تعمیر گیربکس هیوندای سانتافه

در این مقاله سعی بر این داریم که هیوندای سانتافه و تعمیر گیربکس هیوندای سانتافه را بررسی کنیم. هیوندای سانتافه به ویژه در نسخه دو چرخ متحرک با آپشن های فول، یک خودروی همه کاره واقعی به حساب می آید. از نظر کیفیت سواری و ارگونومی، کابین در وضعیت قابل قبولی نسبت به کلاس بدنه، دارای امکانات کافی در نسخه های فول و ایمنی خوبی است و تمامی این ویژگی های خوب را با ظاهری زیبا تزئین کرده است. علاوه بر این، سانتافه کارکرده در بازار در مقایسه با بسیاری از رقبای خود عملکرد بسیار خوبی دارد و یکی از معدود خودروهای گران قیمتی است که به آسانی می توان آن را به پول نقد تبدیل کرد.

مدل 7 نفره سانتافه این خودرو را به گزینه ای مناسب برای خانواده های پرجمعیت تبدیل کرده است. علاوه بر این، نسخه‌های با آپشن کامل با ویژگی‌هایی مانند کنترل کمبر، توزیع هوشمند گشتاور بین تمام چرخ‌ها و قفل الکترونیکی دیفرانسیل تکمیل شده است. البته این محصول به دلیل نداشتن شاسی مستقل و دنده کمکی صحیح و شرایط خاص لاستیک ها و ارتفاع سپر برای آفرود مناسب نیست. البته در بین تمام این مزایا، نقاط ضعفی مانند نقاط کور نسبی مخصوصاً برای رانندگی در شهرهای شلوغ مانند تهران دارد. شتاب معمولی در نمونه های 2.4 لیتری موجود در کشور، هندلینگ متوسط ​​و رضایت نه چندان زیاد وجود دارد. هنگام رانندگی شما باید با آنها مقابله کنید. علاوه بر این، سانتافه از نظر کیفیت مواد کابین و استهلاک قطعات فنی تا حدودی ضعیفتر از رقبای ژاپنی خود بود.

 

مشخصات هیوندای سانتافه

طبق قانون ممنوعیت واردات خودروهای لوکس، هیوندای سانتافه تنها با موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری خود اجازه ورود به بازار داخلی را داشت که به گفته بسیاری برای یک جثه بزرگ و یک خودروی بزرگ کافی نیست. البته معرفی مدل GDI کمی این ضعف را جبران کرد. زیرا راندمان بیشتر تزریق مستقیم سوخت نسبت به نسخه MPI منجر به بهبود قدرت و گشتاور شد. به طوری که موتور جدید با 188 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور واکنش بهتر به پدال گاز را نشان می دهد.

البته سیستم تزریق مستقیم سوخت به دلیل کیفیت پایین بنزین داخلی مشکلات خود را دارد اما با توجه به نیاز سانتافه به قدرت بیشتر می توان گفت که خرید این مدل ارزش بیشتری دارد. وظیفه انتقال نیرو به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک سپرده شد‌ه است که اگرچه از نظر سرعت و هوشمندی به رقبای ژاپنی و آلمانی نمی رسد اما می تواند رضایت شما را جلب کند. نتیجه همه این ها شتاب اولیه و میانگین مصرف سوخت است. در ضمن بد نیست اشاره کنیم که سانتافه تک دیفرانسیل به دلیل وزن کمتر کمی چابک تر و به صرفه تر است.

تعمیر گیربکس هیوندای سانتافه

 

گیربکس اتومات هیوندای سانتافه

گیربکس اتومات یکی از اجزای مهم و اساسی موتور این خودرو است. سرعت و قدرت تولید شد‌ه توسط موتور سانتافه توسط این قسمت قابل کنترل است. این گیربکس دارای ویژگی های زیادی است که در توضیحات این محصول به توضیح آنها می پردازیم.

ویژگی های گیربکس اتومات هیوندای سانتافه

گیربکس اتوماتیک سانتافه 7 و 8 سرعته6 و 7 سرعت رو به جلو می باشد و محل اهرم تعویض دنده اتوماتیک در کنسول وسط و پدال های پشت فرمان تعبیه شد‌ه است و گیربکس سانتافه از نوع ترونیک گیربکس اتوماتیک می باشد.

میزان روغن گیربکس سانتافه

گیربکس اتومات سانتافه دارای ظرفیت 7.1 تا 11 لیتر (بسته به حجم موتور) برای روغن گیربکس است. لازم به ذکر است که تمام این مقدار روغن قابل تعویض نیست زیرا باید مقداری از آن در گیربکس باقی بماند.

قطعات اصلی گیربکس اتوماتیک

  • مبدل گشتاور
  • کامپیوتر مرکزی
  • دنده های گیربکس اتوماتیک
  • شیر برقی

این چهار قطعه در گیربکس هیوندای سانتافه با هماهنگی خاصی با یکدیگر تعامل دارند. نحوه کار این گیربکس به این صورت است که موتور نیرو را دریافت می کند. این نیرو برای افزایش قدرت و سرعت در چرخ ها استفاده می شود. توجه داشته باشید که نوع گیربکس در گیربکس هیوندای سانتافه هیدرولیک است.

همانطور که میدانید در خودروهای اتومات از کلاچ استفاده نمی شود. بنابراین در این خودروها به جای کلاچ از قطعه ای به نام مبدل گشتاور استفاده می شود. کامپیوتر هوشمند با کمک سنسورهای روی گیربکس و موتور اطلاعاتی مانند موقعیت دریچه گاز، سرعت خودرو و سرعت موتور را دریافت می کند.

از طریق کامپیوتر مرکزی متوجه ایرادات و مشکلات خودرو یا گیربکس خواهید شد. ECU در صورت وجود نقص یا هر مشکلی در گیربکس اطلاع می دهد.

 

آیا خودمان می توانیم گیربکس اتوماتیک هیوندای سانتافه را تعمیر کنیم؟

در نظر داشته باشید که عملکرد گیربکس به شدت بر عملکرد کل خودرو تأثیر می گذارد. بنابراین توصیه می کنیم تعمیر گیربکس اتوماتیک را به یک تعمیرکار مجرب بسپارید. زیرا یک تکنسین سرویس در استفاده از تجربه گسترده خود برای تشخیص صحیح مشکل گیربکس اتومات شما و تعمیر گیربکس اتومات به صورت صحیح ماهر است.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک چقدر است؟

قیمت تعمیر گیربکس بسته به علت ایراد در گیربکس خودروی شما متفاوت است. برآورد هزینه پس از مشخص شدن علت ایراد و میزان خرابی گیربکس و قطعات معیوب انجام می شود. برای اطلاع از جزئیات دقیق، حتما به صورت حضوری برای تست و عیب یابی رایگان به تعمیرگاه مراجعه کنید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک سانتافه به عنوان خودروی خارجی که دارای گیربکس اتومات می باشد، نیاز به تخصص و تجهیزات کارآمد دارد که در کارگاه های پیشرو و مجهزی مانند گیربکس تهران وجود دارد. این خودرو محصول شرکت هیوندای است که در مدل های مختلفی تولید می شود. شرکت های هیوندای و کیا متعلق به کره جنوبی و زیرمجموعه های یک شرکت مادر هستند. به همین دلیل بسیاری از محصولات این دو شرکت از نظر قطعات داخلی به خصوص گیربکس مشابه بوده و روش های عیب یابی و تعمیر آنها نیز بسیار شبیه به یکدیگر است. یکی از مواردی که باعث خرابی های متعدد گیربکس سانتافه می شود و شاید باعث تعمیر و تعویض گیربکس شود، خرابی ساعت گیربکس این خودرو است. وقتی ساعت گیربکس سانتافه می شکند، گیربکس این خودرو در یک دنده که معمولا دنده سوم است گیر می کند.

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *