تعمیر گیربکس اسپورتیج

گیربکس یکی از قطعات اصلی سیستم رانندگی خودرو است. این قطعه آنقدر مهم است که می توان آن را در رده موتور خودرو قرار داد. اگر ماشین را بشناسید می دانید که دنده ماشین به گیربکس متصل است و وقتی دنده ماشین را عوض می کنید ممکن است یک کار ساده در ذهن شما باشد اما در داخل گیربکس باید تغییرات دقیق و مکانیکی مختلفی انجام شود. هر گونه عملیات نادرست در تعمیر و تعویض گیربکس کیا اسپورتیج باعث آسیب جدی به خودرو و سیستم درایو خودرو می شود. تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج باید توسط متخصص انجام شود. گیربکس دارای دو قسمت دنده های سنگین و دنده های سبک است و وظیفه آن ترکیب قدرت خودرو با سرعت است تا فشار کمتری به موتور خودرو وارد شود.

ویژگی کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج به طور کلی بالاترین رتبه را دارد و اکثر خریداران از انتخاب خود راضی هستند. ارزش فروش مجدد نیز بسیار بالاتر از حد متوسط ​​است، با امتیاز 79/100، که کیا اسپورتیج را به یک انتخاب عالی برای کسانی تبدیل می کند که به دنبال وسیله نقلیه ای هستند که بتوانند برای سال های آینده به آن وابسته باشند. همه این ویژگی ها باعث شد‌ه تا خودروی کیا اسپورتیج در ایران طرفداران زیادی داشته باشد. گیربکس کیا اسپورتیج استحکام و قدرت بالایی دارد اما این نمی تواند دلیلی بر عدم توجه به عملکرد خودرو در آن زمان باشد.
تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج نکات و عوارض خاص خود را دارد و هرکسی نمی تواند مشکل ایجاد شد‌ه در گیربکس را به درستی شناسایی و رفع کند. این مشکل در ابتدا توسط افراد متخصص و آموزش دید‌ه تشخیص داد‌ه می شود و سپس با توجه به نوع و اندازه مشکل از ابزار و مواد مدرن برای حل مشکل استفاده می شود.

گیربکس اتومات کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده می کند. گیربکس قدرت را از موتور به چرخ ها منتقل می کند تا بتوانید طبق شرایط خود رانندگی کنید. مشکلات گیربکس کیا اسپورتیج 2021 ممکن است شامل تاخیر در تعویض دنده، تکان خوردن در حین شتاب گیری، ناراحتی در ارتعاش یا بوی سوختگی از زیر کاپوت باشد. هر سه مدل کیا با رتبه پایین در دسته بندی های کلیدی بر اساس بازخورد مشتریان، امتیازات قابلیت اطمینان را دارند. این برند یک گیربکس جدید گیربکس (CVT) به مدل جدید اضافه کرد که نشان می دهد کیا اسپورتیج قدرت و کیفیت کافی دارد.

مشکلات گیربکس اتومات کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج که در ایالات متحده فروخته می شود، مطمئناً مشکلات خود را دارد. در برخی موارد، خرابی موتور در قطعات معیوب موتور ردیابی می شود، در برخی دیگر، نشت روغن گیربکس باعث خروج سوخت اضافی می شود و باعث کمبود سوخت می شود که کل موتور را خاموش می کند. اما این مسائل ناخودآگاه و یک شبه ایجاد نمی شوند. اگر طبق قوانین تعیین شد‌ه توسط کیا برای تعمیر و تعویض گیربکس اتومات به سرویس دور‌ه ای خودرو رفته باشید، در ابتدا این مشکلات پیدا شد‌ه و با هزینه بسیار کم برطرف می شود.

قابل اعتمادترین مدل کیا

دیگر نگران خرید خودروی جدید کیا نباشید. کیا اسپورتیج یکی از قابل اعتمادترین مدل های این برند است و می توانید انتظار داشته باشید که 200000 مایل یا بیشتر دوام بیاورد. مالکانی که به SUV ها عشق و علاقه زیادی نشان می دهند، می توانند انتظار داشته باشند که آنها برای مدت طولانی دوام بیاورند. دلیل اصلی لذت بردن از رانندگی با کیا اسپورتیج SX Turbo موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ در زیر کاپوت آن است. این موتور با 240 اسب بخار قدرت 6000 دور در دقیقه (237 اسب بخار با AWD) تولید می کند. مهمتر از آن، گشتاور 260 پوند فوت از 1450 دور در دقیقه تا 3500 دور در دقیقه در دسترس است.
ماشین کیا اسپورتیج 2.0 CRDi 2020 با گیربکس دستی و اتوماتیک به طور همزمان، محدودیت سرعت را خیلی کم می کند. گیربکس های CVT به اندازه گیربکس های اتوماتیک سنتی دوام می آورند و به گونه ای طراحی شد‌ه اند که تمام عمر خودرو را دوام بیاورند. یک CVT معمولی طول عمری کمتر از 100000 مایل دارد.

تعمیر گیربکس کیا اسپورتیج

دوام گیربکس اتومات کیا اسپورتیج چقدر است؟

گیربکس کیا اسپورتیج به طور متوسط ​​بین 100000 تا 200000 مایل دوام می آورد. نشتی روغن و شتاب ضعیف ممکن است نشان دهنده این باشد که نیاز به تعمیر گیربس اتومات است. برای تعویض گیربکس نیز باید توجه داشته باشید که گیربکس جایگزین باید اورجینال باشد. در غیر این صورت گیربکس به سرعت دچار مشکل شد‌ه و دوباره گیر می کند. این گونه برای شما دو برابر هزینه خواهد داشت. سرویس گیربکس های اتومات و یا فلاشر های جدیدتر اسپورتیج باید به طور متوسط ​​هر 50000 مایل انجام شوند. در حالی که مدل های قدیمی تر باید هر 30000 مایل سرویس شوند. اگر گیربکس CVT دارید، فواصل سرویس می تواند با توجه به سازند‌ه از 30000 تا 100000 متغیر باشد.

تعمیر گیربکس کیا اسپورتیج

با توجه به اینکه ممکن است در مواقعی فکر کنید که گیربکس اتومات خودرو شما خراب است، خرابی مربوط به سایر قطعات مانند سیم کشی باشد، قبل از تعمیر خودرو باید تمامی تعمیرات و تغییرات انجام شده را به مرکز اطلاع دهید.

می توانید تصور کنید که برای تعمیر گیربکس اتومات مجبور نیستید آن را باز کنید. اما برای هر تعمیری در این قسمت باید گیربکس اتومات به طور کامل از خودرو جدا شود. برای تعمیر گیربکس اتوماتیک مراحلی وجود دارد که اولین قدم باز کردن کامل جلوی خودروی کیا اسپورتیج است. زیرا تنها در این صورت جرثقیل یا جک ماشین می تواند گیربکس را جدا کند.

بعد از خارج کردن گیربکس از ماشین نوبت به باز کردن آن می رسد. در این مرحله تمامی قطعات از گیربکس خارج شد‌ه و بررسی می شود. توجه داشته باشید که در این مرحله تمامی قطعات سالم نیز برای شستشو آماد‌ه می شوند. شستشوی قطعات داخل گیربکس کار بسیار تخصصی است که باید توسط متخصص انجام شود. زیرا این قطعات نباید با آب و بنزین تماس داشته باشند و برای شستشوی کامل از تمهیدات خاصی استفاده می شود.

لوازم یدکی لازم برای تعمیر گیربکس اتوماتیک توسط مجموعه یا مشتری تهیه می شود. پس از تحویل قطعات صحیح، تمام قطعات روغن کاری شد‌ه و در محفظه گیربکس قرار می گیرند. لازم به ذکر است برای کاهش هزینه های آتی بازگشایی گیربکس کیا اسپورتیج، مواد مصرفی مانند فیلترها و روغن گیربکس نیز تعویض می شود.

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *