گیربکس اتومات یکی از اجزای اصلی خودرو در انواع خودروها است. گیربکس وظیفه انتقال نیروی موتور به چرخ ها را بر عهده دارد. در گیربکس اتوماتیک تویوتا کندکروز راننده با قرار دادن دنده در موقعیت حرکت، حرکت را شروع می کند. وظیفه گیربکس در اینجا انتخاب گشتاور صحیح است. گیربکس اتوماتیک تویوتا بهترین موقعیت را از طریق سنسورهای مختلف فراهم می کند و از ضربه و تکان هنگام رانندگی جلوگیری می کند. بنابراین نگهداری از آن بسیار ضروری است و با توجه به اهمیت گیربکس اتوماتیک تویوتا لندکروز و کاربرد بالای آن، در ادامه مطلب قصد داریم به بررسی تعمیر گیربکس اتومات تویوتا لندکروز و موارد مرتبط با آن بپردازیم و در ادامه بیشتر درمورد سرویس گیربکس اتومات و تعویض روغن گیربکس اتومات و اهمیت تعمیر گیربکس تویوتا لندکروز صحبت میکنیم.

برند تویوتا یکی از پر طرفدار و قابل اعتمادترین شرکت ها در بریتانیا است. تویوتاهای بزرگتر که بیشتر با وسایل نقلیه کوچکتری مانند تویوتا یاریس شناخته می شوند، هنوز هم بسیار محبوب هستند. برخی از محبوب ترین تویوتاهای اتوماتیک در جاده ها عبارتند از تویوتا هایلوکس، تویوتا لندکروز، تویوتا از خودروهای تجاری سبک قدرتمند قابل اعتماد و بادوام هستند. با این حال، هنوز هم می توانند مشکلاتی جدی داشته باشند.

تعمیر گیربکس تویوتا لندکروز

خودرو های تویوتا

خودروهای تویوتا با توجه به قیمت و عملکرد خود توانسته اند بخش مهمی از بازار خودرو در ایران را به خود اختصاص دهند. با توجه به تنوع و تعداد خودروهای تویوتا در ایران، تعمیر و نگهداری خودروهای تویوتا در ایران بسیار حائز اهمیت است، تعمیر گیربکس اتومات تویوتا یکی از مواردی است که نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد و نداشتن دانش کافی در تعمیر گیربکس اتومات تویوتا باعث بروز مشکلات مختلفی می شود.

در صورت مشاهده مشکل در گیربکس اتوماتیک تویوتا لندکروز، باید در اسرع وقت با تیم حرفه ای گیربکس تهران تماس بگیرید. اگر به سرعت رفع نشود، این مشکلات گیربکس اتوماتیک می تواند منجر به طیف گسترده ای از مشکلات برای تویوتا لندکروز شما شود. چه متوجه چراغ هشدار روی داشبورد خود شوید یا در رانندگی با مشکل مواجه شوید، ما به عنوان گیربکس تهران اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. یک مشکل نسبتاً جزئی گیربکس تویوتا نه تنها می تواند آسیب جدی ایجاد کند، بلکه باعث می شود کنترل تویوتا لندکروز خود را کاملاً از دست بدهید.

اگر به درستی از تویوتا های لندکروز مراقبت و نگهداری شود، سال ها خدمات قابل اعتماد به شما ارائه می دهند. تویوتاها با وجود انعطاف پذیری خود می توانند از طیف گسترده ای از مشکلات گیربکس اتومات رنج ببرند.

برخی از رایج ترین مواردی که باعث ایجاد مشکل در گیربکس تویوتا می شود عبارتند از:

نشت روغن گیربکس: گیربکس ها معمولاً واحدهای مهر و موم شده‌ هستند که هرگز نباید مایع نشتی داشته باشند.ا گر متوجه نقاط نشتی در راهرو یا کف گاراژ شدید، مقوا را زیر جلو و مرکز خودرو قرار دهید تا مشخص شود که آیا نشتی فعال وجود دارد یا خیر تا تعویض روغن کیربکس اتومات انجام گیرد. قبل از پر کردن مجدد روغن گیربکس تویوتا؛ مشخصات سازنده باید رعایت شود زیرا پر شدن بیش از حد می تواند باعث مشکل بزرگتری شود.

 تعمیر گیربکس تویوتا لندکروز

تعمیر گیربکس اتوماتیک یکی از سخت ترین و پیچیده ترین قطعات تویوتا لندکروز شماست. گیربکس باید خروجی موتور را به سرعت و گشتاور تبدیل کند تا راندن آن کاربردی باشد. در مورد گیربکس اتوماتیک، تنظیمات باید به طور خودکار با استفاده از سیستم پیچیده مکانیک و هیدرولیک انجام شود.

انجام برخی کار ها فشار بیشتری بر گیربکس اتوماتیک وارد می کند. نیرو، فشار، گرما و اصطکاک. از جمله مواردی است که می تواند باعث جدا شدن ذرات کوچک فلزی از چرخ دنده ها و سایر اجزا شود و مایع انتقال را آلوده کند. هرچه تعداد این قطعات ساینده بیشتر باشد، سیال بدتر عمل می کند و باعث سایش بیشتر می شود. درصورت فشار این کارها باعث می شود به سراغ تعمیر و یا تعویض گیربکس خود شوید.

به همین دلیل است که اگر از تویوتای خود برای یدک کشی یا در محیط هایی که نیاز به توقف و استارت زیاد دارند، استفاده می کنید، باید گیربکس اتومات خود را به طور مرتب تعمیر کنید. حداقل هر 15 ماه یا 25000 کیلومتر و بیشتر. برخی از مدل های تویوتا نیز ممکن است به خدمات پیکاپ منظم بیشتری نیاز داشته باشند. متخصص حمل و نقل شما می تواند در این مورد به شما مشاوره دهد.

تعمیرگاه گیربکس تویوتا

تویوتا یکی از برندهای مطرح دنیاست که به دلیل تولید خودروهای مقرون به صرفه و باکیفیت در دسته دوم بازار، فروش خوبی در ایران دارد. تمامی خودروهای برند تویوتا مجهز به گیربکس اتوماتیک هستند و بسته به نوع خودرو، شتاب و تعداد دنده های خودرو متفاوت است.

با توجه به تعداد بالای این خودروها در ایران نسبت به سایر خودروهای خارجی و تنوع بالای مدل های تویوتا در ایران، رواج بیشتری دارند و به همین دلیل تعداد تعمیرگاه هایی که به صورت غیرحرفه ای این خودروها را تعمیر و سرویس می کنند بیشتر است. در مقایسه با سایر خودروها این هشداری است برای دارندگان خودروهای تویوتا. بنابراین باید به مرکزی معتبر از جمله مرکز گیربکس تهران اشاره کرد که دارای متخصصین با تجربه و کاربلد هستن.

مشکلات رایج تویوتا لندکروز و تعمیر آن

  • برخورد خشن ماشین و نرم نبودن
  • خاموش شدن ناگهانی موتور 
  • مصرف زیاد روغن موتور و خارج شدن دود آبی از آن
  • نشتی پمپ فرمان
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا لندکروز
  • مانع از اتصال برق شیشه ها و آینه های برقی
  • خطای سیستم EVAP

تویوتا لندکروز اتوماتیک یا دستی

خوشبختانه لندکروزر بسته‌ به ترجیحات و نیازهای شخصی در دو گیربکس اتوماتیک و دستی عرضه می شود.

 تولید تویوتا لندکروزر چقدر طول می کشد؟

برای ساخت آن، از قطعات باکیفیت استفاده شده‌‌ که برای تویوتا لندکروزر بیش از 25 سال با حداقل مسافت پیموده‌ شده 3000000 مایل طراحی و ساخته‌ شده.

 گیربکس تویوتا لندکروز ساخت کدام کشور است؟

تویوتا لندکروزر ساخت کدام کشور است. تا به امروز تویوتا لندکروز در ژاپن، چین، ونزوئلا، اندونزی و برزیل تولید شده‌. آخرین نسخه آفرود لندکروزر در کارخانه یوشوارا در آیچی ژاپن و کارخانه کومانا در ونزوئلا تولید می شود.

مطمئن ترین موتور لندکروزر

قابل اعتماد ترین مدل لندکروزر، سری 70 است که از موتور دیزل تنفس معمولی 1 هرتز استفاده می کند. سری 70 اولین بار در سال 1984 معرفی شد. 

مدل برتر تویوتا لندکروزر، LC200 VX است. در پایان برای تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا لندکروز باید بیشتر توجه کنیم که برای خودرومان اتفاق جدی نیوفتد.

 

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *