مزایای تعمیر گیربکس اتوماتیک

مزایای تعمیر گیربکس اتوماتیک

یکی از مواردی که در هنگام تعمیر گیربکس باید به آن توجه کنید روغن گیربکس و تعویض به موقع آن است زیرا به مرور زمان ذرات معلق و کثیفی به داخل روغن نفوذ می کند و در صورت تعویض دیر روغن باعث آسیب به اتومات شما می شود. در ادامه مزایای تعمیر گیربکس در تهران را با هم مشاهد میکنیم.

1. حالت گیربکس را در حین رانندگی تغییر ندهید.

زیرا این عمل مکانیکی تغییر حالت های مختلف توسط گیربکس اتوماتیک و با کمک کلاچ ها و تسمه های متعددی که در داخل جعبه دنده قرار گرفته اند انجام می شود.

2. زمانی که ماشین شما در حالت “خنثی” یا به عبارت دیگر خلاص است رانندگی نکنید.

جدا کردن گیربکس اتوماتیک در هنگام سرازیری باعث کاهش مصرف سوخت خودرو نمی شود، بلکه باعث آسیب نیز می شود.

3. وقتی می خواهید گاز را بفشارید، هرگز ماشین خود را در حالت 〈Drive〉 قرار ندهید.

برای اینکه هنگام شتاب گیری شتاب بیشتری داشته باشید، هرگز نباید خودروی خود را در حالت〈رانندگی〉قرار دهید زیرا پدال گاز را در حالت نگهداشتن قرار می دهیدکه این حالت در زمانیکه وسیله نقلیه شما در حالت خلاص قرار دارد و D را برای رانندگی انتخاب می کنید، می تواند به گیربکس آسیب برساند و باعث لطمه شود.

4. تغییر به حالت پارک قبل از توقف ممنوع است.

وقتی همچنان در حال حرکت هستید، در حالت P (پارک) نمانید.

مزایای تعمیر گیربکس اتوماتیک

5. جابجائی روغن گیربکس در زمان تعیین شده اش.

خودروهای گیربکس اتوماتیک به دلیل راحتی بالا و عملکرد خوب طرفداران زیادی دارند.
البته باید بگوییم که همه این آپشن ها به شرطی خوب هستند که از گیربکس خودروی خود به خوبی مراقبت کنیم.
زیرا اگر گیربکس اتوماتیک خود را به درستی نگهداری نکنیم هزینه های زیادی را به دنبال خواهد داشت.
یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید روغن گیربکس است که در اینجا به شما می گوییم چه زمانی باید روغن گیربکس را تعویض کنید.
گیربکس های اتوماتیک دارای قطعات و اجزای زیادی هستند که توضیح آنها زمان زیادی می برد، بنابراین ما در اینجا مهمترین قطعات را لیست می کنیم.
که شامل این موارد میشود مبدل گشتاور، چرخ دنده های سیاره ای، پمپ هیدرولیک، کلاچهای هیدرولیک، کلاچ باندی، سوپاپ ها و سنسورهای مختلف.

مزایای تعمیر گیربکس در تهران باعث بهبود چه عواملی میشود

  • در شیب جاده بسیار خوب عمل می کند.
  • استهلاک کمی وجود دارد.
  • تعویض دنده در گیربکس های اینچنینی اتوماتیک است.
  • رانندگی با خودروهای با گیربکس اتوماتیک راحت و بدون خستگی است.
  • این گیربکس این قابلیت را دارد که به راحتی و با خیال راحت در شیب های خطرناک جاده ها رانندگی کند. گیربکس اتوماتیک با سیستم هوشمند خود به راحتی می تواند شرایط راننده و رانندگی را درک کرده و نسبت به آنها واکنش نشان دهد.
  • با این ماشین ها وقتی در جاده ای هستید که شیب دارد با شیب های تند و به همراه این موارد در ترافیک سنگین هم قرا داشته باشین، به راحتی توقف کنید و نگران عقب رفتن ماشین نباشید. علاوه بر این می توانید با خیال راحت خودروی خود را در سراشیبی ها نگه دارید و از حرکت نکردن آن اطمینان حاصل کنید.
  • به دلیل عدم وجود کلاچ در این گیربکس و بدون نیاز به درگیر شدن پدال کلاچ و دنده ها با یکدیگر برای تعویض دنده، این گیربکس به میرایی و استهلاک کمتری نیازمند است. زیرا تعویض دنده بدون کلاچ و اتوماتیک است.

مزایای تعمیر گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتوماتیک، نیاز به دانش تخصصی دارد

مزایای تعمیر گیربکس در تهران شما را با گیربکس های اتوماتیک در ادامه آشنا میکند. گیربکس های اتوماتیک حساسیت بیشتری نسبت به گیربکس های دنده ای دارند و در صورت عدم استفاده صحیح و مناسب ممکن است دچار استهلاک بالایی شوند. مشکلاتی که در گیربکس های اتوماتیک ایجاد می شود با گیربکس های دنده ای متفاوت است و عیب یابی آنها به تخصص بالایی نیاز دارد. تعویض نکردن دند‌ه، ضربه زدن، گاز زیادی خوردن و وارد شدن به حالت اضطراری از جمله مشکلات رایج این نوع گیربکس است. دقت لازمه در این امر مهم میباشد که تعمیر گیربکس اتوماتیک باید بدست نیروهای ماهر و توانمند این رشته صورت پذیرد اگر این امر صورت نپذیرد ممکن است لطمات زیادی به بخش های مختلف گیربکس وارد شود. در این مقاله با مشکلات رایج این گیربکس ها و از صفر تا صد مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک آشنا می شویم.

تعمیرات اساسی گیربکس خودکار، نشانه هایی از آسیب دید‌ه گی گیربکس اتوماتیک

دیسک و صفحه از جمله لوازم مصرفی و لوازم جانبی خودرو هستند که در گیربکس دنده استفاده می شوند. چنین چیزی در گیربکس های اتوماتیک دیگر وجود ندارد و این به دلیل مکانیسم متفاوت این گیربکس ها است. این مکانیزم متفاوت باعث شده است که خرابی هایی که در این دو گیربکس رخ می دهد بسیار متفاوت باشد.
توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد روغن گیربکس در هنگام تعمیر گیربکس نیز تعویض می شود. خودروهای چینی آسیب بسیار کمتری نسبت به گیربکس خودروهای ایرانی دارند. این خرابی ها در گیربکس خودروهای کر‌ه ای بسیار کمتر دید‌ه می شود. کمترین میزان خرابی گیربکس در خودروهای اروپایی و ژاپنی است
تعویض دنده در گیربکس اتوماتیک به صورت خودکار انجام می شود
و اگر در میان انبوهی از ترافیک باشید. و از خیابان های شلوغی که همه جا هستند خسته شد‌ه اید.
زیرا این گیربکس بدون نیاز به نگه داشتن کلاچ با پا و تعویض دنده به صورت دستی کار خود را به خوبی و خودکار انجام می دهد.
رانندگی با خودروهای با گیربکس اتوماتیک راحت و بدون خستگی است.

مجموعه گیربکس تهران با چندین سال سابقه درخشان در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران یکی از معتبر ترین مجموعه های شناخته می شود. این مجموعه با دارا بودن امکانات بی نظیر و همچنین افراد متخصص و با تجربه باکیفیت ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه خواهد داد.

امیدواریم مطلب مزایای تعمیر گیربکس اتوماتیک برای شما مفید باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *