صدای گیربکس اتوماتیک در حالت خلاص

صدای گیربکس اتوماتیک در حالت خلاص می تواند نشان دهنده مشکل در خودروی ما باشد. گیربکس یکی از قطعات اساسی خودرو شماست. وظیفه آن تبدیل قدرت احتراق موتور و حرکت چرخ ها است. بنابراین اگر به درستی کار نکند، دستگاه شما به طور موثر کار نخواهد کرد و نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران دارید. در حالی که علائم زیادی از یک انتقال برق بد وجود دارد، صداهای انتقال مختلفی وجود دارد که به ما می گوید انتقال خراب است.

صدای غیرمعمولی از گیربکس شنیده می شود.

چرا صدای غیرعادی از گیربکس می شنوید درست مثل وقتی که ماشین را به عقب یا جلو می برید صدای جیر جیر از ماشین می شنوید، با بیشتر رانندگی این صدا افزایش می یابد، اما در چه شرایطی صدای غیرعادی می شنوید؟ اگر این صدا شنیده نمی شود، ممکن است به دلایل زیر باشد:

  1. روغن گیربکس ممکن است کم باشد.
  2. روغن گیربکس ممکن است کثیف باشد.
  3. ممکن است در گیربکس نقصی وجود داشته باشد.
  4. مبدل گشتاور ممکن است آسیب دیده باشد.
  5. فیلتر روغن ممکن است کثیف باشد.
  6. فلایویل ممکن است شل یا آسیب دیده باشد.

برخی از این صداها عبارتند از:

صدای خراش

صداهای گیربکس می تواند بسیار آزاردهنده باشد، به خصوص اگر ماشین شما دارای گیربکس اتوماتیک باشد.یک گیربکس اتوماتیک مبتنی بر عملکرد صحیح یک سیستم دنده است. اگر سیستم دنده مشکل اساسی داشته باشد، ممکن است صدای جیغ گیربکس را بشنوید و ممکن است گیربکس آسیب ببیند.

صدای غرغر

صدای خرخر از گیربکس معمولاً نشان دهنده مشکل در سطح مایع گیربکس است. سر و صدا نتیجه هوای اضافی در خطوط انتقال است. اگر نشتی در گیربکس وجود داشته باشد یا فراموش کنید سطح مایع گیربکس را بررسی کنید، این مشکل ممکن است رخ دهد. بنابراین وقتی صدای غرغر از گیربکس خود می شنوید، ممکن است لازم باشد برای رفع مشکل گیربکس به تعمیرگاه خودرو مراجعه کنید.

صدای ناله

هنگامی که صدای خش خش از گیربکس شنیده می شود، چندین مشکل احتمالی وجود دارد که انتقال شما با آن مواجه است. این می تواند تشخیص مشکل را برای شما دشوار کند. برخی از احتمالات شامل گرفتگی خط محرکه و مشکلات مبدل گشتاور است. اما علت هرچه که باشد، وزوز انتقال نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران دارید

صدای گیربکس در حالتخلاص

هنگامی که کلاچ را رها می کنید و صدای وزوز، وزوز یا ناله می شنوید، صدای گیربکس خودرو در حالت خلاص باید توسط تکنسین ماهر بررسی شود.این صداها می تواند یک علامت هشدار دهنده باشد که انتقال شما با مشکل مواجه است. همچنین اگر هنگام تعویض دند‌ه صداهای غیرمعمولی می شنوید یا هنگام تعویض دند‌ه احساس می کنید ماشین خود می لرزد یا تعویض دند‌ه برایتان مشکل است، ممکن است کلاچ شما فرسود‌ه شد‌ه باشد.

برای گیربکس‌های اتوماتیک، علائم هشدار مشابه هستند: ماشین در تعویض دنده مشکل دارد یا دنده‌ها لیز می‌خورند، نمی‌توانید دنده را به عقب ببرید. یکی دیگر از علائم هشدار دهنده بوی متمایز سوختگی در هنگام رانندگی است.

علت صدای گیربکس چیست؟

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه بهترین دفاع شما در افزایش عمر گیربکس دستی یا اتوماتیک است. حتی اگر بهترین روش های توصیه شد‌ه را برای جلوگیری از خرابی گیربکس دنبال کنید، هیچ تضمینی وجود ندارد که خرابی الکترونیکی یا مکانیکی رخ ندهد. در مورد گیربکس پر سر و صدا، مشکل می تواند از کمبود یا نشت مایع گیربکس متغیر باشد، ممکن است نوع اشتباهی از مایع در جعبه دند‌ه داشته باشید، یا چرخ دند‌ه ها و یاتاقان ها و دندانه های دند‌ه فرسوده شد‌‌ه باشند. دنده ها آسیب می بینند.

چگونه گیربکس خودرو را غیر مستقیم چک کنیم؟

  1. تعویض به موقع روغن گیربکس
  2. استفاده بهینه از دیسک کلاچ
  3. رانندگی صحیح
  4. چک کردن مهر و موم گیربکس
  5. سایر موارد کلیدی مربوط به تعمیر و نگهداری خودرو
  6. مشکلات گیربکس ماشین

تعمیر گیربکس را به دست متخصص بسپارید.

نیاز به تعمیر گیربکس یکی از مواردی است که هر راننده حرفه ای حداقل یک بار با آن مواجه شد‌ه است.تعمیر گیربکس 206، تعمیر گیربکس پژو، تعمیر گیربکس پراید یا هر خودروی دیگری به دلیل نقش مهمی که در خودروها دارد از اهمیت بالایی برخوردار است. گیربکس در واقع قسمت اصلی سیستم انتقال قدرت خودرو است که در صورت عدم کارکرد صحیح باعث ایجاد مشکل در حرکت خودرو می شود.صدای غیرعادی از گیربکس به گوش می رسد.

قیمت تعمیر گیربکس چگونه تعیین می شود؟

در صورت مشاهده به موقع مشکلات، هزینه تعمیر گیربکس خودرو زیاد نخواهد بود. اما اگر به موقع متوجه مشکل سیستم نشوید و برای تعمیر گیربکس صنعتی یا تعمیر گیربکس اتوماتیک به تعمیرکار مراجعه نکنید، ممکن است گیربکس خودرو با مشکلات بزرگتری مواجه شود و هزینه تعمیر به چندین میلیون برسد. مارا ببر. در ضمن برای کاهش هزینه تعمیر گیربکس بهتر است به متخصصان مجاز و با تجربه مراجعه کنید. به طور کلی هزینه تعمیر گیربکس بستگی به نوع خرابی گیربکس دارد.

عیب یابی و تعمیر گیربکس اتوماتیک

وظیفه اصلی گیربکس انتقال نیروی تولید شد‌ه توسط موتور خودرو به دیفرانسیل و چرخ های آن است. گیربکس های اتوماتیک از چند قسمت تشکیل شد‌ه اند. این قطعات عبارتند از: مبدل گشتاور (توربین، روغن گیربکس و …)، کامپیوتر مرکزی (ECU)، شیرهای برقی یا برقی، کلاچ گیربکس اتوماتیک و دنده های گیربکس اتوماتیک.هر کدام از این قطعات می توانند مشکلاتی داشته باشند و در عملکرد گیربکس اختلال ایجاد کنند. خرابی هایی مانند ترک خوردگی، خوردگی چرخ دند‌ه ها، خرابی و خرابی کامپیوتر مرکزی، گازگرفتگی ماشین، خرابی توربین، سوختگی و فرسودگی روغن گیربکس، نشتی شفت و اتصالات، شیر برقی ضعیف یا آسیب دید‌ه، لیز خوردن گیربکس.

توجه به نویزهای غیر ضروری:

اگر هنگام رانندگی متوجه صداهایی از سمت گیربکس شدید که غیرعادی به نظر می رسد، باید در اسرع وقت به تعمیرکار خودرو مراجعه کنید. صدای غیر عادی از گیربکس شنید‌ه می شود.

توجه به تقه های های ناگهانی

در گیربکس های اتوماتیک اصطلاحی به نام jerks وجود دارد که به تکان های ناگهانی خودرو در هنگام تعویض دنده اشاره دارد. اگر این اتفاق بیفتد یعنی احتمال خرابی گیربکس بسیار زیاد است صدای غیرمعمولی از گیربکس شنید‌ه می شود.

نتیجه

به طور کلی، اگر گیربکس شما صدای عجیبی تولید می کند، به وضوح مشکلات جدی دارید و باید فوراً به مکانیک خود مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *