گیربکیا اپیروس خودرویی است که از سال 2002 تا 2010 تولید شد‌‌ه است. مدل کیا اپیروس یک خودروی موتور جلو و محور جلو با طول استاندارد 4980 میلی متر (196.1 اینچ)، عرض 1850 میلی متر (72.8 اینچ) در موقعیت استاندارد و ارتفاع 1485 میلی متر در حالت عادی است. گیربکس (58 اینچ) (گیربکس) از نوع 6 سرعته است کیا اپیروس یک سدان خانوادگی است و با اینکه قدیمی است اما همچنان در بازار خودرو به فروش می رسد.


تعمیر گیربکس کیا اپیروس

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اپیروس به دلیل مشکل یافتن قطعات جایگزین کار آسانی نیست و بسیاری از افراد دانش کافی برای تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اپیروس را ندارند. گیربکس خودروی کیا اپیروس یک سیستم مکانیکی پیچیده است که عملکرد موتور را از موتور تا میل لنگ کنترل می کند. به دلیل گرما و اصطکاک قطعات مختلف گیربکس، گیربکس در طول زمان بیش از هر قسمت دیگری از خودرو فرسود‌ه می شود. بنابراین، تعمیر گیربکس اتومات قطعات اجتناب ناپذیر است. بنابراین بهتر است به محض اینکه مشکلی در گیربکس پیدا کردید، خودرو خود را به تعمیرگاه ببرید تا گیربکس را روی خودروی خود تعمیر کنید. اما سوالی که اغلب صاحبان خودرو می پرسند این است که چه چیزهایی را می توان مشاهده کرد. تا مشخص شود گیربکس نیاز به تعمیر دارد.

تشخیص صحیح مشکلات تعمیر گیربکس اتومات

برای افراد عادی از طریق دیدن سطحی دشوار و غیرممکن است. بسیاری از مشکلات داخل خودرو را می توان به کار بدن انسان نسبت داد. به عنوان مثال، اگر شکم شما شروع به درد و سایر مسائل بدون هشدار کرد، می توانید به آخرین چیزی که نوشیده اید فکر کنید.
به طور کلی، مشکلات مربوط به سیستم‌های مکانیکی اغلب دارای شواهد خاصی (از جمله صداهای غیرمعمول یا خرابی خودرو) هستند که نشان می‌دهند عادی هستند یا خیر که می توان نتیجه گرفت که آیا ماشین شما نیاز به تعمیر گیربکس اتومات نیاز دارد یا ندارد. صاحب خودرو می تواند این علائم را حس کند اما مشکل اینجاست که نمی داند مشکل دقیقا کجاست.

قطعات خودرو کیا اپیروس

کیا اپیروس یک سدان فول سایز است که توسط کیا موتور تولید می شود و در یک نسل برای سال های مدل 2003-2012 در سراسر جهان و 2004-2009 در آمریکای شمالی به فروش می رسد. پس از اولین حضور بین المللی خود در نمایشگاه خودروی ژنو 2003، سدان چهار در پنج چرخ محرک، موتور جلو و دیفرانسیل جلو در نمایشگاه بین المللی خودرو نیویورک و در سن دیگو به بازار آمریکای شمالی معرفی شد. محتوای سرگرم کننده و راحتی را بر عملکرد قدرت و چابکی اولویت دهید. 
کیا اپیروس، که قرار است وارد بازارهای پریمیوم جهانی کیا شود، نشان دهنده تغییر برند در سبک و موقعیت بازار است. در طول 22 ماه با هزینه 167 میلیون دلار آمریکا (143 یورو)، 18 درصد از کل هزینه توسعه به سرمایه گذاری تحقیق و توسعه و 41 درصد به توسعه فناوری های تولید اختصاص یافت.
به عنوان اولین خودروی پریمیوم کیا، کیا اپیروس جایگزین Enterprise مشتق شد‌‌ه از مزدا 929 در بازار داخلی کره می شود. کیا اپیروس همچنین اولین کیا است که پلتفرم مشترکی با شرکت هیوندای دارد که از گونه‌ای از پلتفرم نسل سوم هیوندای Grandeur/XG Y4 استفاد‌ه می‌کند.
 کیا اپیروس، پلت فرم 1.9 اینچ، طول کلی 4.1 اینچ و ارتفاع 2.6 اینچ افزایش یافته است. این موتور چندین موتور دارد. از جمله یک موتور 3.5 لیتری V6 (آمریکای شمالی). همه مدل ها در کارخانه کیا هاوسانگ در نزدیکی اینچئون تولید می شوند.

معرفی کیا اپیروس

کیا اپیروس در سال 2007، معرفی شد‌‌ه در نمایشگاه خودروی پاریس 2006، با مشخصات ارتقا یافته، کاهش وزن 250 پوندی، اصلاح سیستم تعلیق و طراحی و موتور 3.0 لیتری. 8 لیتر V6 (آمریکای شمالی).
نام اپیروس به شهر باستانی اوفیر اشار‌ه دارد که به دلیل ثروتش مورد توجه قرار گرفته است و با رای گیری آنلاین از گزینه های Opirus، Regent و Conzern انتخاب شد‌‌ه است. در سال 2004، نیویورک تایمز نام آمانتی را یک ترجمه لاتین بدون تغییر توصیف کرد. قرار است به معنای تفریح ​​باشد.
معرفی Opirus – که به طور مختلف به عنوان محافظه کار، نئوکلاسیک، محدود، غیر اصیل وغیره توصیف می شود. نشانه هایی از خودروهای مختلف، به ویژه مرسدس بنز E-class، Lincoln Town Car، Lexus GS، Chrysler 300C، و Lancia می گیرد.

ویژگی های داخلی کیا اپیروس

ویژگی‌های داخلی شامل گرمکن صندلی‌ها و چراغ‌های عقب، سیستم ناوبری، گیج‌های الکترونیکی، ایموبلایزر جرقه‌زنی، سنسورهای پارک معکوس و سیستم‌های تعلیق قابل تنظیم الکترونیکی است.
در آمریکای شمالی، این سدان در دهه‌های 40 و 60 با تجهیزات استاندارد در زمان معرفی، از جمله رنگ قهوه‌ای، فرمان چهارچرخ با مواد مصنوعی به افراد حرفه‌ای فروخته شد. درج چوبی و کنترل صدا و کروز کنترل از راه دور.داشبورد، کنسول و درها از چوب مصنوعی (روشن قبل از فیس لیفت 2007، مشکی بعد). قفل و پنجره برقی. سی دی پلیر با شش بلندگو. کنترل الکترونیکی تهویه مطبوع قابل تنظیم توسط راننده و سرنشینان. ایربگ های جلو، پرده ای و جانبی. کنترل آب و هوای اتوماتیک دو منطقه ای. ورود بدون کلیدتجهیزات ایمنی شامل هشت ایربگ و شیشه های ضد قفل و برقی است.
کیا اپیروس حجم مسافر 105.6 فوت مکعب و حجم بار 15.5 فوت مکعب را ارائه می دهد. صندوق عقب مجهز به دریچه گاز و توری بار است. در آمریکای شمالی، J.D. Power and Associates آمانتی را به عنوان “بهترین خودروی سایز متوسط ​​ممتاز” در سال 2005 در بررسی عملکرد، کالسکه و کارایی خودروها شناسایی کرد.

سرویس و تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اپیروس

گیربکس مورد استفاد‌ه در کیا اپیروس از نوع گیربکس اتوماتیک بود‌ه و مانند سایر گیربکس های اتوماتیک موجود در بازار با توجه به اینکه شرکت کیا نمایندگی رسمی در ایران ندارد. در زمان تعیین شد‌‌ه توسط شرکت کیا نیاز به سرویس دوره ای و تعویض روغن گیربکس دارد. افرادی که توانایی تعمیر و تعویض گیربکس کیا اپیروس محدود است.

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *