تعمیر گیربکس تویوتا هایلوکس

تعمیر گیربکس تویوتا هایلوکس


گیربکس یکی از قطعات بسیار مهم در ماشین است که باید هنگام تعمیر و تعویض آن باید در مرکز معتبری صورت بگیرد و کار هرکسی نیست. در این مقاله به بررسی تعمیر گیربکس اتومات تویوتا هایلوکس می پردازیم. با ما همراه باشید تا با تعمیر گیربکس اتوماتیک آشنا شوید.

تویوتا هایلوکس

تویوتا هایلوکس یکی از پرفروش‌ترین پیکاپ‌ها در حال و خارج از آمریکا به حساب می‌آید. هایلوکس در آمریکا پرفروش‌ترین نیست ولی در زمینه فروش  نوعی پدیده‌ به حساب می آید. از سال ۱۹۶۸ تاکنون بیش از ۱۸ میلیون دستگاه تویوتا به فروش رفته است. مشخصات حیاتی تویوتا هایلوکس نه بسیار پایین و نه بسیار بالا است. درها نیز به طرز عجیبی سبک هستند. پیکاپ‌های کوچک و بزرگ با مشخصات و پیشرانه‌ های سطح بالا ، امکانات و فناوری‌های پیشرفته متعدد بخش قابل ملاحظه‌ ای از بازار امروز را در اختیار گرفته‌ است و یکی از مدل های ویژه ی در حال حاضر صنعت خودرو به حساب می‌آیند.

تعمیر گیربکس تویوتا هایلوکس

ویژگی های تویوتا هایلوکس

تیپ‌های بالاتر تویوتا هایلوکس به جای پیشرانه‌ های معمول 2.4 لیتری به یک پیشرانه 2.8 لیتری مجهز شد‌ه اند ظرفیت یدک‌کشی این پیکاپ ۳.۵ تن و ظرفیت حمل بار آن کمی بیش از ۱ تن برآورد شد‌ه و اتاق بار آن نیز ۱۵۲۵ میلی‌متر طول و ۱۶۴۵ میلی‌متر عرض دارد. به‌صورت کلی، گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته، سرعت مناسبی دارد و ترکیب آن با پیشرانه دیزلی ۴ سیلندر توربوشارژ با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون‌متر قابل قبول است. شتاب‌گیری ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این پیشرانه به ۱۰.۷ ثانیه می‌رسد این درحالی است که پیشرانه ۲.۴ لیتری تیپ‌های پایین‌تر تویوتا هایلوکس با قدرت ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون‌متر ۲.۷ ثانیه دیرتر ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را طی می‌کند و اصلاً مصرف سوخت پایین‌تری ندارد.

فضای داخلی

تویوتا هایلوکس دارای نسخه تک کابین دو درب و دو کابین با درب‌های کوچک در قسمت عقب است. نسخه دو کابین فضای کافی برای ۴ سرنشین بزرگسال را فراهم می‌کند اما به دلیل وجود صندلی وسط جای‌گیری ۵ نفر دشوار خواهد شد. فضای داخلی این تیپ‌ها نیز متشکل از صندلی‌ های چرمی با قابلیت گرمکن، گیربکس اتوماتیک و جدیدترین تاچ‌ اسکرین تویوتا با سازگاری کامل با گوشی‌های هوشمند است. حتی سیستم صوتی های‌فای JBL و چرغ‌های LED هم موجود است.

مانیتور دید پاناروما، آینه عقب الکتروکرومیک و سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ ای آپشن‌های اضافی جدید تویوتا هایلوکس هستند. درحالی که یادآورهای خودکار، سیستم تماس اضطراری و عیب‌یابی از راه دور به‌ صورت استاندارد برای این خودرو ارائه می‌شود. تاچ‌اسکرین 8 اینچی موجود در تمامی نسخه‌ها به جز نسخه پایین‌ رده Active مجهز به سیستم مولتی‌ مدیا Touch 2 تویوتا است و چندین دکمه میانبر دور آن را احاطه می‌کنند. با پشتیبانی از اپل و اندروید ضمن پورت‌های USB نیز دیگر اثری از رابط کاربری اصلی خودرو با ظاهر قدیمی‌ اش نخواهد بود.

سیستم صوتی های‌فای 9 اسپیکر JBL در نسخه Invincible X قدرت به شدت بالایی دارد ولی وصله‌ای ناجور است مثل قرار داشتن سیستم گرمایشی زیر یک کانکس. با این حال، سایر بخش‌ها شامل گرمکن، صندلی‌ها، صفحه آمپر، دکمه‌های روی فرمان، دستگیره‌ ها و فضای ذخیره‌ سازی راننده را راضی می‌کنند. در این بین، اول از همه کمبود قابلیت تنظیم پایه فرمان و سپس دکمه‌ های در دسترس صندلی گرمکن حس می‌شود.

گیربکس هایلوکس

تویوتا پیش‌ تر سیستم تعلیق هایلوکس را با در نظر گرفتن باری چند تنی در اتاق بار، طراحی می‌کرد. به همین دلیل بود که سواری خودرو زمانی که باری را حمل نمی‌کرد، ناپایدار و پر فراز و فرود بود. از آنجا که امروزه اکثر رانندگان پیکاپ‌ها بیشتر از یک بطری مایع شوینده شیشه جلو و یک جفت کفش ورزشی را در اتاق بار خودروی خود حمل نمی‌کنند، تویوتا هایلوکس نیز طوری تنظیم و مهندسی شد‌ه است تا با کمترین بار، بهترین سواری را ارائه بدهد باری که از یک کیسه شن سنگین‌تر نباشد. پیشرانه ۲.۸ لیتری با گیربکس اتوماتیک کار راننده را در ترافیک آسان‌ خواهد کرد، اما افرادی که دنده دستی را ترجیح می‌دهند باید بدانند که گشتاور تویوتا هایلوکس با گیربکس دستی به ۴۲۰ نیوتون‌متر کاهش پیدا می‌کند.

مرسدس کلاس ایکس مدت‌ها قبل پس از اینکه نتوانست به‌ عنوان یک نسخه لوکس‌تر از نیسان ناوارا موفق ظاهر شود با بازار بریتانیا خداحافظی کرد. به هر حال، به راحتی نمونه اصلی از نمونه‌ای که تلاش داشت مثل آن باشد قابل تشخیص بود. این خبر خوب و در عین حال نگران‌کننده‌ای است نه به‌خاطر اینکه هایلوکس قرار بود روی سادگی و طول عمر تمرکز داشته باشد بلکه از آنجا که این استراتژی همیشه برنده نیست. رانندگی با گیربکس های اتوماتیک بسیار راحت می باشد چرا که شما را از شر کلاچ گرفتن رها می کند و نیاز به تعویض دنده مکرر خصوصاً هنگام ترافیک ندارید. برعکس دنده های دستی به نگهداری کمتری نیاز دارند اما به این معنا نیست که کاملاً بی نیاز از بازدید های دوره ای و نگهداری باشند.

تعمیر گیربکس تویوتا هایلوکس

هنگام تعویض روغن گیربکس اتومات توجه داشتن به تعویض و یا تعمیر به موقع فیلتر و سرویس‌ های دوره‌ ای گیربکس، و همچنین رانندگی اصولی باعث افزایش عملکرد و طول عمر قطعات گیربکس می شود. عدم توجه به این موارد به خصوص تعویض روغن گیربکس اتومات موجب ایجاد مشکلات بسیاری در عملکرد خودروی شما می شود. تا جایی که دیگر با تعمیر گیربکس اتوماتیک هم نتوانید به عملکرد مطلوب گیربکس برسید و مجبور به خرید گیربکس و تعویض آن شوید.

برای خرید گیربکس اتومات باید به مرکز معتبر گیربکس تهران که در زمینه واردات و پخش گیربکس اتوماتیک تجربه کافی و تخصص لازم را داشته باشد مراجعه کنید. توجه داشته باشید مرکز معتبری که برای خرید و تعمیر گیربکس اتومات تویوتا هایلوکس انتخاب می کنید اطلاعات و مشاوره مفیدی راجع به گیربکس اتومات خودروتان به شما ارائه کنند. مسئله شناخت گیربکس ها برای راحتی انتخاب شما بسیار حائز اهمیت می باشد.

و نکته دیگری این که پیشنهاد می کنیم تعمیر گیربکس اتومات با گارانتی خودرو تویوتا هایلوکس از سوی مرکزی که مراجعه کردید را فراموش نکنید. تعمیر گیربکس اتوماتیک با گارانتی به این منظور است که پس از تعمیر با خیال آسوده از خودرو استفاده کنید.

تعمیر گیربکس تویوتا هایلوکس

سواری تویوتا هایلوکس  نسبت به پیکاپ های قدیمی

تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ همچنان سواری یک پیکاپ را ارائه می‌دهد. بی‌ شک تویوتا نیز مانند سایر خودرو ها به شبیه‌ تر کردن سواری پیکاپ خود به اس یو وی‌ ها متمایل شد‌ه است. با ترکیب فنرهای شمشی، تایرهای کلفت، فاصله زیاد کف خودرو تا سطح زمین و توزیع وزن این خودرو، بعید است که سواری آن را با یک شاسی بلند مثل رنج روور اشتباه بگیرید.

به راحتی می‌توان متوجه آرام‌تر شدن قسمت عقب هایلوس در مقایسه با پیکاپ‌های قدیمی شد. چرخش محوری بدنه چنین هیولای بلندی قابل توجه است اما راننده همچنان تکان‌ها و سر و صدای سیستم تعلیق خودرو را حس خواهد کرد. همچنین فرمان‌پذیری کند و فاقد هرگونه حس شما را یاد مردی سالخورده می‌اندازد و ترمز نیز چندان روان نیست و بیش از حد حساس است. به همین دلیل رانندگی در میدان‌ها به هیچ وجه خوشایند نخواهد بود.

تویوتا همچنان با یکدندگی سیستم تعلیق قدیمی خود را حفظ کرده است تا به ریشه‌های هایلوکس پایبند بماند. این خودروساز اذعان داشته که راحتی و کیفیت سواری را فدا کرده است. رانندگان با چشم پوشی از هذینه های تعمیر و نگهداری از فنر های مارپیچ باعث کاهش بخش عظیمی از هذینه ها می شوند. افرادی که پیکاپ شان وسیله کارشان خواهد بود مسئله ی هزینه، اهمیت بالایی دارد و سواری نه چندان عالی و روان را در عوض هزینه کمتر می‌پذیرند.

قابلیت‌های تویوتا هایلوکس

با دیفرانسیل لغزش محدود اتوماتیک هایلوکس که در حالت دو چرخ کار می‌کند می‌توانید در مسیرهای خارج از شهر هم رانندگی کنید. سیستم انتقال قدرت از یک حالت برد پایین برخوردار است که رانندگی در مسیرهای آفرود را راحت‌تر می‌سازد. سیستم بی‌نقص فرود از تپه (HDC) در اکثر تیپ‌ ها پیاده‌ سازی شد‌ه است. حداقل فاصله کف بدنه خودرو تا سطح زمین 310 میلی‌متر است و هایلوکس 2022 تا عمق 700 میلی‌متری آب نیز حرکت می‌کند. دور موتور در حالت خلاص نیز کمی کاهش پیدا کرده و این به حرکت نرم‌تر خودرو در زمین‌های ناهموار و پرمانع کمک خواهد کرد.

 

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرئیس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *