در این مقاله برخی از مشکلات گیربکس های اتومات و تعمیر گیربکس هیوندا کوپه HD بیان شده است. حل این مشکلات باعث افزایش رضایت مشتری می شود. تعمیر گیربکس هیوندا کوپه HD اگرچه قیمت بالایی دارد، اما از نظر اقتصادی خودروی قابل قبولی است و در بلندمدت می تواند به صرفه باشد. طراحی خاص و جوان پسند این کوپه، این خودرو را به خودرویی خانوادگی تبدیل کرده است که آرامش را برای سرنشینان به ارمغان بیاورد. موتور آن نسبتا مناسب است، اما نمی توان قدرت آن را به عنوان یک کوپه اسپرت نادیده گرفت.

مشکلات رایج در گیربکس های اتوماتیک هیوندای کوپه

نشت روغن گیربکس اتومات این خودرو

گیربکس های اتوماتیک به گونه ای طراحی شد‌ه اند که تعویض دنده کسری از ثانیه طول می کشد. اما اگر در تعویض دنده با تاخیر مواجه شدید، ممکن است به دلیل نشت روغن گیربکس باشد. در اینجا شما نیاز به تعمیر گیربکس هیوندا کوپه HD خود دارید.

کاهش قدرت خودرو و تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

در صورت پایین بودن سطح روغن گیربکس اتوماتیک یا نشتی، احتمال افت برق خودرو زیاد است. در صورت مشاهده چنین مشکلی حتما روغن گیربکس را تعویض کنید.

روشن شدن چراغ چک موتور

یکی از دلایل روشن شدن چراغ چک موتور شما مشکل گیربکس است. سنسورهای داخل خودرو در صورت بروز مشکل به کامپیوتر خودرو اطلاع می دهند. در اینجا باید سریعا اقدام به تعمیر گیربکس هیوندا کوپه HD کنید.

بوی روغن سوخته در گیربکس

در صورت استشمام بوی روغن سوخته باید سریعا مشکل را تشخیص داد‌ه و رفع کنید. دلیل بوی سوختگی گرم شدن بیش از حد روغن گیربکس است. روغن گیربکس کثیف باعث می شود که فرآیند روغن دهی در سیستم انتقال قدرت هیوندای کوپه ضعیف شود و به گیربکس آسیب برسد.

مشکل در تعویض دنده

اگر ماشین شما هنگام تعویض دنده متوقف می شود، دلیل آن مربوط به کلاچ است، اما اگر تعویض دنده مشکل باشد، نشانه مشکل گیربکس است.

نشت روغن گیربکس

نشتی یکی از عوامل بروز مشکلات گیربکس است و باید سریعا این مشکل برطرف شود زیرا در صورت ادامه نشتی به سیستم گیربکس خودرو شما آسیب جدی وارد می کند. رنگ روغن گیربکس قرمز و شفاف است که اگر رنگ آن تیره است باید آن را تعویض کنید.

شنیدن صدای زوزه از گیربکس

در صورت شنیدن زوزه یا خش خش یا صدای غیرعادی از گیربکس، سریعاً به تعمیرگاه مجرب مراجعه کنید. اگر گیربکس های اتوماتیک به طور ناگهانی به سرعت آزاد رفت، گیریکس خودروی شما نقص دارد.

صدای عجیب در حالت خاموش

اگر هنگام خاموش شدن خودرو صداهای عجیبی می شنوید، مشکل ناشی از کم بودن روغن گیربکس یا کثیف بودن آن یا قطعات فرسود‌ه مانند بلبرینگ یا زنجیر چرخ دنده عقب است.

عدم تشخیص دنده عقب یا حالت D خودرو

یکی از رایج ترین دلایلی که خودروی اتوماتیک به دنده عقب نمی رود، مشکل در گیربکس اتوماتیک است. زیرا گیربکس دنده عقب یا جلو خودرو را تشخیص نمی دهد. همانطور که حالت P گیربکس ممکن است در بعضی مواقع تشخیص داد‌ه نشود، همین امر می تواند در دنده عقب و جلو اتفاق بیفتد. در صورت نقص گیربکس اتوماتیک، ممکن است قطعات دیگری به جز سلکتور دچار مشکل شوند. اما رایج ترین قسمت انتخابگر دنده است که نیاز به تعویض دارد.

تعمیر گیربکس هیوندا کوپه HD

حالت اضطراری

تغییر حالت اضطراری یکی از رایج ترین مشکلات گیربکس های اتوماتیک است. در این حالت خودرو در یک دنده خاص (معمولاً سوم) قرار دارد و این وضعیت به هیچ وجه تغییر نمی کند.

در خودروهایی با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه خشک، این مشکل می تواند به دلیل گرم شدن بیش از حد گیربکس در شرایطی مانند ترافیک رخ دهد که با استراحت کمی به گیربکس می توان آن را برطرف کرد. اما در انواع دیگر گیربکس ها بهتر است به تعمیرگاه مجاز خودرو خود مراجعه کنید.

تعمیر گیربکس هیوندا کوپه HD به طور کلی دلایل متعددی دارد که یکی از آنها گرفتگی بیش از حد فیلتر گیربکس است. این امر باعث خوردگی پمپ هیدرولیک گیربکس و کاهش شدید فشار گشتاور مبدل روغن می شود.

ساعت گیربکس اتوماتیک

ساعت گیربکس را می توان هوش مصنوعی دانست که تمامی فعالیت های گیربکس را کنترل می کند. این قسمت از قطعات کوچک دیگری مانند شیر و کانال روغن تشکیل شد‌ه است. در واقع این قطعه فشار روغن داخل گیربکس را تنظیم می کند و حالت سرور، توربین و تعویض دنده را در بهترین حالت ممکن قرار می دهد.

گاهی اوقات ممکن است ساعت گیربکس هیوندا کوپه HD از تنظیم خارج شود و متوجه شوید که گیربکس اتوماتیک خودروی شما نمی تواند کارآمد باشد. از جمله مشکلاتی که در هنگام خراب شدن ساعت گیربکس و تعمیر گیربکس هیوندا کوپه HD ایجاد می شود می توان به تعویض اشتباه دند‌‌ه، شل بودن دند‌‌ه ها و ترک خوردن گیربکس اشار‌ه کرد. در حالی که تمامی این مشکلات با یک تنظیم ساده ساعت گیربکس قابل حل است.

تعمیر گیربکس هیوندا کوپه HD

با توجه به اینکه ممکن است در مواقعی فکر کنید که گیربکس اتومات خودرو شما خراب است، خرابی مربوط به سایر قطعات مانند سیم کشی باشد، قبل از تعمیر خودرو باید تمامی تعمیرات و تغییرات انجام شد‌ه را به مرکز اطلاع دهید.

می توانید تصور کنید که برای تعمیر گیربکس اتومات مجبور نیستید آن را باز کنید. اما برای هر تعمیری در این قسمت باید گیربکس اتومات به طور کامل از خودرو جدا شود. برای تعمیر گیربکس اتوماتیک مراحلی وجود دارد که اولین قدم باز کردن کامل جلوی خودروی گیربکس هیوندا کوپه HD است. زیرا تنها در این صورت جرثقیل یا جک ماشین می تواند گیربکس را جدا کند.

بعد از خارج کردن گیربکس از ماشین نوبت به باز کردن آن می رسد. در این مرحله تمامی قطعات از گیربکس خارج شد‌ه و بررسی می شود. توجه داشته باشید که در این مرحله تمامی قطعات سالم نیز برای شستشو آماد‌ه می شوند. شستشوی قطعات داخل گیربکس کار بسیار تخصصی است که باید توسط متخصص انجام شود. زیرا این قطعات نباید با آب و بنزین تماس داشته باشند و برای شستشوی کامل از تمهیدات خاصی استفاده می شود.

لوازم یدکی لازم برای تعمیر گیربکس اتوماتیک توسط مجموعه یا مشتری تهیه می شود. پس از تحویل قطعات صحیح، تمام قطعات روغن کاری شد‌ه و در محفظه گیربکس قرار می گیرند. لازم به ذکر است برای کاهش هزینه های آتی بازگشایی گیربکس هیوندا کوپه HD، مواد مصرفی مانند فیلترها و روغن گیربکس نیز تعویض می شود.

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *