نحوه ی مراقبت و تعمیر گیربکس هیوندا جنسیس کوپه

جهت آشنایی با معرفی مشخصات ظاهری هیوندا جنسیس کوپه و نحوه ی مراقبت و تعمیر گیربکس هیوندا جنسیس کوپه ما را تا انتها همراهی کنید.

توضیحات هیوندای جنسیس کوپه

هیوندای جنسیس کوپه به عنوان اولین کوپه دیفرانسیل عقب شرکت کره ای هیوندای موتور از سال 2008 تولید شده است.

این کوپه اسپرت مانند سدان هیوندای جنسیس از موتور 3.8 لیتری شش سیلندر بهره می برد. قدرت تولید شده توسط این موتور قدرتمند 300 اسب بخار است و با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک شتاب 0 تا 100 را در 6.3 ثانیه و حداکثر سرعت 240 کیلومتر بر ساعت می رساند.

ظرفیت این خودرو 4 سرنشین بوده و از صندلی های چرمی و اسپرت استفاده شده است. سانروف 3 حالته، کنترل صدای فرمان، صفحه نمایش اطلاعات راننده استوانه ای، کلید هوشمند و استارت دکمه فشاری، پورت های AUX، USB و IPOD و سیستم صوتی بی نهایت با 5 بلندگو از جمله ویژگی های هیوندای جنسیس کوپه است.

طراحی داخلی جذاب و اسپرت جنسیس هیوندای، فضای داخلی جادار به دلیل اندازه و فرم بدنه، لذت رانندگی بالا به دلیل ارتفاع کم، عملکرد خوب و مناسب با قدرت ترمز خودرو، هندلینگ بسیار خوب خودرو، صدای موتور جذاب به ویژه در مدت زمان کمتر از حد مجاز یکی از مزایای این خودرو است و کیفیت نامطلوب پخش صدا، مصرف سوخت بالا، دید ضعیف محیط و امکانات رفاهی نسبتا کم از معایب آن است.

به جرات می توان گفت در رده خودروهای هم قیمت، هیچ خودرویی به اندازه جنسیس کوپه نمی تواند هیجان و لذت رانندگی اسپرت را به شما القا کند. در واقع جنسیس کوپه با موتور قدرتمند خود به چالش کشیدن رقبای گران قیمت آلمانی مانند ب ام و سری 3 کوپه، مرسدس بنز SL و باکستر می اندیشد. در مجموع اگر به دنبال خودرویی قدرتمند و اسپرت هستید، خودرو جنسیس ارزش خرید دارد. پیشنهاد ما نسخه 2013 جنسیس کوپه است زیرا بسیاری از کاستی های این مدل را بهبود بخشیده است.

مشخصات فنی هیوندای جنسیس کوپه

زیر کاپوت هیوندای جنسیس کوپه موتوری آشنا قرار دارد که در مدل های دیگر هیوندای نیز دیده شده است.

این موتور 3.8 لیتری V6 می تواند 306 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

نیروی موتور از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می شود و می تواند این کوپه 1610 کیلوگرمی را در 6.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

حداکثر سرعت هیوندای جنسیس کوپه 240 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن 10.7 لیتر در 100 کیلومتر است.

در مدل های 2013 شاهد استفاده از موتورهایی با حجم و سیلندر یکسان هستیم که به دلیل برخی اصلاحات، قدرت بیشتری نسبت به مدل اصلی دارند.این تغییرات در مدل هایی که از موتور GDi استفاده می کنند بسیار واضح تر و محسوس تر است، اما این گونه خودروها بسیار کمتر از مدل های MPi هستند و از نمونه های کمیاب موجود در بازار کشورمان محسوب می شوند.

حداکثر توان خروجی جنسیس نیو فیس 348 اسب بخار و شتاب صفر تا صد آن حدود 5.9 ثانیه است.

تعمیر گیربکس کوپه جنسیس شامل خدماتی مانند:

تعمیر گیربکس جنسیس کوپه

سرویس دوره ای گیربکس جنسیس کوپه

تعویض روغن گیربکس هیوندای جنسیس کوپه

بازدید فنی گیربکس هیوندای جنسیس کوپه با یک سال گارانتی

تشخیص و نمایش رایگان مشکلات گیربکس هیوندای جنسیس کوپه

توصیه صحیح رانندگی با گیربکس جنسیس کوپه است.

سوالات مهم در مورد تعمیر گیربکس جنسیس کوپه

لرزش ماشین هنگام تعویض دنده در ماشین چقدر است؟ این مشکل معمولاً به دلیل آسیب دیدن دیسک های کلاچ یا مشکل کلاچ است

چرا گیربکس اتوماتیک از شر آن خلاص شد؟ شاید یکی از این موارد برای ماشین شما اتفاق افتاده باشد مانند: تخلیه کامل روغن گیربکس اتوماتیک و فرسودگی پیستون و همچنین آسیب شدید به توربین خودرو.

چرا گیربکس اتوماتیک ماشین من صداهای زوزه عجیبی تولید می کند؟ دلیلش خیلی ساده است، دند‌‌ه سیار‌ه ای یا دند‌ه دیفرانسیل آسیب دید‌ه و مشکل دارد.

چرا گیربکس اتوماتیک خودرو من تقه میزند ؟ معمولا تقه زدن در گیربکس مشکل در ساعت گیربکس خودرو می باشد یا ایرادات برقی در خودرو شما ایجاد شده که باید رفع شود .

چرا گیربکس اتومات خودرو من در حالت پارکینگ یا p مانده است ؟ اولین احتمال در این حالت خالی شدن باتری خودرو شما میتواند باشد و یا ممکن است در سلکتور  زیر پدال خرابی مشاهد‌ه شد‌ه باشد و سریعا باید رفع شود .

چرا خودرو من قدرت سابق را ندارد ؟ این مشکل به دلیل نشتی روغن گیربکس یا خالی شدن روغن گیربکس باشد و در خوردو های اتومات بسیار رایج است .

چرا روغن گیربکس خودرو  بوی سوختگی می دهد ؟ اگر این مشکل را مشاهد‌ه کردید سریعا خودرو خود را به یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات برسانید که مشکل میتواند از گرم شدن بیش از حد روغن گیربکس باشد و یا روغن بسیار کثیف شد‌ه باشد.

چرا خودرو من ناگهان مکث می کند ؟ علت فقط میتواند مربوط به کلاچ باشد و باید سریعا آن را رفع کنید که یه گیربکس آسیب جدی نرسد.

نگهداری و تعمیر گیربکس جنسیس کوپه

مهم ترین مسئله برای جلوگیری از خرابی گیربکس های خودرو های خارجی  نگهداری و مراقبت و انجام سرویس های دوره ای آنها هست و اگر خودرو شما   چراغ گیربکس یا چراغ چک روشن را روشن میکند باید سریعا خود را به یک تعمیرگاه تخصصی تعمیر گیربکس جنسیس کوپه برسانید تا از خرابی هایی که در آینده سراغ گیربکس خودرو شما می آید جلوگیری کنید.

مسئله دیگر که بسیار مهم است تعویض به موقع روغن گیربکس چری خودرو شما است .مهمترین قسمت خودرو گیربکس است در صورت عدم انجام اقدامات لازم برای تعویض روغن گیربکس گیربکس شما آسیب جدی می بیند و معمولا زمان تعویض روغن گیربکس خودروهای چینی و تعمیر گیربکس وارداتی است. در جنسیس کوپه بین 30000 تا 40000 کیلومتر متغیر است.

یکی دیگر از قطعاتی که در گیربکس جنسیس کوپه و سایر خودروهای اتوماتیک حائز اهمیت است، قسمت برقی آن است (که ما در آن متخصص هستیم!) که بسیار پیچید‌ه است و با استفاده از آمپلی فایر یا دزدگیر تقلبی می توانید به این قسمت از خودروی خود متصل شوید. و آسیب می بینید بنابراین بسیار مراقب باشید!

اگر مشکل تعمیر گیربکس جنسیس کوپه دارید، ما در گیربکس اتوماتیک AS در خدمت شما هستیم.

هزینه تعمیر گیربکس جنسیس کوپه

هزینه تعمیر چنین خودرویی به عوامل زیادی بستگی دارد.

به عنوان مثال، اگر مشکل بسیار جدی باشد، گیربکس باید کاملاً جدا شود و تعمیر شروع شود.

به طور کلی برای تعیین هزینه و پرداخت تعمیر، گیربکس خودروی شما باید توسط واحد تست شود. پس از مشخص شدن مشکل ریشه ای، پس از تایید شما، مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروی شما آغاز می شود.

 

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *