت عادی، حالت ورزشی و حالت زمستانی. وجود این سه حالت به سهولت رانندگی شما کمک می کند و کیفیت خوب این گیربکس اتومات را نشان می دهد.

مجموعه گیربکس AL4

اگر قصد دارید به هر دلیلی گیربکس دستی خودروی خود را به گیربکس اتوماتیک ارتقا دهید، یکی از بهترین گزینه ها ممکن است مونتاژ گیربکس AL4 می باشد. مونتاژ این گیربکس و نصب آن به گونه ای است که در تعمیرگاه تخصصی بدون نگرانی از مشکلات و معایب به خوبی انجام می شود. البته هنگام مونتاژ گیربکس باید از یک تعمیرکار مجرب کمک گرفت. نصب گیربکس اتومات در خودرو کار پیچیده ای است و نیاز به دانش و آگاهی بالایی دارد.

تعمیر گیربکس AL4

خرید گیربکس اتوماتیک AL4

برای خرید گیربکس اتوماتیک AL4 می توانید از فروشگاه های مجاز و تخصصی کمک بگیرید. قیمت خرید این گیربکس در حال حاضر حدود 3 تا 5 میلیون تومان است و با توجه به نصب برخی تجهیزات ممکن است بیشتر باشد. برخی از تعمیرگاه ها مایلند گیربکس دستی شما را به عنوان نصف بلغ بپذیرند.

نگهداری و بازرسی منظم روغن گیربکس در تمامی مدل ها مهم است و این عدم نگهداری مشکلات و هزینه های زیادی را به دنبال دارد. می توانیم با بررسی و روغن کاری مداوم گیربکس از آسیب دیدن آن جلوگیری کنیم. توصیه می شود ماهی یک بار صندوق پستی خود را چک کنید.

از طرفی گیربکس اتومات هزینه بالاتری دارد اما گیربکس دستی اینطور نیست و گیربکس دستی بسیار راحت است. همچنین رانندگی با این نوع گیربکس آسان بوده و گیربکس دستی قابل اعتمادتر بوده و اکثر افراد از این گیربکس برای خودروهای خود استفاده می کنند. دلیل خوب بودن گیربکس دستی این است که گیربکس دستی عمر بیشتر و اصطکاک بیشتری دارد و نیازی به تعم وتعویض هر دقیقه نیست و فقط باید ماهی یک بار آن را چک کنید.

در مواقع خوردنه ضربه به گیربکس و تعویض ان چه باید کرد

۱- سطح روغن گیربکس اتوماتیک پایین است

۲- گاز گرفتن علف جعبه در حالت D

تعمیر گیربکس AL4

دلیل کیفیت خوبه گیربکس AL4چیست

گیربکس های AL4 در بین گیربکس های رایج موجود در کشور از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. و نسبت به گیربکس های دیگر تعمیر و تعویض آنها بسیار کمتر است. این گیربکس دارای سیستم تعویض کلاچ سیاره ای، استفاده از هر دو سیستم دستی و اتوماتیک برای تعویض دنده و محدوده سرعت مناسب برای دنده ها از همه نظر کافی است و جزو خودروهای ساخت داخل محسوب می شود. از نظر کیفیت کلی گیربکس al4 یکی از گیربکس های تیپ ترونیک می باشد که در بین گیربکس های اتوماتیک در بازارهای جهانی از استقبال گسترده ای برخوردار است.

بنابراین، کیفیت کلی گیربکس های al4 را می توان مثبت ارزیابی کرد. در این مدل از گیربکس ها راننده دارای سه حالت رانندگی است. حالت عادی، حالت ورزشی و حالت زمستانی. وجود این سه حالت به سهولت رانندگی شما کمک می کند و کیفیت خوب این گیربکس را نشان می دهد.

چند روش برای خروج از تنظیمات جعبه

۱- رانندگی مکرر در ترافیک در حالت D

۲- نشت روغن کلاچ

۳- شیر برقی ضعیف یا آسیب دیده

۴- افزایش دمای گیربکس و از بین رفتن خواص روغن

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *