تعمیر گیربکس ال 90

گیربکس یکی از اجزای اصلی وسایل نقلیه است. ارزش آن به حدی است که می توانیم آن را در همان مکان موتور قرار دهیم.
دو دلیل برای اهمیت زیاد گیربکس اتومات وجود دارد. اول اینکه هر موتوری محدودیت سرعتی دارد و نمی تواند بیشتر از آن کار کند و نکته دوم گشتاور خاصی است که هر موتور می تواند در حداکثر سرعت خود تولید کند.

اهمیت گیربکس در خودروها

سرویس گیربکس اتومات یا عملا سیستم انتقال نیرو به موتور دارای مکانیزم خاصی است که از طریق آن مقدار مشخصی از دور موتور با استفاده از دنده های مختلف و سرعت های مختلف به تمام چرخ های خودرو منتقل می شود.
نتیجه این عمل، توانایی کنترل قدرت و سرعت خودرو خواهد بود.

اجزای اصلی گیربکس

در هر دستگاهی، دو یا چند جزء با هم کار می کنند تا عملکرد مورد نیاز را ارائه دهند. سرویس گیربکس اتومات برای انجام عملکرد خود به چند جزء نیاز دارد.

شفت معکوس:

میل جلو مستقیماً به شفت کلاچ متصل است و دارای چرخ دنده ای است که آن را به شفت کلاچ و همچنین شفت اصلی متصل می کند.
بسته به سرعت دنده موتور می تواند در دور موتور یا کمتر از آن کار کند.

شفت اصلی:

شفتی است که با سرعت خودرو حرکت می کند و به کمک چرخ دنده نیرو را از شفت عقب منتقل می کند و با توجه به نسبت دنده در سرعت های مختلف کار می کند و گشتاور مناسبی ایجاد می کند.

معرفی خودروی ال 90

برند رنو همواره با تولید خودروهای باکیفیت در طول زمان توانسته رضایت مشتریان خود را جلب کند. خودروی ال 90 یکی از محصولات این شرکت است که با کیفیت و دوام بالا مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفت.
برای آشنایی بیشتر با خودروی ال 90 اتوماتیک، اطلاعات مختصری در مورد آن ارائه می کنیم:

تاریخچه ماشین

ال نود یا لوگان در اواخر سال 2003 توسط داچیا رومانی، زیرمجموعه هلدینگ رنو تولید و فروخته شد. این خودرو به عنوان ارزان ترین خودروی اقتصادی بازار جهانی معرفی شد و توانست فروش زیادی را برای این شرکت به دست آورد. این خودرو برای اولین بار در سال 1383 برای تست های فنی به کشورمان آورده شد و پس از گذراندن مراحل تست در سال 1385 به صورت مشترک توسط دو شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپا به بازار عرضه شد.

گیربکس نوع L90 برای خودرو

این خودرو دارای گیربکس 5 سرعته است که در نسخه های طراحی جدید از سرویس گیربکس های اتومات JHQ برای رفع مشکلات گیربکس های قدیمی از جمله روغن کاری استفاده شده است. برخی از خرابی های گیربکس اتومات ناشی از عوامل زیر است:

 تعمیر گیربکس ال 90

روغن کم

پایین بودن سطح روغن یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در خودرو پیش می آید و به تمام قسمت های گیربکس اتومات آسیب می رساند.

آلودگی روغن انتقال

آلودگی روغن باعث می شود سرویس گیربکس اتومات دیر عمل کند و وظایف خود را به خوبی انجام ندهد.

نشت روغن گیربکس

نشت روغن گیربکس باعث می شود روغن قبل از زمان مقرر تخلیه شود و علائم سوخت روغن ایجاد شود.

خرابی تعویض دنده

هنگام آسیب دیدن دنده، صداهای غیرعادی ایجاد می شود که به مرور زمان به گیربکس اتومات آسیب می رساند.

آسیب به سنسور گیربکس

خرابی سنسور گیربکس اتومات به دلیل عدم تعویض به موقع روغن و سطح پایین آن رخ می دهد.

اصطکاک بین قطعات گیربکس

باعث ایجاد لرزش در قسمت سرنشینان می شود یکی از شایع ترین علل خرابی گیربکس اتومات L90 است.

اجزای کار یک گیربکس L شکل

۱- مبدل گشتاور (توربین)

۲- پمپ هیدرولیک گیربکس (پمپ روغن)

۳- مجموعه دنده متحرک، ترمز و کلاچ

۴- دیفرانسیل

۵- چرخ دنده که رابط بین گیربکس و دیفرانسیل است و نقش کاهنده را دارد.

۶- حسگرها و واحد اندازه گیری و کنترل کامپیوتر

در بین گیربکس های موجود در ایران گیربکس اتومات AL4 دارای کیفیت مناسب و قابل اعتمادی است که دارای کلاچ سیاره ای و دو سیستم تعویض دنده دستی و اتوماتیک می باشد و از نظر کیفیت جهانی گیربکس AL4 یکی از گیربکس های تیپ ترونیک می باشد لذا گیربکس ALF را می توان به عنوان یک گیربکس مثبت ارزیابی کرد که در خودروهای رنو 90، مگان، داستر و ساندرو استفاده می شود.
گیربکس اتومات رنو 90، مگان، داستر و ساندرو دارای 3 حالت رانندگی است که حالت عادی، و زمستانی است.

 

تعمیر گیربکس اتومات ال 90

گیربکس های اتوماتیک حساسیت بیشتری نسبت به گیربکس های دنده ای دارند و در صورت عدم استفاده صحیح و صحیح ممکن است دچار استهلاک بالایی شوند. تعمیر و تعویض گیربکس های اتومات به دلیل مشکلاتی که در گیربکس های اتوماتیک پیش می آید با گیربکس های دستی متفاوت است و رفع آنها نیاز به تخصص بالایی دارد.
تعویض نکردن دنده، ضربه زدن، گاز نداشتن و وارد شدن به حالت اضطراری از جمله مشکلات رایج این نوع گیربکس است.

قیمت تعمیر گیربکس اتوماتیک

با توجه به افزایش و نوسان قیمت قطعات و همچنین تفاوت قیمت تحویل قطعات برای گیربکس های مختلف، نمی توانیم قیمت دقیقی برای تعمیر و تعویض گیربکس اتومات ارائه دهیم. به همین ترتیب، میزان و نوع آسیب نیز می تواند بر برآورد هزینه تعمیر و تعویض گیربکس اتوماتیک تأثیر بگذارد. زمانی که برای تعمیر آسیب های گیربکس خود از مجموعه ما بازدید می کنید، کارشناسان هزینه تقریبی تعمیر گیربکس را به شما می گویند و نیازی نیست نگران هزینه های غیرعادی باشید.

تعمیر گیربکس ال 90

علائم و نشانه های هشدار دهنده خرابی گیربکس اتوماتیک L90

۱- ترکیدگی گیربکس اتوماتیک خودرو
۲- سر و صدا هنگام خروج از ماشین
۳- روشن کردن چراغ کنترل خودرو
۴- شنیدن زوزه یا سوت از گیربکس اتوماتیک
۵- نشت روغن
۶- لرزش گیربکس
۷- افزایش بوی سوزش
۸ کاهش سرعت خودرو
۹- پرش دنده

تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک ال 90

تشخیص صحیح مشکل گیربکس اتومات L90 می تواند هزینه و زمان تعمیر آن را کاهش دهد. مرکز تخصصی پاور گیربکس با توجه به تجربه فراوانی که در عیب یابی و تعمیر و تعویض گیربکس اتوماتیک ال 90 دارد، می توانند در اسرع وقت نسبت به عیب یابی اقدام کنند. اگر عیب یابی گیربکس اتومات L90 به درستی انجام نشود، می تواند به سایر قسمت های خودرو آسیب برساند و در نهایت مجبور به تعویض قطعات یا کل گیربکس اتوماتیک L90 شوید. پس تجربه و تخصص بالای تعمیرکاران گیربکس را جدی بگیرید تا بتوانند در کمترین زمان و با صرفه ترین هزینه این قطعه مهم خودروی شما را تعمیر کنند.

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *