تعمیر گیربکس کیا سراتو

برای آشنایی با تعمیر گیربکس کیا سراتو این مقاله را در اختیار شما قرار می دهیم امیدوارم لذت ببرید.
خودروی کیا سراتو محصول موفق شرکت کیا موتور از کره جنوبی است. این شرکت در سال 2003 شروع به طراحی و ساخت یک سدان با اتاق کوچک به نام سراتو کرد. این خودرو از زمان عرضه در بازارهای جهانی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در سال 2008 نسل جدید این خودرو با آپشن ها و امکانات رفاهی بیشتری وارد بازار جهانی شد. کیا سراتو در سه کلاس هاچ بک، سدان و کوپه طراحی و تولید می شود. این خودرو با آپشن های کمتر و کیفیت بسیار پایین تری در کشورمان توسط سایپا مونتاژ شد. با این مقدمه به سراغ تعمیر گیربکس اتومات سراتو می رویم تا این سدان شلوغ کره ای را به چالش بکشیم.

مشخصات فنی

کیا موتور تولید مدل کوپه را در سال 2015 متوقف کرد. نسخه هاچ بک این خودرو هم اکنون در حال تولید است اما در ایران موجود نیست. کیا سراتو در سه نسل تولید می شود که نسل دوم این خودرو هم اکنون در ایران توسط شرکت سایپا مونتاژ می شود و در دو تیپ دستی 1600 و اتوماتیک 2000 عرضه می شود که سایپا و نسخه ایرانیزه شده این خودرو از برخی آپشن ها بی بهره هستند. کیا سراتو با دو موتور 1.6 لیتری و 2.0 لیتری مونتاژ شدند. موتور هر دو DOHC MPI و 4 سیلندر با 16 سوپاپ است. هر دو خودرو از مدل های گیربکس اتومات و دستی استفاده می کنند.

درباره گیربکس اتومات کیا سراتو

گیربکس اتوماتیک این خودرو 6 سرعته اتوماتیک است. گیربکس این خودرو عملکرد قابل قبولی دارد و تنها نقطه ضعف آن تأخیرهایی است که هنگام تعویض دنده عقب ایجاد می شود. هنگام رانندگی در محیط شهری، دنده های گیربکس سراتو نیز به خوبی از پس آن بر می آیند و در هنگام تعویض دنده صدا و ضربه ای وارد نمی شود.

مشکلات گیربکس کیا سراتو

وقتی هنگام تعویض دنده یک مکث طولانی وجود دارد نیاز به تعمیر گیربکس کیا سراتو است. معمولا این مشکل و علامت زمانی که ماشین سرد است بیشتر مشهود است. هنگامی که این اتفاق می افتد، راننده نمی تواند هیچ دنده ای را تغییر دهد. این مشکل بیشتر زمانی رخ می دهد که خودرو شتاب بگیرد و لرزش شدیدی احساس شود.

هزینه تعمیر گیربکس کیا سراتو

هزینه تعمیر گیربکس اتومات کیا سراتو با توجه به اینکه مشکلی برای تهیه قطعات آن وجود ندارد، زیاد نیست. ما در مرکز گیربکس تهران سعی می کنیم قطعات را با 12 ماه گارانتی به جای تعویض تعمیر کنیم.

تعمیر گیربکس کیا سراتو

بازرسی های دوره ای گیربکس اتومات چه زمانی انجام می شود؟

سرویس گیربکس اتومات دوره ای باید بر اساس توصیه های سازنده با توجه به مسافت پیموده شده یا زمان انجام شود. تعویض به موقع روغن، فیلتر و سرویس های دوره ای گیربکس، رانندگی اصولی و آگاهی نسبی از عملکرد گیربکس در افزایش طول عمر قطعات گیربکس نقش بسزایی دارد. لازم به توضیح است که زمان توصیه شد‌ه برای تعمیر و تعویض روغن گیربکس اتوماتیک و سرویس دوره ای بین 20000 کیلومتر تا 45000 کیلومتر می باشد. یکی از عوامل تعیین کننده زمان تعمیر و تعویض گیربکس و روغن، شرایط رانندگی است.

تعمیر گیربکس کیا سراتو

با توجه به اینکه ممکن است در مواقعی فکر کنید که گیربکس اتومات خودرو شما خراب است، خرابی مربوط به سایر قطعات مانند سیم کشی باشد، قبل از تعمیر خودرو باید تمامی تعمیرات و تغییرات انجام شده را به مرکز اطلاع دهید.

می توانید تصور کنید که برای تعمیر گیربکس اتومات مجبور نیستید آن را باز کنید. اما برای هر تعمیری در این قسمت باید گیربکس اتومات به طور کامل از خودرو جدا شود. برای تعمیر گیربکس اتوماتیک مراحلی وجود دارد که اولین قدم باز کردن کامل جلوی خودروی کیا سراتو است. زیرا تنها در این صورت جرثقیل یا جک ماشین می تواند گیربکس را جدا کند.

بعد از خارج کردن گیربکس از ماشین نوبت به باز کردن آن می رسد. در این مرحله تمامی قطعات از گیربکس خارج شد‌ه و بررسی می شود. توجه داشته باشید که در این مرحله تمامی قطعات سالم نیز برای شستشو آماد‌ه می شوند. شستشوی قطعات داخل گیربکس کار بسیار تخصصی است که باید توسط متخصص انجام شود. زیرا این قطعات نباید با آب و بنزین تماس داشته باشند و برای شستشوی کامل از تمهیدات خاصی استفاده می شود.

لوازم یدکی لازم برای تعمیر گیربکس اتوماتیک توسط مجموعه یا مشتری تهیه می شود. پس از تحویل قطعات صحیح، تمام قطعات روغن کاری شد‌ه و در محفظه گیربکس قرار می گیرند. لازم به ذکر است برای کاهش هزینه های آتی بازگشایی گیربکس کیا سراتو، مواد مصرفی مانند فیلترها و روغن گیربکس نیز تعویض می شود.

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *