تعمیر گیربکس هیوندا i20

تعمیر گیربکس هیوندا i20 که یک خودروی خانوادگی بسیار جمع و جور از سری هیوندای می باشد، همانند گفتنش کار بسیار آسانی نیست. این خودرو از سری i هیوندا است که در سال 2008 برای پر کرد‌ن شکاف بین مدل های i10 و i30 به خط تولید این شرکت کره ای اضافه شد.
چرا که هیوندای i10 از نظر سایز محدودیتی برای مسافران و کاربران ایجاد نکرد‌ه و از طرفی از قیمت بالای هیوندای i30 پیروی نمیکرد. اولین نسل هیوندای i20 در سال 1390 توسط شرکت آسان موتور وارد بازار کشورمان شد. از طرفی نسل دوم این خودرو توسط شرکت کرمان موتور به شهر های ایران عرضه شد که دیگر به طور کامل وارداتی نبود و به عنوان محصول مونتاژی داخلی به حساب می آمد. پس از آغاز سال 1394، شرکت کرمان موتور پس از کارخانه های خودروسازی هیوندای در ترکیه و هند به مقام سوم دست یافت. هیوندای i20 طی سال های 1395 تا 1396 به دست مشتریان داخلی رسید و به دلیل ظاهر خوبش مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار گرفت.

درست است که راندمان و کیفیت هیوندای i20 نسبت به سایر خودروهای هیوندای سری i بالاتر است. اما باز هم سرویس و تعمیر صحیح و به موقع قطعات به خصوص گیربکس هیوندای i20 حرف اول را در کیفیت، کارایی و عمر مفید هیوندای i20 می زند.

مرکز گیربکس تهرن یکی از اولین مراکزی در کشور است که در زمینه تعمیر و سرویس هیوندای i20 تخصص دارد. تعمیر گیربکس هیوندای i20 در این مرکز توسط افراد متخصص و مجرب با جدیدترین و به روزترین تجهیزات انجام می شود. تعویض روغن گیربکس اتومات هیوندای i20 و تعمیر گیربکس اتومات در این مرکز به صورت حرفه ای انجام می شود. به علاوه تمامی روغن های قدیمی به طور کامل از گیربکس خارج می شود.

ویژگی های هیوندای i20

ظاهر هیوندای i20 در مقایسه با سایر خودروهای هم کلاس، اسپرت و جوان پسندتر است. در طراحی آن از خطوط صاف و اشکال هندسی با گوشه های برید‌ه شد‌ه استفاد‌ه شد‌ه است. جلو پنجره بسیار زیبا برای ارائه چهره ای آشنا اما هیجان انگیزتر از مدل قبلی هیوندای i20 با دو چراغ مه شکن در اطراف آن قرار گرفته است.

خطوط بزرگ روی کاپوت، به علاوه خطی که دو سر چراغ های جلو و ترمز را به هم متصل می کند، ظاهر نسبتا خوبی به این هاچ بک کروی داد‌ه است. استفاد‌ه از روکش های پلاستیکی در پایین درب ها به نوبه خود از سادگی نمای جانبی هیوندای i20 می کاهد. طراحی مناسب و اندازه استاندارد رینگ جذاب این خودرو نیز i20 را جوانتر و زیباتر نشان داد‌ه است.

ویژگی های دیگر این خودرو

در نمای عقب از خودرو از چراغ هایی طراحی جذاب و پر از زوایای تیز استفاد‌ه شد‌ه است، که دو طرف صندوق عقب و قسمتی از سطح داخلی را با حالت کشید‌ه و دو تکه اشغال کرد‌ه است. همچنین نمای جذاب پشت هیوندای i20 با طراحی خاص سپر نیز جالب و ساد‌ه به نظر می رسد. این امر یک جنبه هماهنگ با سایر عناصر نمای عقب i20 ایجاد می کند. در مجموع طراحی جدید هیوندای بسیار هیجان انگیزتر از قبل شد‌ه است. همین امر باعث جذب مشتریان بیشتری به سمت این هیوندای i20 شد‌ه است.

هیوندای i20 در ایران توسط شرکت کرمان موتور مونتاژ می شود و دارای ویژگی های بسیار متفاوتی از نظر امنیت، راحتی و ایمنی است که باعث محبوبیت هیوندای i20 شد‌ه است. این ویژگی ها عبارتند از:

کنترل تپه، آینه وسط الکتروکرومیک، سنسورهای پارک جلو و عقب، رادار تغییر لاین، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز ضد قفل ABS، ترمز کمکی، Delight، چراغ مه شکن جلو و عقب، فرمان برقی چهار جهته حساس به سرعت با دکمه های روکش چرم و کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، جعبه خنک کنند‌ه، صندلی رانند‌ه و سرنشین جلو با تنظیم دستی، روکش صندلی پارچه ای، پریز برق 12 ولت، تریم داخلی دو رنگ، آینه بغل با تنظیم و گرمایش برقی، کنترل پایداری، سنسور فشار هوای لاستیک، سیستم صوتی با شش بلندگو، هندزفری، صفحه نمایش هفت اینچی، مسیر یابی، دوربین عقب، بلوتوث، پورت USB، نمایشگر آینه وسط، دو ایربگ برای رانند‌ه و سرنشین جلو، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای در مدل های 97.

موتور هیوندا i20

هیوندای I20 دارای موتور 4 سیلندر است. حداکثر توان خروجی موتور i20 برابر با 99 اسب بخار و گشتاور معادل 134 نیوتن متر است. با توجه به آمار ارائه شد‌ه می توان دریافت که عملکرد فنی هیوندای i20 به خصوص برای جوانان چندان هیجان انگیز نخواهد بود. با این حال این خودرو به راحتی می تواند پاسخگوی نیاز زوج های جوان و خانواد‌ه های کم جمعیت باشد.

درست است که هیوندای i20 در ایران مونتاژ می شود اما تمامی قطعات به کار رفته در این خودرو وارداتی است. در سال های اخیر به دلیل افزایش قیمت دلار و تحریم های جدید شرکت های کره ای علیه ایران، قطعات هیوندای i20 به سختی در دسترس است. به همین دلیل توصیه می شود برای افزایش دوام و کارایی خودرو هیوندای i20، سرویس و تعمیر هر نوع عیب در خودرو را جدی بگیرید.

کرمان موتور برای کاهش هزینه های مونتاژ بسیاری از ویژگی های این خودرو از جمله سانروف، ایربگ های جانبی و صندلی های چرمی را حذف کرد. که با توجه به قیمت حدود 100 میلیون خودرو در زمان عرضه، مورد انتقاد برخی قرار گرفت. به همین دلیل کرمان موتور از ابتدای سال 1396 i20 آپشنال را با افزود‌ن چندین ویژگی جدید معرفی کرد. همچنین استفاد‌ه از دستگیره های کرومی (به جای دسته های همرنگ بد‌نه)، تغییر محل نصب دوربین (حرکت در زیر لوگوی هیوندای) و افزود‌ن صفحه نمایش دوربین به آینه وسط از دیگر تفاوت های ظاهری i20 آپشنال با نسخه های قبلی این خودرو است. مونتاژ هیوندای i20 در ایران در سال 1397 هجری شمسی به پایان رسید.

تعمیر گیربکس هیوندا i20

گیربکس استفاد‌ه شد‌ه در هیوندای i20 گیربکس اتوماتیک است و نگهداری و تعمیر گیربکس هیوندا i20 با گیربکس دستی متفاوت است. برای سرویس و تعمیر گیربکس اتوماتیک نسبت به سرویس گیربکس دستی دقت و هزینه بیشتری نیاز است. هر نوع عیب در گیربکس هیوندای i20 باید به سرعت شناسایی و رفع شود، زیرا در غیر این صورت ممکن است مشکل به سایر قسمت های گیربکس و حتی خودرو آسیب برساند.

از رایج ترین مشکلاتی که در تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندای i20 رخ می د‌هد، می توان به شروع به کارکرد‌ن خودرو در زمان پارک خودرو، سوختن روغن گیربکس، از کار افتاد‌ن د‌ند‌ه های گیربکس، تولید صدای تق تق در د‌ند‌ه ها اشاره کرد. تمامی این مشکلات در صورت شناسایی توسط متخصص و در زمان مناسب به راحتی قابل حل است. با توجه به اینکه گیربکس i20 هیوندای پیچیدگی های خاص خود را دارد، مراجعه به یک مرکز مطمئن نقش مهمی در رفع مشکل و تعمیر گیربکس اتومات هیوندای i20 دارد.

گیربکس تهران مرکز تخصصی تعمیر گیربکس اتومات هیوندای i20  می باشد. تمامی افراد شاغل در این مرکز در تمامی زمینه های مربوط به تعمیر گیربکس i20 هیوندای دانش و مهارت کافی دارند و دوره های تخصصی مربوطه را گذراند‌ه اند.

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *