تعمیر گیربکس لیفان X60

گیربکس اتومات حساسیت بیشتری نسبت به گیربکس دنده ای دارد و در صورت عدم استفاده اصولی و صحیح ممکن است دچار استهلاک بالایی شود. تعمیر گیربکس اتوماتیک به دلیل مشکلاتی که در گیربکس اتومات پیش می آید با گیربکس های دستی متفاوت است و رفع آنها نیاز به تخصص بالایی دارد. تعویض نکردن دنده، تقه زدن، گاز خوردن هرز و وارد شدن به حالت اضطراری از جمله مشکلات رایج گیربکس اتومات است. توجه داشته باشید که تعمیر گیربکس اتوماتیک باید توسط افراد مجاز و متخصص در این زمینه انجام شود در غیر این صورت ممکن است آسیب جدی به قسمت های مختلف گیربکس وارد شود. در این مقاله با مشکلات رایج گیربکس اتوماتیک و صفر تا صد مراحل تعمیر تعمیر گیربکس لیفان X60 آشنا می شویم.

مشخصات لیفان X60

لیفان X60 مجهز به موتور 4 سیلندر تنفس طبیعی 1.8 لیتری است که 131 اسب بخار قدرت و 168 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این میزان نیرو توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی یا یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود.

شتاب صفر تا 100 برای نسخه دستی معادل 13 ثانیه و برای مدل اتوماتیک برابر با 14.5 ثانیه است. حداکثر سرعت و مصرف سوخت لیفان X60 دنده ای به ترتیب 170 کیلومتر بر ساعت و 8.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است. حداکثر سرعت مدل اتوماتیک تفاوتی با X60 در دنده ندارد اما مصرف آن حدود نیم لیتر افزایش نشان می دهد.

تعمیر گیربکس لیفان X60

خرابی های رایج گیربکس لیفان X60

توقف لیفان X60 در حالت P انجام نشود:

یکی از مشکلات رایجی که در خودروهای گیربکس اتوماتیک رخ می دهد، عدم تشخیص حالت P و توقف خودرو است. در صورت بروز این مشکل، موارد مختلفی برای بررسی وجود دارد. اما شایع ترین علت این مشکل سلکتور گیربکس است. برای رفع این مشکل باید این قطعه با قطعه اصلی و سالم تعویض شود و تعمیر گیربکس اتومات لیفان X60 انجام شود.

تشخیص ندادن دنده عقب یا حالت D در لیفان X60:

یکی از رایج ترین دلایل عدم دنده عقب رفتن خودروی لیفان X60 مربوط به تعمیر گیربکس اتومات لیفان X60 است، زیرا گیربکس تشخیص نمی دهد خودرو در دنده عقب است یا جلو. همانطور که ممکن است گاهی اوقات حالت P گیربکس تشخیص داده نشود، همین امر می تواند در دنده عقب و دنده جلو اتفاق بیفتد. در این صورت ممکن است قطعات دیگری غیر از سلکتور دچار مشکل شوند. اما رایج ترین قسمت سلکتور دنده است که نیاز به تعویض دارد.

گاز هرز خوردن هنگام رانندگی و تعویض دنده لیفان X60:

تمام شدن بنزین در گیربکس های اتوماتیک لیفان X60 می تواند بسیار آزار دهنده باشد. عوامل مختلفی می تواند در این خرابی موثر باشد که از جمله آنها می توان خرابی سنسورهای گیربکس، نبود روغن در گیربکس، کثیفی فیلتر، خرابی دیسک کلاچ، خرابی ساعت گیربکس، خرابی شیر برقی، آسیب به صفحات های آزبست و سوختن باند ترمز ها نام برد.

تغییر دنده به حالت اضطراری در لیفان X60:

تعویض دنده اضطراری یکی از رایج ترین مشکلات گیربکس های اتوماتیک است. در این حالت خودرو در دنده خاصی (معمولاً سوم) قرار دارد و این وضعیت به هیچ وجه تغییر نمی کند. در خودروهایی با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه خشک، این مشکل می تواند به دلیل گرم شدن بیش از حد گیربکس در شرایطی مانند ترافیک رخ دهد که با استراحت دادن به گیربکس می توان این مشکل را برطرف کرد. اما در مورد انواع دیگر گیربکس ها بهتر است به مرکز خدمات گیربکس تهران  مراجعه کنید.

به طور کلی حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها گرفتگی بیش از حد فیلتر گیربکس است. این امر باعث خوردگی پمپ هیدرولیک گیربکس و کاهش شدید فشار گشتاور مبدل روغن می شود.

ساعت گیربکس اتوماتیک لیفان X60:

ساعت گیربکس لیفان X60 را می توان به عنوان یک هوش مصنوعی دید که تمام فعالیت های گیربکس را کنترل می کند. این قسمت از قطعات کوچک دیگری مانند سوپاپ و کانال روغن تشکیل شد‌ه است. در واقع این قطعه فشار روغن داخل گیربکس را تنظیم می کند و سرو ها، توربین وحالت تعویض دنده را در بهترین حالت قرار می دهد. گاهی اوقات ممکن است ساعت گیربکس لیفان X60 از حالت تنظیم خارج شود و متوجه شوید که گیربکس اتوماتیک خودرو شما نمی تواند کارآمد باشد.

از جمله مشکلاتی که در هنگام خرابی ساعت گیربکس به وجود می آید، می توان به تعویض دنده های نامناسب، شل بودن دنده ها و تقه زدن گیربکس اشاره کرد. اگرچه همه این مشکلات با یک تنظیم ساده ساعت گیربکس قابل حل است.

تعمیر گیربکس لیفان X60

تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان X60

با توجه به اینکه ممکن است در مواقعی فکر کنید که گیربکس اتوماتیک خودرو شما خراب است، شاید خرابی مربوط به سایر قطعات مانند سیم کشی باشد، قبل از تعمیر خودرو باید تمامی تعمیرات و تغییرات انجام شد‌ه را به مرکز اطلاع دهید.

می توانید تصور کنید که برای تعمیر گیربکس اتومات مجبور نیستید آن را باز کنید. اما برای هر تعمیری در این قسمت باید گیربکس به طور کامل از خودرو جدا شود. برای تعمیر گیربکس اتوماتیک مراحلی وجود دارد که اولین قدم باز کردن کامل جلوی خودرو لیفان X60 است. زیرا تنها در این صورت جرثقیل یا جک ماشین می تواند گیربکس را جدا کند.

بعد از خارج کردن گیربکس از ماشین نوبت به باز کردن آن می رسد. در این مرحله تمامی قطعات از گیربکس خارج شد‌ه و بررسی می شود. توجه داشته باشید که در این مرحله تمامی قطعات سالم نیز برای شستشو آماده می شوند. شستشوی قطعات داخل گیربکس کار بسیار تخصصی است که باید توسط متخصص انجام شود. زیرا این قطعات نباید با آب و بنزین تماس داشته باشند و برای شستشوی کامل از تمهیدات خاصی استفاده می شود.

لوازم یدکی لازم برای تعمیر گیربکس توسط مجموعه یا مشتری تهیه می شود. پس از رسیدن قطعات صحیح، تمام قطعات روغن کاری شد‌ه و در محفظه گیربکس قرار می گیرند. لازم به ذکر است برای کاهش هزینه های آتی بازگشایی گیربکس لیفان X60، مواد مصرفی مانند فیلترها و روغن گیربکس نیز تعویض می شود.

گیربکس های اتوماتیک لیفان X60 می توانند در طول زمان دچار مشکلات مختلفی مانند تقه زدن یا گاز هرز خوردن شوند. در صورت بروز هر یک از این مشکلات گیربکس اتوماتیک لیفان X60 میتوانید به مرکز خدمات گیربکس تهران به عنوان یکی از مراکز معتبر تعمیر گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید.

هزینه تعمیر گیربکس لیفان X60

هزینه تعمیر گیربکس لیفان x60 یکی از سوالات متداول صاحبان این خودرو می باشد. واقعیت این است که هزینه تعمیر چنین خودرویی به عوامل زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر مشکل بسیار جدی است، گیربکس باید کاملاً جدا شود و تعمیر شروع شود. تمام تلاش متخصصان ما این است که گیربکس اتوماتیک خودروی شما را در سریع ترین زمان ممکن با کمترین هزینه تعمیر کنند.

ما تمام تلاش خود را می کنیم، اگر قطعه ای نیاز به تعویض نداشت، آن را تعویض نمی کنیم و فقط با سرویس قطعه مشکل گیربکس را برطرف می کنیم. به طور کلی برای تعیین هزینه و قیمت تعمیر، گیربکس خودروی شما باید با دستگاه تست شود و پس از مشخص شدن مشکل ریشه ای، پس از تایید شما، مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروی شما آغاز می شود.

با توجه به افزایش و نوسان قیمت قطعات و همچنین تفاوت قیمت برای گیربکس های مختلف، نمی توانیم قیمت دقیقی برای تعمیر گیربکس اتوماتیک ارائه دهیم. به همین ترتیب، میزان و نوع آسیب نیز می تواند بر برآورد هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان X60 تأثیر بگذارد.

 

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *