تعمیر گیربکس هیوندا سوناتا

تعمیر گیربکس اتوماتیک نسبت به گیربکس های دنده ای حساس تر است و در صورت عدم استفاده صحیح ممکن است دچار استهلاک بالایی شود. تعمیر گیربکس هیوندا سوناتا به دلیل مشکلاتی که در گیربکس های اتوماتیک به وجود می آید با گیربکس های دستی متفاوت است و تعمیر این گیربکس اتوماتیک نیاز به تخصص بالایی دارد.

عدم تعویض دنده، ضربه، نداشتن گاز کافی و سکون از جمله مشکلات رایج این نوع گیربکس است. توجه داشته باشید که تعمیرات گیربکس اتوماتیک باید توسط افراد مجاز و متخصص در این زمینه انجام شود در غیر این صورت ممکن است آسیب های جدی به قسمت های مختلف گیربکس وارد شود.

با توجه به افزایش و نوسان قیمت قطعات و همچنین تفاوت هزینه تحویل قطعات برای گیربکس های مختلف نمی توان قیمت دقیقی برای تعمیر و تعویض گیربکس اتومات ارائه داد. به همین ترتیب، میزان و نوع آسیب نیز می تواند بر برآورد هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک تأثیر بگذارد. زمانی که برای تعمیر آسیب های گیربکس خود از مجموعه ما بازدید می کنید، کارشناسان هزینه تقریبی تعمیر گیربکس را به شما می گویند و نیازی نیست نگران هزینه های غیرعادی باشید.

دیسک و صفحه از جمله لوازم مصرفی و لوازم خودرو هستند که در گیربکس اتومات استفاده می شوند. در سایر گیربکس های اتوماتیک چنین چیزی وجود ندارد و این به دلیل مکانیسم متفاوت این گیربکس ها است.

تعمیر گیربکس هیوندا سوناتا

عدم توقف خودرو در حالت P

یکی از مشکلات رایجی که در خودروهای دنده اتوماتیک رخ می دهد عدم تشخیص حالت P و توقف خودرو است که در صورت بروز این مشکل موارد مختلفی باید بررسی شود. اما شایع ترین علت این مشکل نقص گیربکس است. برای رفع این مشکل باید این قطعه با قطعه اصلی و سالم تعویض شود.

عدم تشخیص دنده عقب خودرو یا حالت D

یکی از رایج‌ترین دلایلی که خودروی اتوماتیک به عقب نمی‌رود، زمانی است که به تعمیر گیربکس اتوماتیک روی می‌آورید زیرا گیربکس تشخیص نمی‌دهد خودرو در دنده عقب است یا جلو. همانطور که موقعیت P انتقال ممکن است گاهی اوقات تشخیص داده نشود، همین امر می تواند در معکوس و جلو اتفاق بیفتد. در این صورت ممکن است قطعاتی غیر از سلکتور دچار مشکل شوند. اما رایج ترین قسمت انتخابگر دنده است که نیاز به تعمیر و تعویض گیربکس دارد.

حالت اضطراری هنگام رانندگی و تعویض دنده

تمام شدن روغن در گیربکس های اتوماتیک می تواند بسیار آزاردهنده باشد. عوامل مختلفی از جمله خرابی سنسورهای گیربکس، نبود روغن در گیربکس، کثیفی فیلتر، خرابی دیسک کلاچ، خرابی ساعت گیربکس، خرابی برق گیربکس می تواند در بروز این خرابی موثر باشد. آسیب به صفحات حاوی آزبست باعث می شود به حالت اضطراری بروید.

به طور کلی حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها گرفتگی بیش از حد فیلتر گیربکس است. این امر باعث خوردگی پمپ هیدرولیک گیربکس و کاهش شدید فشار گشتاور مبدل روغن می شود.

دلیل لرزش در گیربکس اتوماتیک در حالت ها و دنده های مختلف

لرزش گیربکس اتوماتیک در حالت های مختلف انجام می شود. به عنوان مثال، این لرزش ممکن است در هنگام تعویض دنده باشد. همچنین ممکن است لرزش را فقط هنگام بالا بردن دنده احساس کنید. همه این حالت ها نشانه خرابی قطعات مختلف است. خرابی شیر روغن، فیلترهای کثیف و شل بودن اتصالات گیربکس می تواند از عوامل موثر در ایجاد این مشکل و نشانه نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک باشد.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

در برخی موارد به روغن گیربکس روغن واکازینو نیز گفته می شود. یکی از مواردی که در تعویض روغن گیربکس اتوماتیک باید به آن توجه کنید این است که در زمان تعمیر گیربکس ممکن است نیاز به تعویض روغن گیربکس خودرو داشته باشید. در این صورت باید از روغن گیربکس توصیه شد‌ه توسط شرکت برای وسیله نقلیه خود استفاده کنید.

تعمیر گیربکس هیوندا سوناتا

اصولاً در صورتی که گیربکس نیاز به تعمیر نداشته باشد روغن با دستگاه تعویض می شود اما اگر گیربکس بنا به دلایلی باز باشد این کار مراحل متفاوتی نسبت به روش قبلی خواهد داشت. اگر اخیراً روغن گیربکس خود را تعویض نکرده اید و گیربکس خودروی شما نیاز به تعمیر دارد، پیشنهاد می کنیم روغن گیربکس را بعد از تعمیر تعویض کنید. زیرا گیربکس آسیب دید‌ه می تواند براده های آهن تولید کند. این تراشه ها می توانند گیربکس تازه تعمیر شد‌ه را دوباره خراب کنند.

آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک

با توجه به اینکه ممکن است فکر کنید که گیربکس اتوماتیک خودرو شما آسیب دید‌ه است، خرابی مربوط به سایر قطعات مانند سیم کشی است، قبل از تعمیر خودرو باید تمامی تعمیرات و تغییرات انجام شد‌ه را به مرکز اطلاع دهید.

می توانید تصور کنید که برای تعمیر گیربکس مجبور نیستید آن را باز کنید. اما برای هر تعمیری در این قسمت باید گیربکس به طور کامل از خودرو خارج شود. تعمیر گیربکس اتوماتیک مراحلی دارد که اولین مرحله آن باز کردن کامل جلوی خودرو است. زیرا تنها در این صورت جرثقیل یا جک ماشین می تواند گیربکس را جدا کند.

تعمیر گیربکس هیوندا سوناتا

گیربکس اتوماتیک در خودرو هیوندا سوناتا استفاده می شود. گیربکس اتوماتیک هیوندا سوناتا از نوع سیاره ای است. در چنین سیستمی از چرخ دنده های خورشیدی سیاره ای برای انتقال نیرو استفاده می شود. این نوع گیربکس دارای سیستم کنترل الکترونیکی و سیستم کلاچ هیدرولیک اتوماتیک می باشد.

گیربکس استفاده شد‌ه در خودروی هیوندا سوناتا چهار سرعته است. تفاوت این گیربکس با گیربکس خودروهای دنده ای در چینش دنده است. همچنین گیربکس های استفاده شد‌ه در این خودروها استهلاک بسیار بالایی دارند و در بسیاری از مواقع مالک خودرو مجبور است کل گیربکس خودروی خود را تعویض کند. این در حالی است که خودروی هیوندا سوناتا به هیچ وجه با چنین مشکلاتی مواجه نیست و در صورت استفاده صحیح و تعویض به موقع روغن و فیلتر گیربکس به هیچ وجه مشکلی پیش نخواهد آمد.

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *