علائم کاهش روغن گیربکس

علائم کاهش روغن گیربکس موارد مهمی هستند که باید به آنها توجه کنید تا از تعمیرات پرهزینه گیربکس اتوماتیک خودرو خودداری کنید. یکی از چیزهای مهمی که هر صاحب خودرو باید بداند این است که چگونه بفهمد روغن گیربکس آنها کم است یا نه، ما به آن عادت کرده ایم… اما خودروها از روغن دیگری نیز استفاده می کنند که به اندازه روغن موتور مهم است. روغن گیربکس هستش در خودروهای دستی بوسکاجین و در خودروهای اتوماتیک روغن گیربکس نامیده می شود. اما مهم نیست که اسمش را چه می گذارید، این مشکل روغن ضروری خودرو می تواند منجر به تعمیرات پرهزینه زیادی شود. دریابید که آیا گیربکس شما روغن کم دارد یا خیر و یاد بگیرید که چگونه علائم کاهش روغن را بشناسید.

همانطور که قبلا ذکر شد، خودروهای اتوماتیک و دستی از نوعی مایع گیربکس استفاده می کنند. این دو نوع خودرو در صورت نیاز به روغن گیربکس علائم متفاوتی از خود نشان می دهند. درادامه باعلائم کاهش روغن گیربکس

علائم کاهش روغن گیربکس

علائم پایین بودن روغن گیربکس اتوماتیک

تعویض دنده کشویی

انتقال باید بدون سر و صدا جابجا شود.اما اگر احساس کردید که دنده ها در هنگام تعویض دنده لیز می خورند، نشان دهنده کمبود روغن گیربکس است. در تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران هم مواردی ازاین دسته پیدا شده که سبب اسیب به گیربکس شد‌ه است.

لغزش را می‌توان با تعویض‌های ناگهانی، افزایش دور و صدای ساییدن نیز ترکیب کرد. همه اینها نشان می دهد که یک مشکل وجود دارد و یک ماده اصطکاک بحرانی مش بندی نمی شود. در صورت جدی نگرفتن خودرو و ادامه رانندگی با این مشکل، آسیب جدی به گیربکس وارد می شود.

گرم شدن بیش از حد گیربکس

هنگامی که سطح روغن در گیربکس پایین باشد، گیربکس حرارت بیشتری تولید می کند و به دلیل عدم روغن کاری و اصطکاک بیش از حد آسیب پذیر می شود. هنگامی که گیربکس بیش از حد گرم می شود، ممکن است متوجه سوختگی یا بوی سوختگی شوید.

این مشکل همچنین می تواند باعث کاهش قدرت خودرو و تعویض نامنظم دنده شود. در هر صورت، قبل از اینکه آسیب بیشتری رخ دهد، باید توقف کرده و رانندگی را متوقف کنید. در غیر این صورت، تعمیرگیربکس اتوماتیک باید  بصورت اساسی صورت گیردمانند تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران که بصورت تخصصی انجام  میشود.

تاخیر در تعویض دنده

مایع انتقال کم باعث تاخیر در تعویض دنده می شود. همچنین قرار دادن خودرو در دنده عقب ممکن است باعث توقف و تاخیر خودرو قبل از درگیر شدن شود.این مشکل به این دلیل رخ می دهد که فشار گیربکس هیدرولیک کافی برای تعویض موفقیت آمیز دنده ها وجود ندارد.

تعویض دنده نامنظم اگر تعویض دنده به درستی انجام نشود، ممکن است روغن گیربکس ناکافی باشد. بی نظمی در تعویض دنده می تواند خود را به صورت ضربه، کلیک یا تاخیر نشان دهد. همچنین امکان دارد متوجه شوید که تعویض دنده بیشتر اتفاق می افتد.مدت و روش تعویض همگی تحت تاثیر سطح ناهماهنگ ونامناسب روغن است.

اگر مایع گیربکس به طور کامل تخلیه شود، ممکن است خودرو اصلاً نتواند دنده را تعویض کند. این سیستم مهر و موم شد‌‌‌‌ه و پیچید‌‌ه برای عملکرد به روغن کاری نیاز دارد.

می توانید داخل جعبه دنده را با روغن گیربکس پر کنید و ببینید که آیا با این کار مشکل برطرف می شود یا خیر. با این حال، رانندگی با خودرویی که مناسب نیست می تواند آسیب های جبران ناپذیری به گیربکس وارد کند.

چراغ هشدار داشبورد

برای اکثر رانندگان، اولین علائم کمبود روغن گیربکس، چراغ هشدار روی داشبورد است. سیستم‌های انتقال مدرن از سنسورهای الکترونیکی زیادی استفاده می‌کنند که در مورد مشکلات هشدار می‌دهند.کد مشکل بلافاصله به رایانه خودرو ارسال می شود و با چراغ هشدار هشدار می دهد. اگر چراغ چک موتور یا چراغ گیربکس روشن شود، ممکن است به دلیل کاهش روغن گیربکس باشد. در هر صورت، همیشه به چراغ های هشدار توجه کنید و سریع عمل کنید.

لغزش را می‌توان با تعویض‌های ناگهانی، افزایش دور و صدای ساییدن نیز ترکیب کرد. همه اینها نشان می دهد که یک مشکل وجود دارد و یک ماده اصطکاک بحرانی مش بندی نمی شود. در صورت جدی نگرفتن خودرو و ادامه رانندگی با این مشکل، آسیب جدی به گیربکس وارد می شود.

تاثیر سطح پایین روغن بر روی گیربکس های اتوماتیک

روغن گیربکس اتوماتیک

روغن دنده نقش بسیار مهم و مهمی در عملکرد گیربکس خودروی شما دارد. بنابراین، استفاده از روغن گیربکس بی کیفیت یا روغن گیربکس سطح پایین می تواند باعث آسیب جدی به خودروی شما شود، مانند تعویض یا تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران.

گیربکس های اتوماتیک برای کار کردن به مقدار مشخصی روغن نیاز دارند و سطح روغن پایین می تواند مشکلاتی از جمله:اثرات سطح پایین روغن در گیربکس های اتوماتیک:

بررسی سطح روغن گیربکس اتوماتیک با یک میله می تواند از عواقب ناخواسته جلوگیری کند. اگر سطح روغن گیربکس پایین است، باید روغن گیربکس را با توجه به ماشین خود اضافه کنید، اما اگر سطح روغن گیربکس به دلیل نشتی گیربکس پایین است، لطفا سریعاً به تعمیرگاه مجرب مراجعه کنید لطفاً مشکل را برطرف کنید. نیازی به پرداخت نیست.

علائم کاهش روغن گیربکس

نحوه اندازه گیری سطح روغن گیربکس اتوماتیک

برای بررسی مایع گیربکس اتوماتیک، ابتدا از گرم بودن ماشین خود مطمئن شوید. وقتی ماشین سرد است روغن گیربکس اتوماتیک را چک نکنید. اگر ماشین سرد است، ماشین را روشن کنید و بگذارید 10-15 دقیقه گرم شود.

سپس در مرحله بعد دسته دنده گیربکس را در حالت پارک قرار داد‌‌‌ه و سعی کنید گیج گیربکس را بکشید. حالت پارک در دند‌ه اتوماتیک با حرف P نشان داد‌ه می شود. دنده را در پارک قرار دهید، میله گیربکس را بردارید، میله را با یک پارچه پاک کنید و آن را در جای خود قرار دهید.سپس گیج روغن گیربکس اتوماتیک را بکشید تا سطح روغن را بررسی کنید. سطح روغن گیربکس باید بالاتر از علامت روی میله باشد. در این حالت روغن گیربکس پر می شود. البته، همانطور که گفتیم، باید فقط کمی بالاتر از مقدار تنظیم شد‌ه باشد، اما نه بالاتر از حد معمول.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *