تعمیر گیربکس لیفان 520

لیفان یکی از شرکت های خودروسازی چینی است که در سال 1999 تاسیس شد. یکی از خودروهای تولید شد‌ه‌ توسط این برند لیفان 520 است. در سال 1384 وارد بازار شد و در سال 1386 توسط شرکت کرمان موتور به بازار ایران عرضه شد. تولید آن در سال 1990 متوقف شد. از آنجایی که قیمت خودرو در آن سال ها به طور ناگهانی افزایش پیدا نکرد که تقریبا دلیل آن میتوان گفت تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان بوده، خودروهایی مانند ال 90 در رده قیمتی این خودرو وجود داشت، اما با این وجود استقبال چندانی از آن نشد و در بازار باقی ماند و توان رقابت را نداشت. بنابراین در سال 2009 مدل به روز شد‌ه‌‌ آن لیفان 520E به بازار عرضه شد و توانست تا سال 2012 باقی بماند. در ادامه بیشتر درمورد تعمیر گیربکس اتومات لیفان520 و تعویض روغن گیربکس اتومات صحبت میکنیم.

لیفان 520 از نظر قدرت و امکانات رفاهی متوسط ​​بود اما کیفیت نداشت و رانندگی در آن خسته کننده بود. از طرفی سرعت و شتاب آن نیز متوسط ​​بود و برای رانندگی با شدت بالا نمی توان انتظار داشت.

در بعد فنی، این سدان کوچک از یک موتور چهار سیلندر 1587 سی سی بهره می برد که 105 اسب بخار قدرت تولید می کند و همچنین مجهز به گیربکس 5 سرعته دستی است که نیروی موتور را به چرخ های جلوی خودرو می فرستد. در این مقاله به بررسی تعمیر گیربکس لیفان 520 می پردازیم و نکات لازم در مورد آن را به شما می گوییم.

تعمیر گیربکس لیفان 520

 تعمیر گیربکس لیفان 520

خرابی گیربکس یکی از مواردی است که می تواند مشکلات زیادی را برای خودرو ایجاد کند. بعضی ها فکر می کنند گیربکس ماشین های خارجی مشکلی ندارد، به آن توجه نمی کنند، مراقبت خاصی از آن نمی کنند.

اما این باور کاملاً اشتباهی است، زیرا گیربکس نیز مانند هر قسمت        مکانیکی خودرو با مشکل مواجه شد‌ه‌ و علائم خرابی در آن دید‌ه می شود. به همین دلیل در صورت احساس کوچکترین نشانه ای از ایراد یا نقص، سریعاً با تعمیرگاه تخصصی تماس بگیرید تا نسبت به تعمیر گیربکس اتومات لیفان 520 اقدامات لازم را انجام دهند

 دانستن علائم گیربکس آسیب دید‌ه در خودروی شما بسیار مفید است، زیرا مشکلات گیربکس می تواند حرکت خودرو را متوقف کند. سایر قسمت های خودرو را تحت تاثیر قرار دهد و به طور کلی باعث ساییدگی و پارگی خودرو شود.

بنابراین در صورت آسیب دیدن گیربکس بهتر است خودروی خود را نزد یک مکانیک مجرب ببرید و خودتان آن را رانندگی نکنید. ممکن است وضعیت آن خراب شود که در این صورت باید چندین برابر هزینه تعمیر یا تعویض گیربکس پرداخت کنید.در زیر به برخی از علائم آسیب دیدگی این قسمت خواهیم پرداخت.

 علائم خرابی گیربکس لیفان 520

صدای گیربکس

شنیدن صداهای غیرعادی از گیربکس لیفان 520 یکی از نشانه های خرابی آن است . این صداها غیرعادی و مکانیکی هستند. با توقف خودرو و خاموش شدن دنده بلندتر می شوند. باید به مرکز تعمیری گیربکس تهران مراجعه کنیم.

تعویض دنده

یکی از شایع ترین علائم خرابی گیربکس لیفان 520 تعویض دنده است. در این حالت راننده متوجه می شود که دور موتور با سرعت دنده مناسب افزایش نمی یابد. بنابراین در این صورت بهتر است برای رفع مشکل به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید تا سایر قسمت های گیربکس آسیب نبینند.

بوی سوختن

اگر از کابین خودروی شما بوی سوختگی احساس میشود ، به این معنی است که زمان تعویض روغن گیربکس فرا رسیده و نیاز به تعمیر دارد. هنگامی که روغن دنده کارایی خود را از دست می دهد، نمی تواند قطعات دنده را به درستی روغن کاری کند، بنابراین قطعات با هم برخورد می کنند و گرما تولید می کنند. این گرما روغن گیربکس را می سوزاند. برای جلوگیری از تعمیرات پرهزینه و آسیب بیشتر به گیربکس، فورا وسیله نقلیه خود را نزد مکانیک ببرید.

ویبره رفتن دستگاه

یکی از علائم رایج نقص گیربکس 5 سرعته لیفان 520، شنیدن صدای خراش در هنگام تعویض دنده است. اگر کلاچ را گرفتید و دنده را تعویض کردید و صدای خراش را در آن نقطه شنیدید، ممکن است مشکل از دنده باشد و نیاز به تنظیم داشته باشد یا ممکن است مشکل از دنده باشد و عوامل زیادی دخیل هستند. برای رفع این مشکلات باید به یک تعمیرگاه مراجعه کنید تا بتوانند مشکلات خودروی شما را به اساسی ترین شکل حل کنند.

تعمیر گیربکس لیفان 520

 نگهداری و تعمیر گیربکس اتومات لیفان520

تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان520 و سرویس گیربکس اتومات مانند هر خودرو دیگری از حساسیت بالایی برخوردار است. برای این امر باید با تعمیر کاران مجرب در این زمینه تماس بگیرید. گیربکس خودروی شما پس از هر دوره استفاده نیاز به تعمیر و نگهداری و بازرسی دارد، از جمله تعویض روغن، فیلتر گیربکس و بازرسی کلی بدنه و اجزای آن و توجه به گیربکس اتومات.

تعویض روغن گیربکس اتومات بسیار مهم است. از آنجایی که قطعات داخلی گیربکس بسیار حساس هستند، اصطکاک زیاد آنها به مرور زمان منجر به خوردگی و فرسایش می شود که در نهایت منجر به خرابی آنها می شود. اگر میزان خوردگی قطعات زیاد باشد در دراز مدت باعث از کار افتادن دنده‌ می شود . هزینه های زیادی را برای صاحبان خودرو به همراه خواهد داشت.

گیربکس دستی ساختار ساده تری نسبت به اتوماتیک دارد. اما از قطعات مختلفی نیز تشکیل شده‌. وظایف بسیار حساس و مهمی را انجام می دهند . اگر بخواهیم هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان520 را بدانیم ابتدا باید برسی کنیم کدام قطعه و به چه میزان آسیب دید‌ه است. توجه کنید که هر چه میزان خسارت بیشتر باشد، هزینه تعمیرات نیز بیشتر می شود و مالک خودرو مجبور به پرداخت هزینه بیشتری برای مشکل خواهد بود.

مرکز تخصصی گیربکس تهران یکی از معتبرترین و مجرب ترین مراکز تعمیر گیربکس خودروهای داخلی و خارجی می باشد.که متشکل از تعمیرکاران مجرب و با تجربه در این زمینه بوده و تمام تلاش آنها بر این است که گیربکس خودروی شما را به بهترین شکل و بهترین نحو تعمیر کنند. قیمت مقرون به صرفه پس نگران نباشید و خودروی خود را با خیال راحت به ما بسپارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *