تعمیر گیربکس مزدا نیو

‌گیربکس اتومات که در زبان فارسی معادل جعبه دنده هستند. ماشین هایی هستند که بعد از موتور در تجهیزات صنعتی قرار می گیرند و با کم و زیاد کردن نسبت توسط مکانیزم داخل گیربکس اتومات می توان گشتاور مورد نظر را از دستگاه به دست آورد.
گیربکس اتومات بین درایو و محرک قرار می گیرند و در انواع مختلفی ساخته می شوند.

گیربکس دنده ساده

این گیربکس ها با دنده ساده و با ابعاد مختلف دارای بالاترین کیفیت در شرکت می باشد و ساده ترین سیستم درگیری موازی دو محوره با استفاده از چرخ دنده های ساده امکان پذیر است که در امتداد محور شفت کاملا موازی بوده و بهترین استفاده را در گیربکس اتومات خودرو دارد. ابزار مانند ماشین تراش و آسیاب و غیره انتقال نیرو دنده های ساده سطحی و خطی است.

گیربکس چرخ دنده

گیربکس با چرخ دنده به منظور کاهش نیروی محوری وارد بر محور چرخ دنده و چرخ دنده های مارپیچ و همچنین افزایش میزان گشتاور انتقالی، چرخ دنده های مارپیچ متقابلاً به عنوان پایه استفاده می شوند. این نوع چرخ دند‌ه ها در جعبه کاهش توان بالا مانند آسیاب سیمان – ورودی خط فولادی و مواردی از این قبیل استفاده می شود ساخته شد‌ه است.
تعمیر گیربکس مزدا نیو

گیربکس با چرخنده های مارپیچ

هنگامی که هر دو محور ورودی و خروجی در یک فضا محدود می شوند، در مواردی که سرعت کاهش سرعت زیاد است و امتدادی وجود ندارد، از گیربکس های حلزونی VF و گیربکس های هیبریدی VF/VF استفاده می شود که از چرخ دنده حلزونی و مارپیچ استفاده می کنند.

گیربکس دنده خورشیدی

گیربکس با دنده خورشیدی امروزه از این نوع دنده ها در صنایع سبک و سنگین برای کاهش یا افزایش سرعت در صورت ضریب تبدیل بالا و قدرت های بسیار بالا در فضاهای محدود و راندمان بالای گیربکس استفاده می شود. چرخ دنده های خورشیدی با قابلیت استفاده در دورهای بالا و توان های بالا از پربازده ترین چرخ دنده ها در صنایع مدرن هستند. این نوع گیربکس ها همراه با دنده ها نیز در شرکت سهندور به صورت تک مرحله ای و دو مرحله ای طراحی و تولید می شوند.

گیربکس فن خنک کننده

گیربکس فن برج خنک کننده (برج خنک کننده) در صنایعی که نیاز به استفاده از فن های خنک کننده آبی و کاهش گرمای چرخه تولید انرژی است، برای تامین سیکل مورد نیاز برای خنک سازی کافی، از گیربکس های مخصوصی به نام گیربکس فن برج خنک کننده استفاده می شود که شرکت تولیدی سهندوری یکی از آن ها می باشد.
تعمیر گیربکس مزدا نیو

مزدا نیو

شرکت مزدا موتور یک شرکت خودروسازی چندملیتی ژاپنی است که در سال 1920 توسط جوجیرو ماتسودا تأسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در آکای هیروشیما ژاپن واقع شد‌ه است. مزدا یکی از خودروهای پرطرفدار بازار ایران محسوب می شود که در چند سال گذشته همواره در بهترین رتبه های کیفی قرار داشته است.
همانطور که می دانید هر خودرویی برای حرکت به یک مولد برق و یک عامل انتقال نیاز دارد و مولد برق در خودروها موتور است. گیربکس اتومات مزدا نیرو را از موتور خودرو دریافت کرده و به صورت افزایش قدرت یا سرعت به دیفرانسیل و چرخ ها منتقل می کند. عواملی که سرعت و جهت چرخش شفت خروجی گیربکس اتومات مزدا را تعیین می کنند.
  • تعیین وضعیت اهرم (دنده گیربکس اتوماتیک)، توسط راننده
  • میزان و کیفیت فشار دادن پدال گاز
  • سرعت موتور و سرعت خودرو

مشکلات و تعمیر گیربکس مزدا نیو

علائم مربوط به مشکلات گیربکس اتومات مزدا شناسایی مشکلات مکانیکی خودرو برای کسانی که تجربه ای ندارند یا نمی توانند سیگنال های غیرعادی را شناسایی کنند، ممکن است دشوار یا حتی غیرممکن باشد. اگر گیربکس اتومات مزدا مشکل داشته باشد، عملکرد آن نیز دچار مشکل می شود. در ادامه چند هشدار مهم گیربکس اتوماتیک مزدا را بررسی می کنیم که به هیچ عنوان نباید از آنها چشم پوشی کنید.
تعمیر گیربکس مزدا نیو

چراغ AT روشن است

چراغ AT اولین علامتی است که نشان می دهد گیربکس ماشین شما مشکل دارد و خوب کار نمی کند. اگرچه این چراغ ها در مورد مسائل مکانیکی مختلف به ما هشدار می دهند، اما می توانند در تشخیص اولیه مشکلات و تعمیر گیربکس اتومات مزدا نیز به ما کمک کنند. خودروهای مزدا به چندین سنسور مجهز هستند که می توانند سیگنال ها را به کامپیوتر داخلی ارسال کنند. همچنین این سنسورها خودرو را از هرگونه فعالیت غیرعادی در گیربکس اتوماتیک مزدا مطلع می کنند. اما گاهی اوقات ممکن است این سنسورها با مشکل مواجه شوند و سیگنال های اشتباه را تشخیص دهند. بنابراین، شما باید چراغ AT را بررسی کنید. در برخی موارد صداهایی که از گیربکس می شنوید می تواند ناشی از مشکل روغن گیربکس اتوماتیک مزدا باشد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

احساس لرزش در خودرو

در این حالت گیربکس اتومات مزدا هنگام تعویض دنده به دنده دیگر به نرمی کار نمی کند. این علائم ممکن است در ابتدا بی اهمیت و نادیده به نظر برسند اما بهتر است در ابتدا به آن توجه کنید زیرا با گذشت زمان با مشکلات جدی تری مواجه خواهید شد. در صورت عدم بررسی گیربکس، دنده های خودرو آسیب دید‌ه و رانندگی را برای شما دشوارتر می کند. برای جلوگیری از مشکلات در صورت بروز یکی از عوامل میتوانید برای تعمیر یا سرویس گیربکس اتومات خودروی خود اقدام کنید.

بوی سوختگی

سوختگی یا هر نوع بوی غیرعادی می تواند نشان دهنده مشکل در گیربکس اتوماتیک مزدا باشد. چنین بویی بیش از هر چیز به اندازه و کیفیت روغن گیربکس بستگی دارد. در واقع این بو به ما هشدار می دهد که اجزای گیربکس اتوماتیک به درستی روغن کاری نشد‌ه اند. گیربکس اتوماتیک مزدا برای عملکرد خوب در دمای مناسب به روغن نیاز دارد. اگر مایع گیربکس کافی نباشد باعث اصطکاک بین قطعات (اجزا و چرخ دنده ها با یکدیگر) شد‌ه و این گیربکس بیش از حد گرم می شود. به همین دلیل بوی روغن سوخته را احساس خواهید کرد که برای تعویض روغن گیربکس اتومات خودروی خود اقدام کنید.

ماشین در هنگام دور زدن صدا ایجاد می کند.

اگر خودرو در حالت نول صدا می دهد، معمولاً به دلیل مشکل در گیربکس است. گاهی اوقات تعویض روغن گیربکس اتومات می تواند مشکل را حل کند. اما اگر در حالت بیکار همچنان صداهایی شنید‌ه می شود، ممکن است قطعات گیربکس (دنده ها و …) فرسوده شد‌‌ه باشند. پس حتما برای سرویس گیربکس اتومات خودرو خود را به یک مکانیک حاذق و حرفه ای بسپارید تا این مشکل را برای شما برطرف کند.
بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *