در این بخش قصد داریم در مورد تعمیر گیربکس اتوماتیک  هیوندای توسان اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم که ممکن است کمکتان کند. هیوندای توسان در دو مدل گیربکس اتومات و گیربکس دستی تولید می شود. خودروهای اتوماتیک بیشتر از گیربکس های دستی محبوب هستند. اما به دلیل سیستم پیچیده ی گیربکس هیوندای توسان، لازم است از خودرو به درستی استفاده شود تا عمر گیربکس توسان افزایش یابد. اگر ایرادی در کارکرد خودرو وجود داشته باشد باعث ایجاد مشکل در حرکت خودرو می شود.

رانندگی با ماشین اتوماتیک ایده آل است زیرا شما را از نگه داشتن کلاچ و عدم نیاز به تعویض مکرر دنده، به خصوص در هنگام ترافیک، رها می کند. همچنین برعکس ابزارهای دستی نیاز به نگهداری کمتری دارند. اما این بدان معنا نیست که آنها کاملاً بدون تعمیر و خرابی هستند.

تعویض روغن، فیلتر و سرویس های دوره ای گیربکس، رانندگی صحیح و افزایش آگاهی از عملکرد گیربکس از دلایل اصلی افزایش عمر گیربکس اتومات هیوندای توسان است. تا زمانی که حتی با تعمیر جعبه دیگر نتوانید به عملکرد مورد نظر برای جعبه دست پیدا کنید و مجبور به خرید جعبه جایگزین شوید. اولین قدم برای خرید گیربکس اتومات، یافتن یک فروشگاه معتبر با تجربه و تخصص کافی در زمینه واردات و توزیع گیربکس اتومات است. همچنین توجه داشته باشید که مرکز قابل اعتمادی که برای تعمیر و خرید گیربکس اتومات خود انتخاب می کنید می تواند اطلاعات و مشاوره های مفیدی در مورد گیربکس اتومات به شما ارائه دهد، زیرا آگاهی از گیربکس برای راحتی انتخاب شما مهم است.

گیربکس اتوماتیک هیوندای توسان

هیوندای توسان یکی از محبوب ترین خودروهای شاسی بلند در بازار ایران است. در سال 1393، 50 هزار و 289 دستگاه خودروی سواری به کشورمان وارد شد که 57 درصد آن خودروهای شاسی بلند بوده است. نکته مهم اینجاست که امسال 2850 دستگاه خودروی هیوندای توسان وارد کشور شد که 10 درصد کل خودروهای شاسی بلند وارداتی به ایران را شامل می شود.

تلفظ صحیح نام این خودرو توسان است که در صحرای آریزونا در آمریکاست. سایر محصولات هیوندای مانند سوناتا و آزرا نام های منطقه ای در آمریکا هستند که بر روی محصولات این برند کره ای قرار گرفته اند. هدف آنها جذب مشتری در این کشور است و البته لازم به ذکر است که طراحان آمریکایی زیادی با این محصول کار کرد‌ه اند. اولین مدل توسان با کد ix35 در سال 2004 معرفی شد و با تولید همزمان در کره، هند، برزیل، چین، مصر، اوکراین و تایوان تا سال 2009 موفقیتی برای هیوندای به همراه داشت.

مشخصات فنی

مدل توسان وارداتی به ایران دارای موتور 2 لیتری است که 164 اسب بخار قدرت و 205 نیوتن متر گشتاور دارد.

این زمانی است که نسل قبل در کشورمان با موتور 2.4 لیتری 182 اسب بخاری به فروش می رسید. البته مدل جدید در سرعت 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 11.5 ثانیه است که نسبت به مدل قبلی کندتر است. از طرفی بهترین فضای داخلی را دارد و با میانگین مصرف سوخت 8.5 لیتر در 100 کیلومتر کمتر از یک لیتر مصرف می کند.

گیربکس تهران به دلیل دارا بودن امکانات تعمیرات اختصاصی گیرکس اتومات، علاوه بر تامین محصولات و قطعات هیوندای توسان در سراسر کشور، در صورت تمایل مشتریان عزیز و محترم، اقدام به نصب قطعات بومی نیز می کند.

گیربکس تهران با بکارگیری بهترین مهندسان و کارشناسان و با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا به صورت حرفه ای خدمات تمامی خودروهای هیوندای توسان را ارائه می دهد. شما می توانید با اطمینان خاطر و آسودگی خاطر بار گیربکس اتومات خود را از گیربکس تهران تعمیر کنید.

تعمیر گیربکس هیوندای توسان

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک هیوندای توسان

نشانه های زیادی وجود دارد که نشان می دهد باید گیربکس هیوندای خود را تعمیر کنید. از تغییر صدای موتور تا صداهای زمزمه یا حتی نشت های ساده، باید سریع عمل کنید و گیربکس خود را تعمیر کنید. مشکلات گیربکس اغلب به راحتی قابل رفع هستند، اما می توانند با گذشت زمان پیچید‌ه شوند و به یک مشکل بزرگ تبدیل شوند. با توجه به تجربه ها و مشکلات مشابه آن طبق نشانه هایی که وجود دارد احتمال اینکه گیربکس شما به سرویس یا تعمیر نیاز داشته باشد هست.

در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر، سریعا خودرو خود را به تعمیرگاه برای تعمیر یا تعویض گیربکس اتوماتیک هیوندای توسان خود ببرید.

نشت روغن

در صورت مشاهد‌ه روغن، خودرو خود را به تعمیرگاه تخصصی هیوندای ببرید تا مشکل را تشخیص داد‌ه و از آسیب بیشتر جلوگیری شود.

ایجاد صدای عجیب

اگر هنگام پارک کردن صدای عجیبی شنیدید، ممکن است مشکل از گیربکس ماشین شما باشد. شنیدن صدای جیغ در هنگام حرکت خودرو به دلیل شکستن صفحه کلاچ، کمبود روغن و نرسیدن به کاسه است.

بوی سوختن

بوی سوختگی در خودرو ناشی از سوختن روغن است. این سوختن روغن میتواند نشان دهند‌ه ی نقص در گیربکس اتومات باشد.

خودرو هنگام توقف گیر می کند.

به طور کلی، خرابی گیربکس به دو دلیل رخ می دهد. یک خطای الکتریکی در مدار الکترونیکی گیربکس اتوماتیک، یا آسیب جدی به گیربکس است.

صدا هنگام تعویض دنده

صدا در هنگام جابجایی دنده ها در دنده های اتومات به دلیل نقص گیربکس اتفاق می افتد که دلیل اصلی آن اصطکاک گیربکس است و اغلب با صدا همراه است.

 چراغ موتور روشن شود.

روشن شدن چراغ خودروی هیوندا شما به دلایل زیادی رخ می دهد که مهمترین دلیل آنها مربوط به گیربکس و سیستمی است که نیرو را به موتور منتقل می کند.

همه موارد نشانه هایی هستند که به وضوح نشان می دهد شما باید به تعمیر گیربکس اتوماتیک و یا تعویض گیربکس اهمیت دهید و هرچه سریع تر اقدام کنید.

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *