تعمیر گیربکس لیفان 620

در این بخش سعی داریم به بررسی لیفان 620 بپردازیم این ماشین یکی از اولین سدان های چینی بود که توانست در ایران جا بیفتد و به یکی از خودروهای نسبتا محبوب تبدیل شد. یکی از دلایل محبوبیت آن قیمت پایین آن نسبت به سایر خودروهای خارجیست. در ادامه بیشتر درمورد تعمیر گیربکس لیفان 620 و تعویض روغن گیربکس اتومات صحبت میکنیم.

این سدان از سال 1388 در لیست محصولات لیفان قرار گرفت و از سال 1389 با نمایندگی کرمان موتور وارد ایران شد و پیش از آن خودروهای سدان در ایران تنوع کمی داشتند. این امر باعث شد لیفان 620 با ظاهر جذاب  مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گیرد.

از نظر فنی این خودرو دارای موتوری با 115 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 149 نیوتن است که از صفر تا صد آن 15 ثانیه زمان می برد. لیفان آن را به گیربکس 5 سرعته دستی مجهز کرد‌‌‌ه است.

 

تعمیر گیربکس لیفان 620

تعمیر گیربکس اتومات لیفان620

هر خودرویی برای حرکت به نوعی ژنراتور برق و گیربکس نیاز دارد. در خودرو به تولید کننده نیرو، موتور یا پیشرانه می گویند. گیربکس سیستمی است که از قسمت های مختلفی تشکیل شد‌‌‌‌ه است که به طور مداوم نیروی تولید شد‌‌‌ه توسط موتور را انتقال می دهد. در واقع سیستم انتقال این نیرو را به چرخ ها منتقل می کند که به آن گیربکس می گویند.

گیربکس اتومات به کار رفته در لیفان620، 5 سرعته دستی است که نیروی موتور را با توجه به نیاز خودرو به چرخ ها منتقل می کند. وظیفه این قسمت کنترل و تنظیم قدرت می باشد.

مانند هر خودرو دیگری، لیفان 620 نیز در معرض خرابی است. با توجه به اینکه سیستم انتقال قدرت 5 سرعته آن نیز مکانیزم پیچیده ای دارد و از قطعات ریز و درشت تشکیل شد‌‌ه است، در صورت خرابی هر یک از قطعات کوچک آن، کل سیستم یا خودرو دچار مشکل می شود. زیرا مشکل یافتن گیربکس اتومات و یا معمولی می تواند به معنای واقعی کلمه خودرو را فلج کند.

حواستان باشد هر گونه آسیب به این قسمت باید زیر نظر کارشناسان انجام شود و مشکلات برطرف شود اما این کار تنها با آزمون و خطا قابل انجام نیست.

گیربکس اتومات لیفان 620 از قطعات مختلفی تشکیل شد‌‌‌ه است که مهمترین آنها دنده می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

دنده گیربکس اتومات

در ساختار گیربکس اتوماتیک 5 سرعته لیفان 620 دنده هایی وجود دارد که روی هم قرار می گیرند و با توجه به فعالیت هر کدام از آنها میزان قدرت و گشتاور موتور به چرخ ها منتقل می شود. در هر یک از این چرخ دنده ها یکی از چرخ دنده های دسته داخل کابین را مشخص می کند. توجه داشته باشید که این دنده ها در هر گیربکسی وجود دارند و ثابت هستند اما نوع و تعداد آنها متفاوت است.

در واقع بدون دنده، گیربکس مفهوم و کاربرد خود را از دست می دهد و یکی از ابتدایی ترین قطعات مکانیکی در گیربکس هستند. با توجه به اینکه گیربکس اتومات لیفان 620 پنج سرعته است 5 جفت دنده دارد.

در گیربکس های دستی تعویض دنده با درگیر شدن کلاچ و فشار دادن پدال توسط راننده انجام می شود و راننده باید با استفاد‌ه از اهرم دند‌ه مورد نظر را انتخاب کند. بسیاری از افراد ترجیح می دهند از آن به گیربکس اتوماتیک استفاد‌ه کنند زیرا کنترل خودرو کاملاً در دست راننده است و او طبق سلیقه خود سرعت را کم یا زیاد می کند.

گیربکس های دستی به دلیل ظاهر ساده، علت خرابی آسان تری دارند. البته اگر مشکلی پیدا کردید نمی توانید اقدامی انجام دهید و آن را برطرف کنید. چون این ساختار ساده ای که گفتیم مربوط به گیربکس اتوماتیک است و نمی توانید اشکالات آن را اصلاح کنید. پس به هیچ وجه دستکاری نکنید . چون ممکنه بدتر شود.

بنابراین بهتر است به تعمیرگاه تخصصی تهران گیربکس مراجعه کنید تا متخصصان و افراد مطلع این کار را انجام دهند و تمامی مشکلات گیربکس خودروی شما را برطرف کنند. در زیر به برخی از نشانه های خرابی این مدل گیربکس اشاره می کنیم که در صورت مشاهده هر یک از آنها باید نسبت به رفع آنها اقدام کنید.

تعمیر گیربکس لیفان 620

از جمله علائم خرابی گیربکس لیفان 620 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چراغ چک موتور روشن می شود

روشن شدن چراغ هشدار نصب شد‌‌‌ه بر روی داشبورد خودرو یکی از اولین هشدارها و نشانه هایی است. که نشان می دهد چیزی در کاپوت خودرو به درستی کار نمی کند. یکی از دلایل روشن بودن این چراغ، مشکل وجود سیستم انتقال برق است که بهتر است از آن غافل نشوید و به آن توجه کنید. اما گاهی اوقات این چراغ ممکن است به دلیل گرم شدن بیش از حد گیربکس روشن شود.

 نشت روغن و تعمیر گیربکس

یکی از شایع ترین علائم خرابی گیربکس لیفان 620 نشت روغن است. روغن گیربکس مایع قرمز رنگی است. که از زیر خودرو نشت می کند و در صورت ادامه و تعمیر نشدن به موقع باعث آسیب دیدن دنده ها می شود. علاوه بر این، روغن به عنوان خنک کننده عمل می کند و گرمای تولید شد‌‌‌ه از اصطکاک اجزای داخل گیربکس را جذب می کند. اگر روغن تیره شد و یا بوی سوختگی داشت باید آن را تعویض کنید و برای این کار باید به مرکز خدمات گیربکس تهران برای سرویس، تعویض و تعمیر گیربکس اتومات و روغن گیربکس و غیره مراجعه کنید.

لرزش دنده

لرزش دنده یکی دیگر از علائم خرابی گیربکس 620 است که شامل: تعویض ناگهانی به حالت نول، افزایش غیرعادی دور موتور و غیره می باشد.

 صدای ماشین در حین رانندگی

اگر در حین رانندگی صداهای غیرعادی از خودروی خود می شنوید، به هیچ وجه آن را نادیده نگیرید و سریع آن را تعمیر کنید. یکی از دلایل شنیدن صداهای زوزه ممکن است مشکل تعمیر گیربکس اتومات لیفان620 باشد. چون دنده ها به راحتی جا نمی شوند و این با صداهای غیرعادی همراه است.

انجام سرویس ها و تعمیر های دوره ای گیربکس لیفان620

گیربکس ماشین شما هر چند وقت یکبار نیاز به سرویس دارد. چون اگر این کار را نکنید مشکل زمان بندی دارد و کارایی آن کاهش می یابد و قطعات آن فرسوده می شود. زیرا در هر دوره سرویس گیربکس لیفان 620 توسط کارگاه های مرکز گیربکس تهران به طور کامل و دقیق بررسی می شود. خرابی گیربکس در صورت کوچکترین مشکلی تعمیر می شود و گیربکس اتومات سالم و تمیز به شما تحویل داده می شود.

یکی از مهمترین کارهایی که در سرویس و تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان 620 انجام می شود بررسی سطح و کیفیت روغن گیربکس است. زیرا اگر کم یا کثیف و سوخته باشد باید سریعا تعویض شود و با روغن سالم و مرغوب جایگزین شود. به علاو‌ه فیلتر روغن باید کاملا شسته شد‌ه و به خوبی تمیز باشد.

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *