ابزارمهم در تعمیر گیربکس اتوماتیک

گیربکس یکی از قطعات مهمی است که باعث حرکت خودرو می شود. گیربکس مقدار مشخصی از گشتاور تولید شد‌ه توسط نیروی محرکه را از طریق کلاچ به چرخ ها منتقل می کند. بخشی از سیستم انتقال نیرو محسوب می شود. از آنجایی که برد خودرو محدود است، وجود گیربکس تضمین می‌کند که راننده می‌تواند قدرت را کنترل کند. تضمین گیربکس که به ان اشار‌ه شد‌ه سرعت خودرو را بدون نیاز به دور زدن بیش از حد موتور افزایش می دهد.

گربکس

ابزار تعمیر گیربکس

وظیفه اصلی گیربکس باید ایجاد تعادل بین سرعت و قدرت باشد. به این معنی که گیربکس باید بتواند در هنگام سربالایی قدرت کافی و مناسب و در جاده های مسطح مانند بزرگراه ها و آزادراه ها قدرت مورد نیاز را تامین کند.

گیربکس ها به طور کلی به دو دسته اتوماتیک و دستی تقسیم می شوند که می توان گفت در حال حاضر گیربکس های اتوماتیک محبوبیت بیشتری دارند.

البته گیربکس های دستی هنوز جایگاه خود را در بین علاقه مندان به خودرو در سراسر جهان دارند و در واقع، بسیاری بر این باورند که یک راننده واقعی هرگز اتوماتیک را انتخاب نمی کند. روش کار گیربکس دستی به این صورت است که پای خود را روی پدال کلاچ قرار می دهید و دنده مورد نظر را انتخاب می کنید.

با انتخاب دند‌ه صحیح و قرار دادن دنده، به آرامی پای خود را از روی کلاچ بردارید و بدون اینکه به موتور فشار بیاورید پدال گاز را فشار دهید تا به سرعت دلخواه برسید.

انتخاب دنده به سرعت خودرو بستگی دارد و یک راننده خبره دقیقا می داند کدام دنده را با چه سرعتی انتخاب کند.

کلید انتخاب دنده صحیح این است که بدانید موتور خودروی شما در کدام محدود‌ه دور موتور بیشترین گشتاور را تولید می کند.

قرار دادن موتور خودرو در این محدوده امکان تعویض دنده را فراهم می کند. دور موتور 3000 تا 4000 نقطه شیرینی برای تعویض دنده است.

تعمیر گیربکس اتوماتیک

گیربکس های اتوماتیک اغلب نیاز به یک فرآیند تعمیر پیچیده و تخصصی دارند. اکثر گیربکس های اتوماتیک جدید بسیار کامپیوتری هستند. بنابراین اولین گامی که یک تکنسین هنگام تعمیر گیربکس اتوماتیک برمی دارد استفاده از فناوری تشخیصی برای برقراری ارتباط با کامپیوتر سواری خودرو است. این فرآیند کدی تولید می کند که نشان می دهد مشکل کجاست.

برای تعمیر گیربکس و قبل از بردن خودرو به کارگاه سعی کنید مشکل را شناسایی کنید. مایع گیربکس را بررسی کنید، رایانه خود را برای کدها بررسی کنید، اگر رایانه هیچ کدی را نشان نمی دهد، دفترچه راهنمای تعمیر، وب سایت یا دفترچه راهنما را بخوانید. اگر هیچ یک از این مراحل به شما کمک نکرد تا مشکل را شناسایی کنید، از یک تکنسین گیربکس ماهر بخواهید که به شما در عیب یابی وسیله نقلیه خود کمک کند. حتی اگر مشکلی در گیربکس اتوماتیک پیدا کردید، بهتر است خودروی خود را نزد یک متخصص تعمیر گیربکس اتوماتیک ببرید.

اجزای گیربکس اتوماتیک

اجزای گیربکس اتوماتیک موضوعی است که در  قسمت بعدی این مقاله به آن می پردازیم. یکی از مهم ترین موضوعات در زمینه اجزای قطعات ماشین تعمیر گیربکس اتوماتیک است. مشکلی که اخیراً بسیاری از بازدیدکنندگان آن را تجربه کرده اند.

در تعمیر گیربکس اتوماتیک آن ها نکته اصلی کمبود قطعات است که گیربکس آپ می تواند این اطمینان را به شما بدهد که تمام قطعات مصرفی نو هستند.  این به این معنی میباشد که پلمپ محصول در حضور مشتری باز شد‌‌ه است.

خارج از موتور شما، گیربکس پیچید‌ه ترین بخش وسیله نقلیه شما است. امروزه اکثر وسایل نقلیه در جاده ها دارای گیربکس اتوماتیک هستند. استفاده از گیربکس اتوماتیک برای رانندگان در مقایسه با استفاده از گیربکس دستی بسیار راحت تر است. در گیربکس اتوماتیک، در حالی که راننده با سرعت های مختلف حرکت می کند، نیازی به تعویض دنده نیست. همچنین دلیلی برای نگرانی در مورد پدال کلاچ وجود ندارد.

گیربکس اتوماتیک

قطعات انتقال

قطعات گیربکس مهم ترین قسمت خودرو هستند که اگر تنها یکی از اجزای آن به درستی کار نکند، عملکرد کلی گیربکس مختل شد‌ه و مطمئنا به مرور زمان سایر قطعات آسیب دیده و آسیب خواهند دید.بسیاری از قطعات گیربکس مانند قطعات سایر قطعات خودرو، مواد مصرفی هستند و باید پس از طی مسافت مشخصی تعویض شوند. گیربکس مانند یک چرخ دند‌ه یا یک واحد مکانیکی یا جزء است. این بخش که از یک سری چرخ دنده های یکپارچه در یک محفظه تشکیل شد‌‌ه است. در ابتدایی ترین مفهوم، یک انتقال مانند هر سیستم انتقال کار می کند. این امر باعث تغییر گشتاور و سرعت در خودرو می شود. با توجه به ماهیت متغیر درگ وسیله نقلیه ناشی از تغییرات بار و درجه، قدرت موتور باید در محدود‌‌ه وسیعی از سرعت جاد‌ه در دسترس باشد. چرخ در جاده با سرعت مناسب با توجه به شرایط کاری خودرو بچرخد.

آنچه در مورد قطعات گیربکس باید به آن توجه کنید این است که وقتی متوجه صدای غیرعادی در گیربکس یا خرابی آن شدید، مشکل را جدی بگیرید و بلافاصله قبل از آسیب دیدن سایر قطعات، آن را تعمیر کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *