نحوه تعویض گیربکس هیوندا توسان

هیوندای توسان یکی از جدیدترین محصولات شرکت کره جنوبی (هیوندای موتور) می باشد که در بازار ایران بسیار محبوب است. برای اشنایی با نحوه تعویض گیربکس هیوندا توسان با ما همراه باشید.
هیوندای توسان دارای موتور 4 سیلندر با قابلیت تولید 176 اسب بخار قدرت و دارای گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است. شتاب 0 تا 100 این خودرو در 10.4 ثانیه است و مصرف سوخت ترکیبی آن 9.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

گیربکس اتوماتیک توسان

علائم هشدار دهنده متداول که نشان دهنده مشکل در گیربکس خودرو شما هستند عبارتند از:

یکی از بارزترین نشانه ها زمانی است که گیربکس شما دیر دنده عوض می کند.
بوهای عجیب نشانه سوختن روغن گیربکس در اجزای داخلی گیربکس است.
اگر هنگام تعویض دنده متوجه صدای جیغ یا خراش می شوید، یا هنگام تعویض دنده گیر می کند، ممکن است گیربکس به روغن گیربکس بیشتری نیاز داشته باشد یا ممکن است مقصر چیز بدتری باشد.
نشتی مایع گیربکس بارزترین علامت این است که گیربکس شما نیاز به تعویض روغن و سرویس دارد.
اگر چراغ اخطار گیربکس توسان شما روشن باشد، یک علامت هشدار دهنده خواهد بود.
اگر هر یک از این مشکلات را تجربه کرده اید یا فکر می کنید ممکن است با هر یک از این مشکلات روبرو شد‌ه باشید،

تعمیر گیربکس اتوماتیک توسان

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک توسان با توجه به اینکه مشکلی برای تهیه قطعات آن وجود ندارد، هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک این خودرو زیاد نیست، اما در گیربکس آپ سعی می کنیم قطعات را تعمیر کنیم تا اینکه آنها را تعویض کنیم.

نحوه تعویض گیربکس هیوندا توسان

انتقال خودرو بسیار پیچیده است. تصمیم گیری در مورد تعمیر یا تعویض گیربکس خراب می تواند بسیار دشوار باشد. به طور معمول، عامل تعیین کننده این است که کدام یک از اجزای انتقال شکسته یا آسیب دیده است. گیربکس آپ اجزای گیربکس اتوماتیک توسان را در حضور شما جدا می کند و تک تک قطعات را تمیز و بازرسی می کند.
تعویض گیربکس اتوماتیک توسان گزینه بسیار پرهزینه ای است و تعویض آن با گیربکس استوک اشتباهی بیش نیست زیرا بعد از مدتی دوباره گیربکس نیاز به تعمیر دارد و گویی همان راهی را که باید می روید. از ابتدا با هزینه دو برابر رفته اند.

گیربکس اتوماتیک با گیربکس دستی توسان

گیربکس های اتوماتیک و دستی معمولاً به روغن های متضاد نیاز دارند. روغن گیربکس اتوماتیک معمولاً سبک تر و نرم تر است و معمولاً به رنگ قرمز یا سبز است. روغن ها یا روان کننده های گیربکس دستی به دلیل مواد افزودنی و ترکیبات مختلفی که برای روغن کاری گیربکس و اجزای مختلف استفاده می شود، ضخیم تر و سنگین تر هستند. گیربکس های دستی به دلیل تعویض دنده اصطکاک بیشتری دارند، بنابراین روان کننده متفاوتی نسبت به گیربکس های اتوماتیک دارند.
میزان روغن کاری روغن ها نه تنها بین گیربکس های دستی و اتوماتیک متفاوت است، بلکه میزان حرارت روغن ها نیز بسیار متفاوت است. گیربکس های اتوماتیک گرمای بسیار بیشتری تولید می کنند، بنابراین روغن گیربکس شما باید مرتباً تعویض شود. اگر روغن گیربکس توسان خود را تغییر ندهید، گیربکس اتوماتیک توسان شما با تراشه های فلزی شکسته و خوردگی بیش از حد در سراسر اجزای حیاتی مواجه می شود. شما باید سطح روغن و کیفیت آن را بین فواصل زمانی سرویس به طور مداوم بررسی کنید.

گیربکس از چه قطعاتی تشکیل شد‌‌ه است

سوپاپ ها، چرخ دنده های سیاره ای، مبدل های گشتاور، پمپ روغن

روغن گیربکس چیست

روغن دنده یک ماده لغزنده و روان کننده است که نقش مهمی در تعویض دنده خودرو دارد.
در خودروهای با گیربکس اتوماتیک، روغن گیربکس علاوه بر روانکاری وظیفه خنک سازی را نیز بر عهده دارد.
اگر می خواهید بدانید از چه روغن دنده ای برای ماشین خود استفاده کنید، به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید.

تعویض روغن گیربکس به روش دستی و دستگاه های تمام اتوماتیک

تعویض روغن گیربکس را می توان به صورت دستی یا با ماشین های تمام اتوماتیک انجام داد. روش دستی دارای مشکلاتی از جمله حذف نشدن تمام روغن قدیمی و باقی ماندن روغن سوختن در داخل گیربکس در برخی خودروها می باشد، اما استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک این امکان را دارد که تمامی روغن های قدیمی و سوخته گیربکس را خارج کرده و از روغن سالم استفاده شود. جایگزینش کن

نیروی محرکه یک خودروی مدرن و استاندارد توسط موتور احتراق داخلی تامین می شود و نیروی تولید شد‌ه در موتور از طریق سیستم انتقال نیرو به چرخ ها منتقل می شود.
نقش سیستم انتقال قدرت بهینه سازی دور موتور با توجه به شرایط رانندگی خودرو است. به گونه ای که کارایی در انتقال نیرو تضمین شود.
در واقع گیربکس یکی از اجزای سیستم انتقال قدرت است و تضمین می کند که خودرو به طور کارآمد به سطح قدرت مورد نظر برسد. در عین حال مطمئن شوید که موتور بیش از حد بارگذاری نشد‌ه باشد.
توسعه سیستم های انتقال قدرت و طراحی موتور به طور همزمان بوده است. زیرا هر دو بیشتر برای دستیابی به کارایی و عملکرد بهتر بهبود یافته اند.
با این حال، اخیراً سیستم های انتقال قدرت نوآوری هایی مانند “ایجاد احساس بهتر رانندگی” را در نظر گرفته اند. اکنون گیربکس های اتوماتیک در خودروها از نظر ساختار تفاوت چشمگیری ایجاد کرده اند. در نتیجه تفاوت هایی در روش های انتقال نیرو، محدوده توان گشتاور، راندمان و غیره وجود دارد.

گیربکس اتوماتیک هیوندای

معمول نیست که خودروسازان لزوما گیربکس خود را در کشور خود بسازند. به دلیل پیچیدگی قطعه، طراحی و تولید آن یک چالش مهم است. حتی خودروسازانی که موتورهای خود را تولید می کنند، معمولاً این قطعه را از کشورهای دارای فناوری پیشرفته تهیه می کنند. با این حال، گروه موتور هیوندای توانایی ستودنی در طراحی و ساخت سیستم انتقال قدرت خود دارد.

گیربکس هیوندای

به دلیل احساس شتاب صاف و خطی توسط بسیاری ترجیح داده می شود. گیربکس اتوماتیک یکی از رایج ترین گیربکس های امروزی است. این یک تجربه تعویض صاف و نسبتاً بدون ضربه را ارائه می دهد. در اینجا شتاب خطی و سواری راحت تری ایجاد می کند. این ویژگی نتیجه یک مبدل گشتاور است که از مایع گیربکس اتوماتیک برای انتقال نیرو استفاده می کند.
به دلیل مقاومت ذاتی در مبدل گشتاور، گیربکس‌های اتوماتیک معمولاً در تحویل نیرو کارایی کمتری دارند، اگرچه گیربکس‌های اتوماتیک هیوندای با ساختارهای شش سرعت یا بیشتر و سیستم‌های کنترل انتقال بهینه طراحی شده‌اند. همین امر باعث شده تا این افت بازده تا حدودی جبران شود.

 

بسیاری از افراد جهت تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود، به مراکزی مراجعه می کنند که کارشناسان خبره در این زمینه را ندارند. مجموعه گیربکس تهران دارای متخصصین تعمیر گیربکس اتومات می باشد. این مجموعه در زمینه های سرویس گیربکس اتومات، تعمیر و تعویض گیربکس، تعمیر گیربکس cvt، تعویض روغن گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس 206 یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *