تعمیر گیربکس کیا اپتیما

ماشین کیا اپتیما یکی از محبوب ترین سدان های سایز متوسط ​​کیا موتورز کره است که اولین نسل آن در سال 2000 به بازار عرضه شد و اکنون نسخه جدید کیا اپتیما در مدل های 2016 و 2017 با تغییر به کشورمان معرفی شد‌ه است. در فضای داخلی توسط اطلس خودرو. این نسل از چندین منبع وارد بازار خودروهای داخلی می شود و به همین دلیل می توان نسخه های مختلف این خودرو با آپشن های مختلف را در داخل کشور خریداری کرد.
کیا اپتیما که محصولاتی در سراسر جهان با موتورهای مختلف موجود است، اما نسخه وارداتی آن مجهز به موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری تنفس طبیعی است. در ادامه به تعمیر گیربکس کیا اپتیما می پردازیم.

گیربکس کیا اپتیما

کیا اپتیما خودرویی است که از سال 2006 توسط شرکت کره ای کیا موتور تولید می شود. از این رو این خودرو در سال 2009 وارد بازار ایران شد. کیا اپتیما به عنوان یکی از محبوب ترین و بهترین خودروهای سال 2015 انتخاب شد و در ایران نیز به فروش خوبی دست یافت. ماشین کیا اپتیما دارای گیربکس اتوماتیک 6 دنده است و در برخی از مدل ها هم 5 دنده برای گیربکس کیا اپتیما طراحی شد‌ه است.
این خودرو دارای موتور جلو و دیفرانسیل جلو است و در برخی مدل ها پدال هایی در پشت فرمان برای تعویض دنده ساخته شد‌ه است. به یاد داشته باشید که سرویس گیربکس در عملکرد کلی خودرو بسیار موثر است، تعمیر گیربکس کیا اپتیما مهارتی است که می تواند با استفاده از تجربیات انسانی، مشکل را به طور دقیق تشخیص داده و به تنهایی گیربکس را تعمیر کند.

ابزارهای خاص و کامل

علاوه بر این، تعمیر گیربکس اتومات به ابزارهای خاص و کاملی نیاز دارد تا بتوان قطعات را به درستی تعمیر کرد، به همین دلیل است که شخص نمی تواند به تنهایی کیا اپتیما گیربکس را به طور خودکار تعمیر کند. تعمیر گیربکس کیا اپتیما با سایر خودروهای موجود در بازار متفاوت است. زیرا گیربکس کیا اپتیما اتومات است و باید توسط متخصصان و کارکنان با بهترین تجهیزات انجام شود.

کیا اپتیما

کیا اپتیما یا کیا K5 یک خودروی سایز متوسط ​​است که از سال 2000 در کره جنوبی تولید و در سراسر جهان به فروش می رسد. اولین خودروهای نسل جدید خودروهای برند کیا عموما با نام اپتیما به فروش می رسند. اما در سال 2002 این شرکت در اروپا و کانادا با نام کیا مگنتیس به فروش رسید.
کیا K5 برای بازار در کره جنوبی مورد استفاده است. از ابتدای تولید نسل پنجم در سال 2019، نام K5 برای تمامی محصولات استفاده می شود.
کیا اپتیما در سال 2008 بازنگری و به روز شد و در نمایشگاه بین المللی خودرو نیویورک (به عنوان مدل 2009) ارائه شد. این به روز رسانی دارای استایل و چراغ های جلو جدید است. علاوه بر نمای بیرونی اصلاح‌شد‌ه، طول آن نیز تقریباً 70 میلی‌متر (2.8 اینچ) به طول تقریباً 4800 میلی‌متر (190 اینچ) افزایش یافته است. همچنین یک موتور جدید وجود دارد و داخل آن بازنگری شد‌ه است.
کیا اپتیما I4 جدید از زمان‌بندی متغیر پیوسته سوپاپ (CVVT) و سیستم ورودی متغیر (VIS) برای افزایش قدرت به 131 کیلووات (176 اسب‌بخار) استفاده می‌کند، در حالی که مصرف سوخت بهبود یافته را نسبت به مدل قبلی خود بازمی‌گرداند. گشتاور 229 نیوتن متر (169 پوند فوت) است.  قدرت 164 اسب بخار (122 کیلووات) در 6200 RPM و 197 نیوتن متر (145 پوند فوت) گشتاور است. شتاب 2.0 لیتری 0-100 کیلومتر در ساعت (0-62 مایل در ساعت) را در 9.2 ثانیه برای 5 سرعته دستی و 10.1 ثانیه برای 4 سرعته اتوماتیک انجام می دهد.

شتاب

0-60 مایل در ساعت (0-97 کیلومتر در ساعت) 5 سرعته اتوماتیک در 8.9 ثانیه و حداکثر سرعت 220 کیلومتر در ساعت (137 مایل در ساعت) است. یک گیربکس پنج سرعته دستی استاندارد در مدل پایه است، و یک گیربکس پنج سرعته با سطوح تریم متوسط ​​و بالا (یا اختیاری در مدل پایه) موجود است. مدل های 2010 شاهد اضافه شدن گیربکس دستی با دکمه های فشاری هستند. دکمه شروع و دست و پا زدن شیفتر. آنها در مدل های SX موجود هستند.

مشکلات گیربکس کیا اپتیما

شنیدن صدای بلند هنگام رفتن از 2 به 1 در 2009 کیا اپتیما
مشکل از آنالایزر است و ماشین در حال حرکت و تعویض دنده نیست
خطای کامپیوتری گیربکس به صورت خودکار کیا اپتیما
لرزش در هنگام شتاب و کاهش سرعت خودرو
دنده ها در ماشین کیا اپتیما با سردرگمی تعویض می شوند، گویی ماشین در دنده درست نیست و از دنده اشتباه استفاده می کند. خرابی سنسور ورودی و سرعت، عدم انتقال قدرت سنسور از دنده 4 به جعبه دنده 3 باعث می شود تعویض دنده با صدای کلیک همراه باشد.
هر یک از این ایرادات که در زمان مناسب شناسایی و رفع شوند، هزینه های بسیار پایینی را برای شما به همراه خواهند داشت که نشان دهنده اهمیت سرویس دوره ای خودرو کیا اپتیما در زمان های تعیین شد‌ه توسط شرکت کیا است.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اپتیما

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اپتیما بسته به نوع مشکل و در دسترس بودن قطعه مورد نیاز برای تعویض متفاوت است. تعمیر قطعات به جای تعویض به دلیل کاهش هزینه هاست. تعمیر گیربکس اتومات از نظر داخلی با گیربکس های دستی کاملا متفاوت هستند. بنابراین تعمیر یا سرویس آن ها باید توسط افراد مجرب و متخصص انجام شود.

نگهداری و افزایش طول عمر

در ادامه به بررسی چند مورد که باعث نگهداری و افزایش طول عمر گیربکس کیا اپتیما می پردازیم

1. در خودروهای اتوماتیک مانند کیا اپتیما آن را طبق برنامه و کیلومتر تعیین شد‌ه توسط تامین کننده روغن گیربکس تعویض کنید.

2. از روغن گیربکس مناسب برای ماشین خود استفاده کنید. زیرا اگر روغن بی کیفیت و نامناسب را داخل گیربکس بریزید باعث آسیب جدی به گیربکس می شود.

3. خدمات دوره ای را فراموش نکنید و حداقل سالی یک بار به تعمیرگاه مورد اطمینان مراجعه کنید تا از وضعیت گیربکس خودرو خود مطلع شوید تا مواردی مانند نشتی روغن یا سایر شرایط غیرعادی و همچنین سطح روغن گیربکس را بررسی کنید.‌

4. جلوگیری از فشار زیاد و نامنظم خروجی گاز زیرا فشار زیاد و نامنظم بودن خروجی گاز باعث آسیب به گیربکس و کاهش عمر آن می شود.

5. از خودروی خود به عنوان یدک کش استفاده نکنید زیرا باعث اکسید شدن یا سوختن روغن گیربکس می شود و به همین دلیل گیربکس و قطعات داخلی آن آسیب می بیند.

6. سیستم سنسورها و مدارهای الکترونیکی گیربکس های اتوماتیک از حساسیت بالایی برخوردار است لذا توصیه می شود از شستشوی آنها با خودرو خودداری شود.

با گذشت زمان، شرکت های خودروسازی برنامه های جدیدی را برای نرم افزار گیربکس ارائه می دهند.

نکات گیربکس دنده اتوماتیک

در خودروهای دنده اتوماتیک مانند کیا اپتیما در پرس اتوماتیک گیربکس، گیربکس huing، گاز سوز و غیره. به علائمی مانند هرگونه تغییر در صدا، سرعت، تعویض دنده و دور موتور توجه کنید. و در اسرع وقت با تعمیرکار تماس بگیرید تا مشکل را برطرف کند.

هنگام تعویض دنده، فشار روی پدال گاز را کم کنید تا دور موتور پایین بیاید و تعویض دنده انجام شود. گیربکس افزایش خواهد یافت.
خطاهای گیربکس کیا اپتیما را به صورت خودکار شناسایی کرده و بلافاصله نسبت به رفع آنها اقدام کنید. زیرا رانندگی با گیربکس معیوب باعث از کار افتادن سایر قطعات و پرداخت هزینه های سنگین می شود.

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *