تعمیر و تعویض گیربکس هیوندا توسان

 اکثر کسایی که ماشین دوست هستند می دانند که گیربکس از قطعات بسیار مهم ماشین است که بسیار اهمیت زیادی دارد. هنگام تعمیر و تعویض گیربکس اتومات باید توجه زیادی داشته باشیم برای انتخاب مرکزی معتبر. در این متن قصد داریم به تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا پرادو بپردازیم اما در ابتدا نگاهی مختصر به تاریخچه و تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا پرادو می پردازیم.

تاریخچه تویوتا

آخرین نسل از تویوتا در سال 2018 معرفی شد که پرادو 2023 هم نسخه‌ ای از آن است. تویوتا پرادو نخستین بار در سال 1990 به عنوان نسخه‌ ای ارزان‌ و کوچک‌ از تویوتا لندکروزر که در واقع زیرمجموعه تویوتا لندکروزر است معرفی و عرضه شد و حتی در برخی از بازارهای دنیا با همان نام لندکروزر فروخته می‌شود. این مدل خودرو تاکنون در چهار نسل تولید شده است. نسل‌های سوم (J120) و چهارم (J150) آن حدفاصل سال‌های 2006 تا 2013 در تعداد بالا وارد بازار کشورمان شد و فروش بسیار خوبی هم داشت. براساس اطلاعات منتشر شده این خودرو برای سال 2024 تدارکاتی برای معرفی نسل پنجم خود دیده است. تا به امروز آخرین نسخه آن نسل چهارم  تویوتا پرادو است.

تعمیر گیربکس تویوتا پرادو

بررسی طراحی

تویوتا پرادو در اصول طراحی با نسخه‌ های اولیه نسل چهارم که در بازار کشورمان هم موجود هستند یکسان است و با تغییرات اندکی در اجزای بدنه، ظاهری مدرن پیدا کرده است. طراحی اولیه این خودرو حدودا 13 سال پیش انجام شده و طبیعی است آن چنان با مد روز مطابقت نداشته باشد اما خریداران، هم چندان در این قید و بند نبوده و ظاهری خشن و با ابهت را ترجیح می‌ دهند.

نسل چهارم تویوتا از اکتبر ۲۰۰۹ در برخی بازارها عرضه شده و در دو نوع پایه، پنج در و سه در وجود دارد. نوع پنج درب، در بازار عمومی در کلاس‌ های TXL و VXL ارائه می‌شود که ویژگی های بیشتری نسبت به سایر تویوتا ها دارد. این نسل از تویوتا دارای ۴WD پیشرفته و مجموعه ای از گجت های الکترونیکی است که در ایالات متحده با نشان لکسوس GX 460 مدل ۲۰۱۰ با تزئینات لوکس عرضه می شود.

در ژوئن ۲۰۱۵ تویوتا موتور بنزینی را با VVT-i دوگانه بهبود بخشید و توان خروجی را با ۵ کیلو وات به ۲۰۷ کیلو وات(۲۸۱ اسب بخار؛ ۲۷۸ اسب بخار) و گشتاور را به ۳۸۱ نیوتن متر(۲۸۱ پوند بر فوت) افزایش داد. موتور دیزلی با موتور کوچکتر ۱GD-FT جایگزین شد. هر دو موتور، به گیربکس اتومات ۶ سرعته اتوماتیک Aisin AC60F ارتقا یافتند. دومین فیس لیفت در ژاپن، اروپا، ترکیه و استرالیا در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱ راه اندازی شد.

ویژگی های تویوتا پرادو

در حالی که هر دو مدل با سوخت دیزل کار می کنند این خودرو به طور قابل توجه ای اسب بخار و گشتاور کمتری در ۳۴۰۰ RPM و ۴۱۰ نیوتن متر در ۱۶۰۰ RPM دارد. از یک دنده اتوماتیک پنج سرعته استفاده می کند که از نظر فنی گزینه های کمتری برای کار در مقایسه با لندکروزر دارد. لندکروزر پرادو ۱۹۹۶ یکی از بهترین خودروهای ۴WD در بازار است تا راحتی و استقامت و کیفیت بالا را در کنار هم برای شما به ارمغان آورد. تویوتا دارای ظرفیت سوخت ۱۵۰ لیتری می باشد و شامل دو مخزن (یک مخزن اصلی ۸۷ لیتری و یک مخزن کمکی ۶۳ لیتری) است.

پرادو دارای طیف وسیعی از وسایل الکترونیکی آفرود است. همه پرادو ها دارای سیستم ۴WD ثابت هستند که هر چهار چرخ همیشه حرکت می کنند برخلاف فورچونر یا MU-X که فقط در عقب هستند و به عنوان ۴WD پاره وقت یا قابل انتخاب شناخته می شوند. بسته به بازار نسل چهارم با چرخ یدکی نصب شده در زیر ماشین یا درب عقب موجود است. به عنوان مثال خودرو های بریتانیا چرخ یدکی را زیر ماشین نصب می‌کنند در حالی که در استرالیا و آرژانتین چرخ یدکی روی درب عقب نصب می‌شود و فضایی برای مخزن سوخت کمکی باقی می‌ماند که در کشورهایی که ممکن است سفرهای طولانی در مناطق دورافتاده انجام شود مطلوب است.

صندلی‌ های سه‌ نفره ردیف سوم قابل جابجایی J120 با صندلی‌ های تاشو به زمین جایگزین شدند که تنها دو نفر را در خود جای می‌دهند. همچنین مسئول کاهش ظرفیت بار، کاهش ظرفیت دوگانه سوز و ارتفاع قابل استفاده در محفظه بار است. در مدل‌ های کاکادو و سه در ZR مدل‌های بالاتر شش موقعیت دوربین وجود دارد که امکان مشاهده در جلو و پایین، به سمت جلو و عقب و به عقب را فراهم می‌کند. موتور ثابت باقی ماند که اگرچه نقاط تعویض دنده اتوماتیک برای حداکثر مصرف سوخت به جای حداکثر عملکرد حتی در حالت اسپرت تغییر یافت.

 

آپشن‌های تویوتا پرادو

مانند تمام محصولات تویوتا مدل های متفاوتی دارد که از نسخه‌های بسیار ساده و کم آپشن تا نسخه‌ های لوکس را شامل می‌شوند. در مدل های لوکس پرادو شاهد امکانات بسیار جذابی هستیم که در لندکروز وجود ندارد. اگر قصد خرید پرادو را دارید حتما به این نکته توجه کنید که معمولاً این خودرو مناسب سفر های طولانی و شامل دو مخزن است. ظرفیت سوخت باک دوگانه سری چهار ۱۵۰ لیتر در مقایسه با ۱۷۹ لیتر سری سه است.

بخشی از امکانات پرادو فول آپشن

کی‌لس استارتر با امکان استارت پیشرانه از روی ریموت

کروز کنترل هوشمند

تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله برای سرنشینان جلو

تهویه مطبوع اتوماتیک برای سرنشینان عقب

سیستم صوتی حرفه‌ای JBL

دارای تنظیم ارتفاع به صورت دلخواه

داشتن آپشن مالتی مدیا با مانیتور لمسی

داشتن گرم‌کن صندلی‌های ردیف اول و دوم

سردکن صندلی‌های جلو

کرال کنترل

سیستم Multi Train (انتخاب بستر مسیر برای رانندگی‌های آفرودی)

پرده جانبی برقی برای سرنشینان عقب

سیستم دید در شب

مانیتور برای سرنشینان عقب

تنظیم برقی صندلی‌های جلو

آپشنی با حافظه صندلی راننده  را دارد

صندلی‌های تاشو برقی ردیف سوم

تنظیم کردن دوربین به صورت 360 درجه

برخورداری از ترمز اضطراری

کنترل پایداری فعال (ASC)، کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در

 سربالایی (HAC)، کنترل سرعت در شیب (HDC)

همچنین دارای 6 ایربگ 10 نقطه‌ای وغیره می باشد.

تعمیر گیربکس تویوتا پرادو

 

سرویس و تعمیر گیربکس اتومات تویوتا پرادو

این خودرو با توجه به امکاناتی که دارد یکی از خودرو های قوی در بازار به شمار می رود و انتخاب اول کسانی است که قصد سفر های طولانی با خودرو را دارند هر چند در بین افراد خصوصا در ایران به عنوان خودرویی برای جاده و سفر شناخته می شود اما همچنان نیاز به سرویس، تعمیر و نگهداری دارد. سرویس دوره ای خودرو شامل بررسی دقیق گیربکس اتوماتیک و تعویض روغن گیربکس اتومات می شود.

اگر روغنی که برای تعمیر و تعویض گیربکس اتوماتیک به کار می رود اصل و با کیفیت نباشد ناچار هستید زودتر از موعد تعویض روغن گیربکس اتومات را انجام دهید. حتی می تواند به سایر قسمت های خودرو نیز آسیب جدی بزند. شناسایی مرکزی معتبر و دارای مجوز که خدمات مرتبط با تعمیر و تعویض گیربکس تویوتا پرادو، تعویض روغن، سرویس گیربکس اتومات و بررسی بخش های مختلف تویوتا پرادو  توسط افرادی متخصصی ارائه می شود تا حدودی امری دشوار است. مرکز معتبر گیربکس تهران تمامی امور مرتبط با خودرو شما را پس از شناسایی دقیق مشکل و علت آن، از قطعات اصل و با کیفیت برای رفع مشکل و تعمیر گیربکس اتومات با گارانتی استفاده می کنند.

  

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *