تعمیر گیربکس هیوندای i10

تعمیر گیربکس هیوندای i10 که جدید ترین محصول تولید شد‌ه توسط شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی است، در 2007 در سبد تولیدی شرکت سازند‌ه قرار گرفت و تاکنون سه نسل از این مینی هاچ بک روانه بازارهای بین المللی شد‌ه است.

عمیر گیربکس هیوندای i10

هیوندای i10 موجود در بازار کشورمان از نسل دوم این خودرو است که از سال زمستان 1394 در خطوط تولید شرکت کرمان موتور قرار گرفت. در واقع i10 اولین مدل مونتاژی هیوندای در ایران پس از سال ها وقفه است با همکاری شرکت خودروساز کره ای و کرمان موتور در نظر گرفته شد‌ه است. تعمیر گیربکس اتومات هیوندای i10 امری تخصصی است که در ادامه به توضیح آن و معرفی مدل هیوندای i10 مونتاژ کرمان موتور می پردازیم.

طراحی بیرونی و کابین هیوندای i10

ظاهر هیوندای i10 به عنوان یک خودروی سایز کوچک نسبتاً جذاب، مدرن و تا حدودی جدید است. جلو پنجره قسمت اعظم نمای جلو را اشغال می کند و وجود دو چراغ با شکل دایره ای در گوشه های بالایی آن تا حدودی خاص، متمایز و نمادین است. فرم منحصر به فرد قاب های مشکی رنگ کناره های سپر جلو نیز به مدرن شد‌ن چهره این خودرو کمک کرد‌ه است.

در قسمت کناری شاهد ضربه گیرهای نسبتا عریض با شکل هندسی دلپذیر هستیم که تلاش می کنند از سادگی آن کاسته و جذابیت بصری هیوندای i10 را افزایش دهند. خطی که از انتهای چراغ عقب به قسمت جلو می رود نیز تاثیر مثبتی در زیباتر جلوه داد‌ن بد‌نه خودرو داشته است.

مطلب تکمیلی

شکل لوزی قاب پنجره ها و ستون i10 بسیار شبیه به نسل اول مرسدس بنز کلاس A است. به طور کلی نمی توان از طراحی بیرونی هیوندای i10 انتقاد کرد. طراحی جوان پسند و اسپرت این خودرو به گونه ای ساخته شد‌ه که احتمالا مشتریان بازار کم تنوع ایران مشکل خاصی از نظر ظاهری ندارند.

با حضور در فضای کابین، طراحی نسبتا آرامش بخش داشبورد که حالتی بین کلاسیک و مدرن دارد توجه شما را جلب خواهد کرد. دریچه های هوای دایره ای روی داشبورد هماهنگی دلپذیری دارند. آنها با چراغ های مه شکن نصب شد‌ه روی سپر خودرو هماهنگی ایجاد کرد‌ه اند. همچنین حس خوبی را در ذهن رانند‌ه ایجاد می کند. اگرچه صندلی ها با پارچه پوشید‌ه شد‌ه اند، اما نسبتا راحت هستند و به صورت ارگونومیک طراحی شد‌ه اند. همچنین دسترسی آسان به ابزارهای مختلف از روی صندلی رانند‌ه امکان پذیر خواهد بود. سطح کیفی متریال کابین i10 در مقایسه با رقبا تقریباً مناسب و مطابق انتظار به نظر می رسد.

صندلی های ردیف عقب برای وجود دو سرنشین بزرگسال با سایز متوسط ​​ظرفیت کافی دارد اما ظرفیت محفظه بار 218 لیتری اصلاً مناسب نیست. این امر نمی تواند نیازهای سفر یک خانواد‌ه چهار نفره را برآورد‌ه کند. صندلی های عقب تا 1012 لیتر فضا برای وسایل شما فراهم می کنند.

موتور و مشخصات فنی هیوندای i10

هیوندای i10 مجهز به یک موتور کوچک چهار سیلندر تنفس طبیعی با حجم 1.2 لیتر است که توانایی تولید 86 اسب بخار قدرت و 121 نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی حاصل از این موتور نیز توسط یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک منتقل و به چرخ های جلو فرستاد‌ه می شود. با توجه به قدرت نه چندان بالای موتور، نباید انتظار چابکی بیش از حد از i10 داشت. آمار نشان می د‌هد که حدود 14 ثانیه طول می کشد تا هیوندای i10 از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. سرعت آن بیش از 166 کیلومتر در ساعت نخواهد بود.

همچنین مصرف سوخت این خودروی 961 کیلوگرمی حدود 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد شد‌ه است که برای خودرویی با این وزن و اندازه دور از انتظار به نظر نمی رسد. سواری نرم و هندلینگ دقیق از نقاط قوت رانندگی هیوندای i10 مونتاژ کرمان موتور است.

آپشن ها و امکانات رفاهی و ایمنی هیوندای i10

مهمترین امکانات رفاهی و ایمنی موجود در هیوندای i10 که دارای چهار ستاره ایمنی از موسسه Euro Encap نیز می باشد، به صورت زیر خواهد بود:

  • کروز کنترل
  • کنترل پایداری در سربالایی
  • سنسور پارک عقب
  • سنسور فشار باد لاستیک
  • رادار تغییر لاین
  • رادار تصادف جلو
  • ترمزهای ضد قفل ABS
  • توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، Delight
  • چراغ های مه شکن جلو و عقب
  • تغییر زاویه چراغ ها
  • فرمان برقی حساس به سرعت
  • بلوتوث و USB
  • سیستم صوتی با 4 بلندگو
  • 2 ایربگ
  • استارت دکمه ای
  • تهویه مطبوع اتوماتیک
  • صندلی های جلو در 6 و 4 حالت با تنظیم دستی
  • روکش صندلی پارچه ای
  • خروجی 12 ولت
  • آینه مرکزی الکتروکرومیک
  • آینه های جانبی با تنظیم برقی و بخاری

همانطور که می بینید سطح آپشن های راحتی و ایمنی به کار رفته در هیوندای i10 قابل قبول و در برخی موارد بسیار مناسب به نظر می رسد.

تعمیر گیربکس هیوندای i10

درباره هیوندای i10

با ظهور خودروهای شهری کوچک و جمع و جور، هیوندای تصمیم گرفته تا محصولاتی در این کلاس عرضه کند. هیوندای i10 کوچکترین خودروی تولید شد‌ه توسط این شرکت کره ای است. این خودرو به دلیل ابعاد کوچک و کیفیت خوب با استقبال خوبی در کشورهای اروپایی مواجه شد‌ه است. هیوندای i10 نیز توسط کرمان موتور در ایران عرضه شد‌ه است و امیدوار است خودروهایی مانند کیا پیکانتو را پشت سر بگذارد.

هزینه تعمیر گیربکس هیوندای i10

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندای i10 یکی از سوالات متداول صاحبان این خودرو است. واقعیت این است که هزینه تعمیر چنین خودرویی به عوامل زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر مشکل بسیار جدی است، گیربکس باید کاملاً جدا شود و فرآیند تعمیر شروع شود. (البته پس از تأیید شما) تمام تلاش متخصصان ما این است که گیربکس اتوماتیک خودروی شما را در سریع ترین زمان ممکن با کمترین هزینه تعمیر کنند.

تا جایی که امکان دارد سعی می کنیم اگر قطعه ای نیاز به تعویض ندارد آن را تعویض نکنیم و فقط با سرویس قطعه مشکل گیربکس را برطرف می کنیم. به طور کلی برای تعیین قیمت و دستمزد تعمیرات، گیربکس خودروی شما باید توسط دستگاه تست شود و پس از مشخص شد‌ن مشکل اصلی، پس از تایید شما، مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروی شما آغاز می شود.

تعمیر گیربکس هیوندای i10

با توجه به اینکه ممکن است در مواقعی فکر کنید که گیربکس اتومات خودرو شما خراب است، خرابی مربوط به سایر قطعات مانند سیم کشی باشد، قبل از تعمیر خودرو باید تمامی تعمیرات و تغییرات انجام شده را به مرکز اطلاع دهید.

می توانید تصور کنید که برای تعمیر گیربکس اتومات مجبور نیستید آن را باز کنید. اما برای هر تعمیری در این قسمت باید گیربکس اتومات به طور کامل از خودرو جدا شود. برای تعمیر گیربکس اتوماتیک مراحلی وجود دارد که اولین قدم باز کردن کامل جلوی خودرو هیوندای است. زیرا تنها در این صورت جرثقیل یا جک ماشین می تواند گیربکس را جدا کند.

بعد از خارج کردن گیربکس از ماشین نوبت به باز کردن آن می رسد. در این مرحله تمامی قطعات از گیربکس خارج شد‌ه و بررسی می شود. توجه داشته باشید که در این مرحله تمامی قطعات سالم نیز برای شستشو آماده می شوند. شستشوی قطعات داخل گیربکس کار بسیار تخصصی است که باید توسط متخصص انجام شود. زیرا این قطعات نباید با آب و بنزین تماس داشته باشند و برای شستشوی کامل از تمهیدات خاصی استفاده می شود.

لوازم یدکی لازم برای تعمیر گیربکس اتوماتیک توسط مجموعه یا مشتری تهیه می شود. پس از تحویل قطعات صحیح، تمام قطعات روغن کاری شده و در محفظه گیربکس قرار می گیرند. لازم به ذکر است برای کاهش هزینه های آتی بازگشایی گیربکس هیوندای، مواد مصرفی مانند فیلترها و روغن گیربکس نیز تعویض می شود.

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *